op 10-10-2017 11:26 AM
Hallo, ik tob de laatste tijd met een papierstoring. Bij een printopdracht krijg ik een foutmelding. ik gebruik wel het juiste papier. Maak de stapel niet te dik en blader de stapel los. De papierlade bekeken maar geen echt mogelijk probleem kunnen herkennen.
Tijdens mijn onderzoek wel vastgesteld dat het papier in de lade wel erg klemde. Dat heb ik hersteld waardoor dat geen beperking meer kan zijn. Soms start het printen met een stukje naar binnen halen van de pagina maar vaker gebeurt er niets en gaat de printer offline. Vaak helpt het door de klep van de kleurcassettes te openen en opnieuw te sluiten. de algemene oplossing is dan stroomloos maken en opnieuw starten
De printer is 4 jaar oud en ik ben geen intensieve gebruiker. Dus versleten kan haast niet. de driver heb ik al verschillende keren opnieuw geinstalleerd. Ik denk dat het toch iets mechanisch is in de printer lade.
Ik kijk naar een oplossing van mijn probleem. BVD.
op 12-10-2017 09:11 AM
Hi Fridel, wat apart dat deze storing steeds ontstaat. Je krijgt dus, als ik je goed begrijp, elke keer als je gaat printer deze melding; het papier blijft dus elke keer vastzitten? Of krijg je het papier dat vast zit niet los uit de printer? Het kan zijn dat er één stuk al enige tijd ergens tussen vastzit.
op 12-10-2017 10:30 AM
Beste Nick,
Erg fijn dat je reageert.
Nee er zit geen papierrestanten in de printer. Elke keer als ik een printopdracht geef lijkt het of het "oppik-meganisme" het niet goed doet. Er zit volgens mij een zachtrubber rol die dat zou moeten bewerkstelligen. Mogelijk zit daar het probleem. Dat rubber kan ik er niet uithalen (vervangen)
Erg jammer dat zo'n apparaat op die manier het laat afweten. Ik vrees dat reparatie duurder is dan de aanschaf van een nieuwe printer.
zie jij nog een oplossing?
op 12-10-2017 11:20 AM
Wanneer je de storing krijgt, wat geeft Easy Printer Manager dan aan? Dit programma kun je op de productpagina vinden als je 't niet hebt. Deze geeft duidelijker aan wat er aan de hand is. Je kunt ook Diagnostics testen en kijken wat dit programma constateert.
op 12-10-2017 01:01 PM
Op de diagnosis zie ik: Paper jam in tray. maar dat klopt niet. er zit geen papier in de weg
Logisch lijkt mij
Het lijkt er op dat ik en nieuwe moet kopen
op 12-10-2017 02:00 PM
op 12-10-2017 02:10 PM
Ik heb 2 computers via netwerk er op aangesloten. zowel op mijn PC als op laptop heb ik hetzelfde probleem. Het is al lang bestaand probleem en steeds weer proberen op te lossen door door herinstallatie, in de hoop dat dit een "driver kwestie" is. Zodra er weer geprint is blijft het werken.
Staat de printer een dagje stil, dan heb ik weer een storing. Om wanhopig van te worden.
Ik probeer van je suggesties te krijgen want ik heb het een beetje gehad met deze printer. Ik wil je in ieder geval hartelijk bedanken voor je tijd
vriendelijke groet
Fridel
op 23-10-2017 12:28 PM
Ondervindt hetzelfde probleem hier. Alleen is de printer ca. 2,5 jaar oud. Het is geen driver kwestie want;
1) herinstallatie helpt niet; en, meest belangrijke
2) een driver zorgt voor communicatie en niet de aansturing van het printermechanisme dat het papier dient op te pakken.
Mijn gevoel ligt ook bij het rubber dat te midden van de printer zit en aan het einde van de papierlade. Heb het probleem ook voorgelegd in de Samsung Messenger, maar naast een automatisch bericht nog niks ontvangen.
op 23-10-2017 12:37 PM
op 23-10-2017 07:56 PM
Het zou kunnen dat de papierroller te glad of vuil is geworden. Omdat de printer al buiten de garantie valt kun je dit zelf bekijken, of je kunt met de printer en de bon naar de verkoper om hem na te laten kijken. Hou je me op de hoogte?