Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Xbox Game controller voor Samsung tv

(Onderwerp aangemaakt op: 27-03-2018 03:41 PM)
3835 Weergaven
AvA1
Journeyman
Opties

Goedemiddag,

Ik ben in het een bezit van een Samsung UE55KU6400 tv met daarop de Steam game app.

Werkt prima maar nu wil ik een Xbox360 wireless controller gaan kopen die ook ondersteund wordt in het geheel volgens de gegevens.

Werkt deze controller zonder toebehoren met de tv of moet ik een receiver alias dongle op 1 van de usb ingangen van de tv aansluiten?

Bij voorbaat dank

0 Likes
18 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Hey @AvA1, welkom op de Samsung Community! Het blijkt maar weer dat we niet alle apps kunnen testen, ik wist niet eens dat er een Steam app was! Wat tof, kan je dan Android games spelen via Steam of ook games die je normaal op je PC zou spelen?

Wat betreft de controller, wordt de wireless X360 sowieso niet samen met een dongle verkocht? Ik heb thuis eentje met snoer liggen anders had ik het gelijk voor je getest, waar had je trouwens zien staan dat hij in z'n geheel ondersteund zou moeten worden?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
AvA1
Journeyman
Opties

@JoeriSschreef:

Hey @AvA1, welkom op de Samsung Community! Het blijkt maar weer dat we niet alle apps kunnen testen, ik wist niet eens dat er een Steam app was! Wat tof, kan je dan Android games spelen via Steam of ook games die je normaal op je PC zou spelen?

Wat betreft de controller, wordt de wireless X360 sowieso niet samen met een dongle verkocht? Ik heb thuis eentje met snoer liggen anders had ik het gelijk voor je getest, waar had je trouwens zien staan dat hij in z'n geheel ondersteund zou moeten worden?

Thanks Joeri! 

Je kan dus alle games in je Steam bibliotheek doorstreamen van je pc naar je Samsung tv mits alles natuurijk is verbonden via hetzelfde netwerk.

En hier is een link met oa lijstje van de controllers die geschikt zijn voor deze opstelling.                                                               https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=5613-TADC-2802

0 Likes
AvA1
Journeyman
Opties

Oepsss. Vergeet ik in te gaan op je antwoord aangaande dongle  

Ik heb een tweedehands controller op het oog en daar zit dongle niet bij... Vandaar  Maar misschien is een controller met draad ook nog een  optie  Dan weet je zeker dat goedkomt. 

Thanks voor je antwoord trouwens 😉  

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Mwaha, alles van Steam is hier op m'n werk geblokkeerd dus ik ga je op je woord geloven :winking-face: maar dat klinkt cool! Aangezien de TV zelf ook al over Bluetooth ga ik er vanuit dat de controller zonder verdere toevoeging werkt. 

0 Likes
AvA1
Journeyman
Opties

Screenshot_20180328-162434_Chrome.jpg

Hopsa!  😉 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Wacht even.. je streamt je PC games naar je TV, moet je dan niet alsnog je controller aan je PC verbinden?

0 Likes
AvA1
Journeyman
Opties

Ja Joeri en dat is ut um nou wat voor mij onduidelijk is  haha

Ga maar eens googlen  De 1 zegt controller via pc. En dan heb je dus ook een receiver dongle nodig voor controller en mag pc niet te ver weg staan van tv  qua ontvangst. 

En er zijn mensen die controller rechtstreeks in tv pluggen maar dat zijn ook veel wired controllers.  Dus voor mij is het in ieder geval slightly onduidelijk nog en heb al wat google omgespit  😉

Ik denk dat ik voor zekerheid toch maar wired exemplaar neem. 

Ik weet wel dat je op je tv een toetsenbord of gamepad kan toevoegen  Via bluetooth maar heb ook gelezen dat xbox controllers niet pairen met tv qua bluetooth  

Kortom..... Nie makkelijk allemaal huh? Haha

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ja, maar de game wordt alsnog gespeeld op je PC en het beeld stream je naar je TV, waardoor het me sterk lijkt dat een controller aangesloten op de TV invloed heeft op de game die gespeeld wordt. De controller moet verbonden worden met het station waar je game op gespeeld wordt, in dit geval dus de PC. Dit suggereert het stappenplan voor de Steam Controller trouwens ook, je stelt 'm gewoon in via Big Picture Mode op je PC. 

0 Likes
AvA1
Journeyman
Opties

Misschien heb je gelijk  Maar ik kom veel van dit soort artikelen tegen online en dan staat er toch echt controller koppelen aan je tv  :-sScreenshot_20180328-172148_Chrome.jpg

0 Likes