Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

RAPID mode sloopt BIOS 2 PC's

(Onderwerp aangemaakt op: 14-03-2017 09:35 AM)
560 Weergaven
Kees030
Apprentice
Opties

Ik heb de harde schijf in mijn HP Compaq 8300 Elite SFF vervangen door een Samsung
850Evo 250GB SSD. Na een verse installatie van Windows 10 64-bit heb ik diverse
bestanden van mijn thuisgroep gekopieerd. De PC werkte goed, ook met opnieuw
opstarten.

Na installatie van Samsung Magician 5.0 heb ik RAPID mode ingeschakeld. Daarna had ik
geen toegang meer tot bestanden in mijn thuisgroep. Ik heb daarop RAPID mode weer
uitgeschakeld en de computer opnieuw opgestart. Hierna kreeg ik een hardware STOP
bericht en de computer werd automatisch opnieuw opgestart. Vervolgens bleef het
scherm zwart en na 0,5-1 minuut begon de voedingsventilator heel hard te blazen. Geen
beeps.

Loskoppelen van SSD en DVD/RW hielp niet. BIOS reset, battery 20 minuten
verwijderen, beeldscherm op interne DisplayPort i.p.v. op interne VGA, ander geheugen
(bij geen geheugen wel beeps) evenmin.

Vervolgens heb ik de SSD in een andere PC (HP Compaq Pro 6300 SFF) geplaatst. Na booten kreeg ik
hetzelfde STOP bericht met automatische reboot en daarna zwart scherm als bij de
eerste PC.

Het lijkt er op dat Samsung Magician iets op de SSD heeft gezet wat het BIOS van de
PC's heeft gesloopt.....

Hoe kan ik dit ongedaan maken, c.q. hoe krijg ik mijn PC's weer werkend?

0 Likes
3 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi Kees,

welkom op de Community!

Helaas bieden wij geen directe ondersteuning voor SSD's. Ik wil je daarom vragen om telefonisch contact op te nemen: 088-9090100 -> Optie 1 -> Optie 6.

Als hier niets uitkomt, heeft wellicht een van de mede Community leden een oplossing voor je.

Laat je weten hoe het is gegaan?

rsz-846676
0 Likes
Kees030
Apprentice
Opties

Hi Bruce,

Gedaan en daar komt niets uit. Op het probleem wordt niet ingegaan. Slechts "Samsung Software is niet verantwoordelijk voor physieke schade aan hardware." en een verwijzing naar de garantievoorwaarden.

Gebrek aan ondersteuning maakt meer kapot dan marketing goed kan maken. Gelukkig heb ik een rechtsbijstandsverzekering.

0 Likes
Jaimy
Helping Hand
Opties

Hoi Kees030,

Wat jammer dat er geen oplossing geboden is. Heb je nog wat aan je verzekering gehad? Ik hoop het!

-----------------------------------------------------------------------
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."
0 Likes