op 23-02-2018 01:16 PM
Hi, ik maak deze post naar aanleiding van een vorige post, die als opgelost is gemarkeerd. Het gaat om de C34F791 monitor waar ik al een tijd problemen mee heb. Het scherm gaat om de haverklap naar een zwart scherm als freesync aanstaat of als een verversingssnelheid van hoger dan 60hz wordt gekozen en het scherm via displayport 1.2 is aangesloten. Dit lijkt een bekend probleem te zijn, gezien AMD tot twee keer toe heeft aangegeven dit probleem te hebben opgelost in de driver notes. Dit werd in mijn vorige post (https://eu.community.samsung.com/t5/Camera-en-IT-Producten/C34F791-kleurbeheer/m-p/331676#M670) ook aangegeven en gemarkeerd als oplossing.
Toch heb ik hier nog steeds last van, waardoor ik 2 van de belangrijkste features van het scherm, namelijk 100hz en freesync nog steeds niet kan gebruiken. Is samsung hier zelf ook mee bezig? Is er zicht op een oplossing naast het wachten to AMD hopelijk misschien met een oplossing komt? Andere schermen werken namelijk wel gewoon volgens de specificaties.
bedankt,
Niek
op 26-02-2018 09:17 AM
De reden dat wij het als antwoord hebben gemarkeerd, is omdat AMD erkent dat het issue vanuit hun komt. Zij zijn dus ook bezig met een oplossing, aangezien de updates tot dusver blijkbaar niet werken. Nu zie ik op andere fora wel dat de update voor sommige soelaas bood, helaas is dit voor jou nog niet het geval.
op 17-12-2018 12:09 PM
Beste
Ik heb hetzelfde probleem, en met elke nieuwere versie van de AMD display drivers wordt het niet beter, integendeel.
Graag een oplossing vanuit Samsung, of een workaround , want ik heb dit product bij Samsung gekocht en niet bij AMD.
mvg
Karl