Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Barst in scherm Galaxy Book 4 Ultra

(Onderwerp aangemaakt op: 31-07-2024 07:10 PM)
1256 Weergaven
RDijk
Student
Opties

Hallo,

Ik heb een 3 maanden oude galaxy book 4 ultra van 3600 euro, waarbij er spontaan een barst in het scherm is ontstaan. Na meerdere telefoontjes met de helpdesk door verwezen na een service center. Na een auto ritje van 2 uur om bij het dichtsbijzijnde service center te komen en een half uurtje wachten bij de service desk werd mijn laptop meegenomen voor onderzoek. 

Niet geheel verassend, want dat had ik al op diverse forums gelezen werd me verteld dat waarschijnlijk de barst is ontstaan aan de rand van het scherm en dan is het u eigen schuld...... Kosten voor reparatie 500 euro.

Daar ging ik natuurlijk niet mee akkoord, de laptop is niet gevallen en ben er zeer zuinig op, zit altijd in een hoes als ik hem vervoer. Maar blijkbaar vind samsung het normaal dat je een laptop van 3600 euro niet normaal dicht kunt klappen zonder dat er een barst ontstaat. Maar goed de medewerker van de service desk had duidelijke instructies om alle scherm barsten op de klanten zelf af te schuiven en ik moest maar contact opnemen met de voice of customers. Verder vondt hij dat de laptops tegenwoordig veel te duur waren.

Oke toen maar eens een poging gewaagd om in contact te komen met de voice of customers, weer maar eens een bel poging gedaan naar de helpdesk maar na 30 min in de wacht het maar eens via whatssapp geprobeerd. Daar kreeg ik wel aardig snel response maar de medewerker kon ook niks voor me doen, begreep mijn frustratie en heeft het doorgezet naar een interne afdeling. Inmiddels zijn we bijna weer 14 dagen verder en heb ik verder niks meer gehoord. 

Blijkbaar hoort dat bij de service van samsung. Ik was een enorme samsung fan heb bijna al mijn elektronische producten van ze, maar van de koop van mijn zeer dure galaxy book 4 ultra heb ik zo onderhand enorme spijt. Hoe meer ik er op internet op zoek hoe meer vergelijkbare gevallen ik tegen kom. Blijkbaar is het scherm barst probleem al veel langer een probleem onder de galaxy book gebruikers. 

Ik zou zeggen samsung neem je verantwoordelijkheid eens en neem deze klachten eens serieus. 

0 Likes
39 Antwoorden
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor de foto Rk57,

Op voorhand kan ik niet zeggen of het onder garantie gaat worden gemaakt. Het is het beste om het aan te melden voor onze ophaalservice en je verhaal erbij te vermelden. Onze monteur kijkt er dan intern na en kan het e.v. intern nog overleggen. Laat weten of het lukt.

https://bit.ly/3J4HpwQ

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Rk57
Explorer
Opties

Vorige week met de laptop naar de Samsung Service Center geweest en antwoord was wat ik had verwacht, geen garantie en dik € 500 betalen voor nieuw scherm. Kreeg nog nummer van klantenservice om te bellen maar daar zat een timide man waar ik helemaal niets aan had. Dus eigenlijk verspilde moeite van het bellen. Er werd nog de optie gegeven om de foto's van het scherm via WhatsApp op te sturen maar geloof hier niet meer in, krijg ik weer zo'n flut antwoord.

Geldt voor mij hetzelfde allemaal Samsung producten maar eerste ( en tevens laatste ) laptop van Samsung. Ik vind dit kwalijk van Samsung dat je niemand te spreken krijgt waarmee je echt over het probleem kan spreken.

Dus heb nog laptop in de aanbieding, scherm wel stuk. Ga terug naar HP ook nog stuk goedkoper ennooit geen last met het scherm!

