op 10-10-2017 11:26 AM
Hallo, ik tob de laatste tijd met een papierstoring. Bij een printopdracht krijg ik een foutmelding. ik gebruik wel het juiste papier. Maak de stapel niet te dik en blader de stapel los. De papierlade bekeken maar geen echt mogelijk probleem kunnen herkennen.
Tijdens mijn onderzoek wel vastgesteld dat het papier in de lade wel erg klemde. Dat heb ik hersteld waardoor dat geen beperking meer kan zijn. Soms start het printen met een stukje naar binnen halen van de pagina maar vaker gebeurt er niets en gaat de printer offline. Vaak helpt het door de klep van de kleurcassettes te openen en opnieuw te sluiten. de algemene oplossing is dan stroomloos maken en opnieuw starten
De printer is 4 jaar oud en ik ben geen intensieve gebruiker. Dus versleten kan haast niet. de driver heb ik al verschillende keren opnieuw geinstalleerd. Ik denk dat het toch iets mechanisch is in de printer lade.
Ik kijk naar een oplossing van mijn probleem. BVD.
10-11-2017 03:36 PM - bewerkt 10-11-2017 03:39 PM
Hi Lot,
Even terug te komen op de papierstoring in de printer, ook al valt de printertak nu onder HP, wil ik toch het volgende even kwijt.
Via FaceBook Messenger contact gehad, waarbij mij geadviseerd werd de printer minimaal >2 uur van het netstroom te halen, zodat de printer zichzelf "reset". Dit werkte niet na een nacht zonder stroom. Een echte "reset" is het ook niet, want hij verbindde zichzelf daarna direct met het draadloos netwerk.
Wat mij op is gevallen is het volgende:
De rechthoek omlijnt het mechanisme dat ervoor zorgt (zodra naar achteren gedrukt) dat de printer een "papierlade" heeft.
De eerste foto laat het mechanisme zien die verklikt of er een papierlade in de printer zit. Als ik met mijn vinger dit naar achteren druk, blijft de printer gewoon lopen zonder een storing te geven. Printen kan natuurlijk niet, want de papierlade zit er niet in.
Op de volgende foto zien we het mechanisme dat het papier dient op te pakken, en hier gaat het fout. Als het mechanisme van foto 1 naar achteren is gedrukt, werkt mechanisme twee niet. TENZIJ; ik met mijn vinger het mechanisme op onderstaande foto tegenhoud, wat resulteert in een schrapend geluid, en daarna de papierlade er weer in doe, daarna werkt het mechanisme wel.
Mechanisme om papier op te pakken uit de papierladeHet lijkt er dus op dat het mechanisme van foto 2 niet altijd correct door de printer wordt aangestuurd, of gewoon vast zit. Tenzij het een handje wordt geholpen door te porren. Daarna begint de printer zijn werk te doen.
op 10-11-2017 03:58 PM
Hi Klift, dank voor de informatie. Het is inderdaad zo dat we de support inmiddels hebben ondergebracht bij HP. Je kunt hier terecht voor ondersteuning!