Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

LC43J890DKU USB-C Power Delivery

(Onderwerp aangemaakt op: 13-11-2020 04:18 PM)
1760 Weergaven
DLFR
Explorer
Opties

Ik heb sinds een maand een LC43J890DKU en sinds kort een Dell laptop die USB-C PD ondersteund.

Na het aansluiten, middels de met de monitor meegeleverde USB-C kabel, lijkt het scherm echter geen stroom te leveren. Data komt prima door, alleen laadt de laptop niet op. Ook als ik een tablet, met USB-C poort, aansluit wordt deze niet opgeladen.

Is PD een optie die je moet inschakelen? Ik kan het nergens vinden in het menu.

0 Likes
27 Antwoorden
Speedy1313
Journeyman
Opties

Ik heb bij mijn monitor ook de BN39-02259B kabel zitten. Die zou dus gewoon 100W moeten doorgeven.
Dus Samsung, wat nu?

DLFR
Explorer
Opties

De monitor lijkt hééééél specifiek in welk apparaat ondersteund wordt. Tot nu toe heb ik alleen met Samsung tablets en telefoons PD werkend gekregen. Andere apparaten krijgen simpelweg geen stroom van de monitor. 

@Anonymous User is dit toeval of daadwerkelijk 'by design'?

Is er een mogelijkheid dat het aantal ondersteunde apparaten via een firmware update alsnog uitgebreid wordt? Of is het de beperking van de gebruikte chip?

0 Likes
Speedy1313
Journeyman
Opties

Ik heb net een iPhone 8 en een iPad 2020 aan beide USB-C poorten gehangen, en ja, je raad het al. gewoon laden... Maar ja, dat is geen 100W.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Goede vraag! Ik zet hem door 😉

rsz-846676
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Deze monitor heeft 2 USB-C poorten. #1 voor 15W en #2 voor 95W.

Je zou de laptop dus moeten kunnen opladen op USB-C poort #2.

Wel staat er in de handleiding bij dat we niet kunnen garanderen dat elk type notebook of laptop kan worden opgeladen.

Dus waarschijnlijk hebben we met een laptop te maken die niet kan worden opgeladen.

Wat je het beste even kan doen, is kijken op de onderzijde van zijn laptop-adapter welk vermogen er wordt aangegeven.
Op de Dell website staat aangegeven dat: "Dell laptops kunnen werken op een voedingsadapter van 65W, 90W, 130W, 180W of 240W".
Als we te maken hebben met een zwaarder vermogen dan 95W, dan zal de laptop in elk geval niet opladen.

Deze monitor is van 2018, dus het kan zijn dat er nog updates voor komen. Een firmware update kan er niet voor zorgen dat er meer vermogen kan worden doorgegeven, dat is meer hardware en bedrading gerelateerd naar ik weet.

rsz-846676
0 Likes
Max_Power
Student
Opties

Ja het verschil in poorten is mij inderdaad bekend, ik heb nu zelfs met 2 laptops op usb-c kunnen testen. Beide toestellen vragen maar 65Watt. Beeld lukt ondertussen, want dat ging eerst ook niet, na aansluiten laptop adapter lukte het uiteindelijk beeld te krijgen, maar geen powerdelivery via usb-c. Ook een andere kabel "Satechi Type-C 100W oplaadkabel "https://www.bol.com/nl/p/satechi-type-c-100w-oplaadkabel-space-grey/9200000118168244/?promo=basket_8...

bracht helaas geen zoden aan de dijk.

0 Likes
Speedy1313
Journeyman
Opties

Komt hier nog opvolging op vanuit Samsung. Ik heb een LG welke minder vermogen levert van die nodig is voor mijn laptop. EN die geeft dat vermogen gewoon af. 65W in dit geval terwijl de laptop 95W nodig heeft. Lijkt me dus logisch dat hij gaat leveren wat er nodig is of minder. En aangezien Dell laptops toch best wel een marktaandeel hebben lijkt het mij dat deze ondersteund moeten worden, toch? 

DLFR
Explorer
Opties

In mijn geval kwam de laptop met een 65W lader, dus zeker geen geval van overbevraging en de monitor moet dit makkelijk aankunnen. 

PD is een protocol, waarbij beide apparaten samen tot de optimale stroom levering/consumptie komen.  Een te beperkte firmware kan er dus voor zorgen dat de communicatie met een Dell laptop niet goed gaat en er geen PD tot stand komt. Een firmware update kan dus wel degelijk nut hebben.