Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Xbox Game controller voor Samsung tv

(Onderwerp aangemaakt op: 27-03-2018 03:41 PM)
3833 Weergaven
AvA1
Journeyman
Opties

Goedemiddag,

Ik ben in het een bezit van een Samsung UE55KU6400 tv met daarop de Steam game app.

Werkt prima maar nu wil ik een Xbox360 wireless controller gaan kopen die ook ondersteund wordt in het geheel volgens de gegevens.

Werkt deze controller zonder toebehoren met de tv of moet ik een receiver alias dongle op 1 van de usb ingangen van de tv aansluiten?

Bij voorbaat dank

0 Likes
18 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Ja verrek, daar staat het toch letterlijk. Dan lijkt het mij dat je kunt kiezen, sowieso als je voor bedraad gaat. Ik denk alleen wel dat om lag te voorkomen het beter is om je controller met je PC te verbinden, aangezien dat direct is. Via je TV moet er toch ook weer een signaal teruggestuurd worden naar je PC, wat de reactiesnelheid in ieder geval niet zal versnellen. Hoe je het ook aan gaat pakken, ik hoor heel graag van je wat wel en niet werkt, ik vind dit super interessant :smiling-face:

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @AvA1! Heb je al wat meer kunnen proberen met een controller? Ik was nieuwsgierig wat nou de beste manier van aansluiten bleek te zijn :smiling-face:

0 Likes
AvA1
Journeyman
Opties

Hey JoeriS!, nee nog niet haha  Heb ff wat andere dingen aan mn hoofd gehad  Maar als ik alles zo lees online zal het een xbox360 wired worden  Want weet niet of een wireless goed zal gaan. Lees tot nu toe alleen ervaringen van mensen met een bedrade controller 

En weet ook nog niet of ik een zogenaamde third party controller kan nemen of dat het echt een official xbox moet zijn. 

Vind trouwens dat die dingen best nog prijzig zijn 

Kortom best nog wat onduidelijkheden  Misschien dat mail richting steam nog beste is.....

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ah, geen probleem :smiling-face: een mail richting Steam zou helemaal geen gek idee zijn, zij hebben het vast ook op meerdere verschillende TV's getest. Puur even vanuit mijn eigen PC-game/Steam ervaring, als je 'm op je PC aansluit weet ik dat zolang je drivers up to date zijn, ook 3rd party controllers zouden moeten werken. Voor mij is het enige mysterie nog of je die het beste met je PC kunt verbinden of met je TV. Mijn logica zegt nog steeds PC, maar laat ik daar niet al teveel op vertrouwen :winking-face:

0 Likes
AvA1
Journeyman
Opties

Ik vind net deze

https://www.pcgamer.com/samsung-tvs-have-a-new-steam-link-streaming-app-that-works-shockingly-well/

Mysteries opgelost  Lees maar door  Duidelijk in tv ennn wired  😉 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Oh dang! "shockingly well" ook nog! Nou, ben ik ook weer op de hoogte :face-with-stuck-out-tongue-and-winking-eye: tnx!

0 Likes
AvA1
Journeyman
Opties

Joeri still there?haha

Ik wilde je toch ff laten weten dat ik een officiele xbox 360 wireless controller heb aangeschaft en het werkt als een zonnetje op steam..Hij werkt op 2 manieren. Receiver in usb tv ennnn ook in usb pc aangezien ik binnen de 10 mtr van pc zit 

Kortom geen spijt van en veel gameplezier op een Samsung 55 inch scherm met 5.1 geluid 😉 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Oh wat goed! Super bedankt voor de terugkoppeling, tof om te weten dat het zo goed werkt :face-with-tears-of-joy: dan wens ik je nog onwijs veel gameplezier!

0 Likes
AvA1
Journeyman
Opties
Komt goed! Thanks! :-))
0 Likes