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor de update Rk57,

Voor een second opinion kan je het ook laten ophalen door onze ophaalservice. Een andere reparatiedienst en dus andere monteur gaat het dan beoordelen. Zie de onderstaande link hiervoor. 

https://bit.ly/3J4HpwQ

Laat weten of je dit nog gaat doen.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Jan-Volkert
Apprentice
Opties

Nog even ter aanvulling... Het Samsung Service Center in Breda wordt niet door Samsung medewerkers bemand, maar door het Belgische bedrijf Loop. Zowel de beoordeling als de reparatie wordt niet door Samsung uitgevoerd - hoewel dat dus wel zo lijkt doordat ze in het pand van Samsung zitten met kleding van Samsung. Mijn offerte is ook door l8p gemaakt. Geen idee of dit voor alle Samsung Service Centers geldt.

0 Likes
Rk57
Explorer
Opties

Ik ben een paar weken op vakantie geweest, daarom geen eerdere reactie. Ik wilde mijn laptop aanmelden voor de ophaalservice maar krijg dan de opmerking dat deze laptop is geproduceerd voor een regio buiten de Benelux ( vreemd ik heb deze laptop via de Samsung shop besteld) en dat de reparatie langer kan duren. Als ik de laptop laat ophalen vrees ik dat mijn laptop dan weken weg blijft. Bij mijn bezoek aan het Samsung service center op 13 september werd toegezegd dat er een scherm besteld zou worden. Deze zou binnen een paar dagen er zijn en dan zou ik een mail krijgen. Nu bijna een maand verder heb ik nog niets gehoord. Dus gezien de andere reacties op dit forum en hoe Samsung omgaat met kapotte schermen heb ik hier niet veel vertrouwen in. Verder ik kan mijn laptop geen paar weken missen vanwege bepaalde geïnstalleerde software. Dus ik doe het voorlopig wel met een kapot scherm want ik kom hier niet verder mee. En iemand spreken die hier iets meer over heeft te zeggen lijkt ook niet te lukken.

0 Likes
Alice
Moderator
Moderator
Opties

Hoi @Rk57,

Goed dat je hier een berichtje over achterlaat. Ik kan mij voorstellen dat je niet op een defect scherm zit te wachten. Je hebt bij ons standaard twee jaar fabrieksgarantie op onze producten. Mocht er binnen deze periode iets aan de hand zijn met jouw laptop, dan kunnen wij het defect gratis voor jou repareren, mits er geen sprake is van gebruikersschade. In dit geval kan je het beste jouw laptop bij één van onze servicelocaties achterlaten of gebruikmaken van onze Ophaalservice. Wij komen dan bij je langs, zullen de laptop voor je nakijken en laten het je weten wat ermee aan de hand is. Je kan onze Ophaalservice hier op onze website vinden: https://bit.ly/484u6c3.

Groetjes,

Alice

rsz-846676
Jan-Volkert
Apprentice
Opties

Beste Alice, daar is hij al geweest toch? En jij weet het net zo goed als ik: een kapot scherm valt niet onder de garantie maar noemen jullie altijd zonder enige motivatie gebruikersschade.

0 Likes
Rk57
Explorer
Opties

Beste Alice, bedankt voor je reactie maar zoals ik al eerder schreef en Jan-Volkert ook beaamt, een kapot scherm wordt bij jullie standaard als gebruikersschade afgedaan, dus wat is de toegevoegde waarde om het op te laten halen. Eigenlijk treedt ik in herhaling want ook het volgende heb ik al eerder geschreven . Als ik mijn serienummer ingeef voor de ophaalservice krijg ik de melding dat mijn laptop is gemaakt voor buiten de Benelux (vreemd ik heb hem gekocht via de Samsung shop) en dat de reparatie langer kan duren. Dat de reparatie langer duurt klopt want ik wacht al meer dan een maand op een mail van jullie service center in Breda dat er een nieuw scherm is. Dus ik heb eigenlijk niet veel zin om mijn laptop op te laten halen, want ik ken de uitkomst al : scherm is gebruikersschade en het duurt nog een aantal weken voordat het scherm er is en al die tijd zit ik zonder. Ik denk de enige manier om Samsung in beweging te krijgen is dat de gedupeerden gezamenlijk een programma als Radar inschakelen.

Groeten,

Rob

RDijk
Student
Opties
hier hetzelfde verhaal, denk idd dat je eerst zoiets moet doen voordat ze ons serieus nemen
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Rk57,

Bedankt voor jouw bericht. had je ondertussen al een update ontvangen van onze Service Center?

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes