Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Speakers SWA 8500s wil niet koppelen met Soundbar HW M550

(Onderwerp aangemaakt op: 16-11-2017 02:35 PM)
4695 Weergaven
WimG
Student
Opties

Heb de Soundbar HW M550 gekocht en geinstalleerd. Subwoofer ging vanzelf. Het lukte me daarna niet om de satellietspeakers SWA 8500s te koppelen aan de soundbar. De LED lamp op ontvanger bleef blauw knipperen. De instructie is om de Soundbar uit te schakelen en dan  6 seconden op de volumeknop (van de soundbar) te drukken. Dan zou er een boodschap verschijnen (even vergeten welke) en dan dien ik daarna de soundbar aan te zetten. Alleen reageert de soundbar niet als ik op de volumenknop druk. 

Het lukt me ook niet om de soundbar te koppelen met de app op mijn telefoon. De blue tooth koppeling lukt wel volgens de telefoon, maar de app blijft maar zoeken. Ik weet niet of dit gerelateerd is aan het vorige probleem.

35 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag Wim, gave set heb je! Nu nog zien hoe we ze kunnen combineren :smiling-face: laat ik als eerste reageren op de Multiroom app, deze Soundbar heeft helaas geen Multiroom functie. Vandaar dat de app blijft zoeken. Je kunt hier eventueel zien over welke specificaties hij wel beschikt: http://www.samsung.com/nl/audio-video/soundbar-m550/

Wat betreft het koppelen met de SWA-8500S, daarvoor hoort inderdaad de Soundbar uit te staan en een "ID SET" melding op het display nadat je de volume knop ingedrukt hebt gehouden. Vreemd dat die melding niet verschijnt. Je hebt hem ook met de afstandsbediening uitgezet? En verder werken de knoppen wel?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
WimG
Student
Opties

Helaas bevestigt dit wat ik meer heb gelezen. Samsung maakt niet alleen onvolledige handleidingen, de support weet ook niet hoe de producten werken. Nog nooit meegemaakt.

Het is me gelukt om de speakers te koppelen door trial and error, maar er verschijnt geen mededeling ID-SET of oid. Ik las ergens dat de surround aan en uit helpt.

Vervolgens blijkt dat je het volume extreem laag staat. Ongedocumenteerd hoe je dit moet instellen. Uiteindelijk bracht een internet gebruiker verlossing. Op sound control klikken totdat Rear S verschijnt en daarna Rear L. Dan met up en down instellen. Het werkt heel onhandig en schakelt soms weer naar het algemene volume. 

0 Likes
Lensp
First Poster
Opties
Ik heb het zefde probleem maar dan met HW-M360 die koppelt wel maar krijg geen geluid ui de SWA-8500S. Seround inschakelen en volume omhoog zetten werkt niet. Ik heb het koppelen met soundbar aan en uitgeprobeerd. Werkt in beide gevallen, alleen geen geluid😪. Iemand nog een optie
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Sowieso goed om te horen dat het verbinden wel werkt, nu het geluid nog. Heb je toevallig andere netwerk/Bluetooth apparaten in de buurt staan? Die zouden namelijk het signaal kunnen verstoren. Een goeie test zou zijn om het in een andere ruimte te proberen, is dat een optie?

0 Likes
wrangler
First Poster
Opties

Hier exact het zelfde probleem. De Onvolledig handleiding maakt het er niet makkelijker op. De set is niet te koppelen met de soundbar . Blauwe led blijft knipperen . Is er inmiddels iemand die het al wel gelukt is ? Of is dit een gevalletje “weer terug in de doos doen “  ??

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Tot welk moment blijft hij knipperen, Wrangler? En geeft de Soundbar wel de ID SET melding als je de volumeknop ingedrukt houdt?

0 Likes
Divanci
Journeyman
Opties

Blijven proberen, hoe gek het ook klinkt. Ik kreeg ook geen melding van ID SET op de soundbar, en heb tientallen keren geprobeerd. Tenslotte naar de Helpdesk van Samsung gebeld, en ondertussen blijven proberen... en het gekke is dat terwijl ik in de wachtlijn stond ik ineens ID SET zag verschijnen op soundbar !  Nochtans heb ik niks anders gedaan om verbinding te kunnen maken.

Soit, ondertussen is alles aangesloten en werkt het ook. Wat me wel opvalt is dat wanneer ik de kabel van de kleine speaker aanraak dat dan het geluid wegvalt. 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hm, dus toch een gevalletje van "aanhouder wint?" Als het werkt, werkt het maar het klinkt inderdaad een beetje gek, de bedoeling is dat het verbinden veel simpeler gaat. Een vraag voor iedereen in dit topic: hebben jullie een 2,4 Ghz of 5,0 Ghz Wifi netwerk? En indien mogelijk, zouden jullie daar eens tussen kunnen wisselen om te zien of dit het verbinden vergemakkelijkt. Ik hoor het graag!

Divanci
Journeyman
Opties

Joeri, interessant om inderdaad eens na te kijken of het  2,4 Ghz of 5,0 Ghz Wifi netwerk is. Mijn Telenet Modem/Router combinatie stuurt beide signalen uit.  Mijn Soundbar (HW-MS650) heb ik kunnen verbinden met het wifi netwerk. 

Hoe de soundbar verbonden is heb ik opgevraagd via de multi-roomapp : Instellingen - Apparaatinstellingen - Geavanceerde instellingen - Netwerkstatus - en daar zie ik dat mijn Samsung Soundbar MS650 verbonden is met mijn Telenet WIfi router/modem via kanaal 36 . Ben dan even gaan opzoeken welk welke band kanaal 36 gebruikt en dat de is 5.0 Ghz (802.11n).  Soundbar is ook maar 3 meter verwijderd van modem/router.

Bij mij werkt alles: Soundbar HW-MS650 + rear speakers SWA-9000S - en aangezien alles werkt, sta ik niet te springen om de verbinding met mijn wifi netwerk te veranderen...

En nu nog sparen voor de subwoofer SWA-W700 🙂 

0 Likes