Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

LC49J890 USB-C geeft geen power meer

(Onderwerp aangemaakt op: 19-06-2019 10:12 AM)
1281 Weergaven
XanderVR
Apprentice
Opties

Hallo,

sinds enkele dagen geeft op de LC49J890 de USB-C poort geen stroom meer.

Wij sluiten een 14 inch Asus Pro P5440 laptop aan op de USB-C 95Watt poort.

Dit heeft in het begin perfect gewerkt.

Vorige week stopte het 1 dag met werken, en de volgende dag werkte het weer, echter nu werkt het al 2 dagen niet meer.

De poort lijkt verder niet kapot, want de laptop stuurt verder alle signalen over deze poort en dat werkt verder zonder problemen.

Iemand enig idee waar ik dit nog zou kunnen zoeken?

0 Likes
10 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Wat voor een kabel gebruik je? Kabel kwaliteit is erg belangrijk namelijk.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
XanderVR
Apprentice
Opties

In eerste instantie de meegeleverde kabel van Samsung.

Gisteren geprobeerd met een nieuwe Thunderbolt 3 kabel van Delock. (https://www.delock.com/produkte/G_84847/merkmale.html)

De laptop heb ik al uitgesloten want deze laadt bij andere apparaten (meerdere losse usb-c docking stations) wel gewoon op.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Dan misschien toch een reparatie aanvragen om het te laten na checken.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
XanderVR
Apprentice
Opties

Dat is ook mijn vrees.

Moet ik dit via Samsung spelen of via de verkoper?

(Ik zit er niet om te springen om hem op te sturen, gezien grootte en gewicht)

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
0 Likes
DLFR
Explorer
Opties

Zonder poging te doen om dit topic te kapen: is de power delivery een functie die je moet aanzetten, of moeten de apparaten dit onderling overeenkomen?

Ik heb een nieuwe LC43J890 die met de meegeleverde USB-C kabel ook geen power delivery doet, vanaf eerste keer aansluiten al niet.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi, @DLFR!

Gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst. Hoe bevalt deze tot nu toe?

Met wat wat voor apparaat wil je de koppeling maken?

Als ik de handleiding doorneem zie ik hier wel het één en ander over staan:

"Omdat er veel verschillende USB-apparaten op de markt zijn, kunnen we niet garanderen dat onze producten werken met alle USB-apparaten"

Groeten,

Martijn

Monitor USB charging.JPG

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
DLFR
Explorer
Opties

Thanks. Het is een mooi scherm, veel werkruimte en fijne resolutie ook die op een niet al te zwaar systeem prima werkt.
Alleen nog wat frustratie met de power delivery, waardoor ik alsnog 2 kabels en een powerbrick nodig heb ipv 1.

Dank voor het nazoeken. Die passage uit de handleiding heb ik ook gevonden, maar lijkt bij mij niet helemaal te werken.
Inmiddels ben ik wel een klein stapje verder:
Zodra ik de monitor uitzet/standby (wel met 230V), dan de kabel in mijn laptop stop en dan het scherm aan zet laat de laptop zien dat deze stroom krijgt. Zet ik vervolgens de laptop aan dan lijkt er geen spanning meer geleverd te worden.

De handleiding doet vermoeden dat de meegeleverde kabel zowel USB, DP en ook PD ondersteund. Zou het zo kunnen zijn dat deze niet allemaal tegelijk worden ondersteund?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@DLFR

Of dit allemaal gelijktijdig naast elkaar werkt, durf ik je niet goed te zeggen.

Ik ga dit navragen bij mijn collega's en zodra ik hier een terugkoppeling op heb stuur ik je een berichtje.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200