op 02-02-2023 02:17 PM
Hardware:
Opstelling:
Verbinding middels bluetooth. Tv/soundbar verkrijgen voeding via stekkerdoos en subwoofer via het stopcontact. Soundbar en subwoofer staan respectievelijk voor en naast de tv.
Probleem:
Sinds 2 weken hebben wij een nieuwe tv inclusief soundbar (zie hardware boven). Nu valt op dat de subwoofer van de soundbar een zacht krakend/tikkend geluid maakt af en toe. Deze valt niet altijd op, maar met name tijdens 'rustige momenten' (bijvoorbeeld tijdens dialogen in films, geen imposante filmmuziek, etc.). Verder lijkt de soundbar en subwoofer goed te functioneren.
Ik hoor graag eventuele oplossingen voor dit probleem. Groet,
- MrYrd-
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 19-04-2023 12:23 PM
op 03-02-2023 12:21 PM
Hi @MrYrd, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Zijn zowel de TV als je soundbar verder helemaal up-2-date? Bij welke bron ervaar je dit? Heb je dit ook als je tijdelijk het Wi-Fi signaal uitzet in huis?
Bluetooth en Wi-fi kunnen elkaar soms een beetje verstoren 😇
Groeten,
Martijn
op 03-02-2023 11:15 PM
Bedankt voor jouw snelle reactie Martijn!
Hoe kom ik erachter of de laatste updates gedownload zijn?
En als het de wifi zou zijn (nog niet getest, zal dit binnenkort eens proberen!), hoe omzeil ik het probleem dan? De soundbar heeft helaas geen hdmi aansluiting voor zover ik kan beoordelen. Volgens mij wel aansluiting voor een optische kabel.
Groet,
MrYrd
op 06-02-2023 11:59 AM
op 17-04-2023 09:00 PM
Ik heb exact hetzelfde probleem.. Net alsof er een harde schijf aan het ratelen is, erg irritant. Alle mogelijke oplossingen heb ik geprobeerd, updaten, kabels, WiFi, etc... Ik vind heel veel klachten over dit probleem met deze soundbar-subwoofer, is er dan echt geen werkende oplossing voor? Moet hij dan echt retour?
op 19-04-2023 12:04 PM
Hi @BartBK, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Zo te lezen heb je zelf al het één en ander geprobeerd, helaas nog niet met gewenste resultaat. Omdat dit geen verschil heeft gemaakt zal een service de volgende stap worden. Via onze website kan je de soundbar aanmelden, kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3J4HpwQ
Groeten,
Martijn
op 19-04-2023 12:23 PM