op 26-11-2021 03:53 PM
Ik heb een paar maanden terug een 870 EVO 4TB SSD gekocht, in het eerste week merkte ik dat er al 2 defecte sectors aanwezig waren, mij is verteld dat dit vrij normaal is bij nieuwe SSD's van deze grootte, dus dit heb ik dan ook verworpen.
Nu ben ik dus een tijd verder en heb ik inmiddels 73 defecte sectoren en krijg ik nu ook S.M.A.R.T foutmeldingen binnen Samsung Magician, zie schermafbeelding hieronder.
Het gaat hier om Uncorrectable Error Count en ECC Error Rate die een Kritische fout geven in het S.M.A.R.T overzicht.
Naast de 73 defecte sectoren, moet ik mij zorgen maken of kan ik hiermee door?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-11-2021 09:54 AM
Backuppen en aanmelden voor reparatie.
Reparatie:
Ophaalservice: http://www.samsung.com/nl/support/selfservice/#ophaalservice
op 29-11-2021 03:45 PM
Hi @BertusK, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community!
Oeeei, dat lijkt me inderdaad niet helemaal de bedoeling. Voor hulp en ondersteuning bij jouw SSD schijf kun je contact opnemen met onze klantenservice. Je kunt hen bereiken onder 088-9090100 en kies voor optie 6 > optie 1. Dit doen wij niet zelf meer maar wordt gedaan door Hanaro, welke de support over heeft genomen.
Groeten,
Martijn
op 29-11-2021 09:54 AM
Backuppen en aanmelden voor reparatie.
Reparatie:
Ophaalservice: http://www.samsung.com/nl/support/selfservice/#ophaalservice
op 29-11-2021 03:45 PM
Hi @BertusK, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community!
Oeeei, dat lijkt me inderdaad niet helemaal de bedoeling. Voor hulp en ondersteuning bij jouw SSD schijf kun je contact opnemen met onze klantenservice. Je kunt hen bereiken onder 088-9090100 en kies voor optie 6 > optie 1. Dit doen wij niet zelf meer maar wordt gedaan door Hanaro, welke de support over heeft genomen.
Groeten,
Martijn
op 29-11-2021 07:41 PM
Hi Martijn,
Heel erg bedankt voor de terugkoppeling, ik heb gelijk contact opgenomen en heb nu een ticket/RMA aanvraag open staan, moet even wat invullen voordat het verder verwerkt wordt.
Zodra ik vervanging heb voor de SSD (kan het namelijk echt niet missen, zelfs niet een uur), zal ik alles verder invullen en moet het volgens mij goed komen.
Heel erg bedankt!
Groet,
Bertus
op 29-11-2021 07:42 PM
Bedankt, heb het gelijk even gedaan.