Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

LC49HG90DMU: is supersampling mogelijk?

(Onderwerp aangemaakt op: 12-02-2018 03:15 PM)
3066 Weergaven
kikie
Pioneer
Opties

Voor ik overga tot de aankoop van dit scherm zou ik willen weten of je dit super ultra wide (32:9) scherm kunt supersampling (downsample). Dus een hogere custom resolutie aanmaken dan de standaard 3840 x 1080.

Bijvoorbeeld: 5760 x1080.

Met m'n standaard Samsung BX2431 Syncmaster is dat geen probleem (2560 x 1080).

:smileyhappy:

0 Likes

6 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

Goeie vraag, maar één waar ik niet zo 1. 2. 3. antwoord op heb. Ik ga het voor je uitzoeken, dus 'to be continued!'

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
kikie
Pioneer
Opties

Dikke merci!

Nergens op het internet is er infomatie over te vinden, toch niet met mijn beperkte "zoekkennis" op het internet. Ook niet op youtube is er geen informatie te vinden.

0 Likes
Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

We hebben het net getest. Supersampling werkt op deze monitor. We hebben 5120x2880 resolutie getest en dat werkte. We hebben dit niet op elke resolutie gecontroleerd maar dit bewijst wel dat het werkt. 

Zie voorbeeld hieronder:

---------
Signature-Note10

Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

Dit zou in theorie ook gewoon moeten werken inderdaad. 

---------
Signature-Note10

0 Likes
Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

Goed nieuws. Net getest met een AMD video kaart en 5760x1080 is ook mogelijk! Ik heb er ook een foto bij gekregen, maar deze is verder vergelijkbaar met de foto die ik voorheen heb gepost. 

---------
Signature-Note10

Oplossing
kikie
Pioneer
Opties

Nog altijd aan het nadenken. Al wel prijs gaan vragen. 1 ding waar ik over val is de FreeSync. Spijtig dat het geen G-sync is.

EDIT: ik ben er uitgeraakt en heb me vergist. Het is niet de resolutie die belangrijk is maar de beeldverhouding. Om geen zwarte balken te verkrijgen moet men een resolutie kiezen eigen aan het scherm. In geval van de LC49HG90DMU is dat 32:9. Verandert men naar een 48:9 verhouding (= 5760 x 1080), dan zijn er twee zwarte horizontale balken zichtbaar, waardoor het verticale beeld dusdanig verkleint, dat het niet plezierig meer is om te gamen.

De oplossing is een Samsung Odysey of een Samsung duo/triple monitor setup. Ofwel komt brengt Samsung een 48:9 scherm uit (3x een 27" scherm). LOL

Onderwerp mag gesloten worden.

Dikke merci om te helpen!

:smileyhappy:

0 Likes
22 Antwoorden
Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

Goeie vraag, maar één waar ik niet zo 1. 2. 3. antwoord op heb. Ik ga het voor je uitzoeken, dus 'to be continued!'

---------
Signature-Note10
0 Likes
Oplossing
kikie
Pioneer
Opties

Dikke merci!

Nergens op het internet is er infomatie over te vinden, toch niet met mijn beperkte "zoekkennis" op het internet. Ook niet op youtube is er geen informatie te vinden.

0 Likes
kikie
Pioneer
Opties
Het is niet opgelost. Ik heb per ongeluk op "Accepteer oplossing" geklikt.
0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Haha, was ik ook niet vanuit gegaan :winking-face: 

Voor nu heb ik een tijdelijk antwoord: de ondersteuning van supersampling is vooral afhankelijk van de videokaart. Voor de meeste monitoren is super sampling geen probleem maar doordat de LC49HG90 een 32:9 verhouding zou dit niet kunnen werken. Daarnaast kunnen niet alle games deze verhouding ondersteunen waardoor je ook een probleem hebt met supersampling.

Tijdens het instellen van supersampling heb je trouwens ook de optie 'testen', dan zul je gelijk zien of er een error of zwart scherm getoond wordt. Hopelijk heb je hier al wat aan. Verder gaan we het nog wel testen, maar daar het ik nog geen ETA voor. 

---------
Signature-Note10
kikie
Pioneer
Opties

Met de GTX970 is dit niet echt een probleem. In Assetto Corsa heb ik dit getest met het programma SRWE  (Simple Runtime Windows Editor) door een triple monitor setup te simuleren om 5760 x1080. AC draait, mits een paar settings iets te verminderen nog altijd rond de 60 FPS, zelfs met 23 AI auto's op de baan. Door SRWE te gebruiken, wordt er geen custom resolutie aangemaakt in Windows 10 maar in de video.ini settings van AC zelf. Dit werkt zeer zeker met de LC49HG90DMU. Is de 32:9 ratio groot genoeg om de drie gesimuleerde schermen op de 49" (5760 x 1080) te krijgen, is iets wat ik niet weet en niet kan proberen gezien deze BX2431 Syncmaster 16:9 is.

Dus met andere woorden, het SRWE kan eender welke resolutie simuleren en voegt extra beeld informatie toe (zoals een triple doet). Met downsampling in W10, komt alles met zwarte horizontale balken en kleiner (2560 x 1080) op 1 scherm (ook meer beeld informatie).

Wat ook een mogelijkheid zou zijn is gebruik maken van de drie inputs van de 49" en in AC een triple monitor simuleren. Dat zou in principe een triple zijn zonder de bezels. Probleem, drie schermen simuleren op een 49" komt neer op drie 16.4" schermkes naast elkaar. Met SRWE kan men gemakkelijk een duo setup simuleren op de 49".

Dus:

• of wel supersampling
  • of wel met SRWE een triple of duo monitor simuleren door gebruik te maken van 2 of 3 in/outputs van de videokaart en het scherm.
  • of misschien in nVidia control panel het surround view ding instellen met 2 of drie virtuele schermen op de 49'. Als dat gaat natuurlijk. Waarschijnlijk niet.
  • of wel met de instelling van de 49" een duo/triple simuleren.

Het gaat er bij mij maar om om een 1:1 ratio FOV te hebben in race sims en toch een 180° periferisch zicht te hebben.

De Samsung Odyssey  had een oplossing kunnen zijn als de FOV minstens 180°, zoals de Pimax 8K, en niet 110°.

0 Likes
Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

We hebben het net getest. Supersampling werkt op deze monitor. We hebben 5120x2880 resolutie getest en dat werkte. We hebben dit niet op elke resolutie gecontroleerd maar dit bewijst wel dat het werkt. 

Zie voorbeeld hieronder:

---------
Signature-Note10
kikie
Pioneer
Opties

Knap, dat klinkt goed.

Is 5120 x 2880 de maximale resolutie?

Heel waarschijnlijk gaat 5120 x 1080 ook. Geeft bijna het resultaat van een triple maar dan zonder bezels.

Aanschaf komt dichter bij.

0 Likes
Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

Dit zou in theorie ook gewoon moeten werken inderdaad. 

---------
Signature-Note10
0 Likes
kikie
Pioneer
Opties
Bedankt voor de hulp. Wordt natuurlijk zeer geapprecieerd!
0 Likes