op 14-03-2023 01:02 PM
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 20-03-2023 09:59 PM
op 28-03-2023 12:29 PM
Goedemiddag Bertje, ik heb precies hetzelfde probleem i.v.m. uitvallen van de soundbar.
Ik ook al 2 maal reset uitgevoerd en alles opnieuw ingesteld volgens de handleiding.
Betreffende de HDMI kabels, ook aan gedacht om deze te vervangen.
Bij ons als je bv. HDMI-1 selecteerde viel hij weer terug naar TV, zeer frusterend.
Het is geen goedkope bar en dan verwacht je wel een stabiel systeem.
Ben benieuwd of het vervangen van de kabels het probleem hebben opgelost ?!
Groet Martin
op 28-03-2023 05:11 PM
op 31-03-2023 12:30 PM
Hoi Bert,
Heb van de week 1 kabel ( de ARC connectie ) vervangen door een 2.1 high speed van AudioQuest Pearl, maar bood geen uitkomst.
Het lijkt wel dat de interne keuze van de verschillende ingangen niet optimaal werkt.
Zag op de Samsung site dat er al weer een nieuw type van de soundbar onderweg is. De HW-Q990C, beetje vreemd dat er al binnen een jaar een nieuwe uitgave komt.
Een firmware update zou misschien een oplossing kunnen bieden van ons probleem.
Groet Martin
op 31-03-2023 01:17 PM
op 31-03-2023 01:30 PM
Hoi Bert,
Nog niet helaas, weet niet of ze mee lezen ?
Las in een andere post, wel een ander type soundbar met bijna dezelfde problemen.
Bleek een defecte printplaat te zijn.
op 03-04-2023 10:48 AM
Hi @Eagle1969, goedemorgen.
Goed dat je ons een berichtje stuurt. Wat is het typenummer van de TV? En staat de soundbar ook geselecteerd als TV luidspreker? Blijft de soundbar wel ingeschakeld als je deze op een andere manier koppelt met de TV(Bluetooth of Optisch)?
Groeten,
Martijn
op 06-04-2023 03:19 PM
Goedemiddag Martijn,
Via HDMI is het een ramp, moet de soundbar wel 3 keer opstarten wil ik geluid krijgen via deze source.
De Tv ziet de soundbar wel in de geluidsopties van de TV.
Via Wifi gaat het zonder problemen.
Via Optisch gaat het ook goed, maar dan moet ik de ARC HDMI kabel niet aansluiten. Plus dat we de soundbar apart aan moeten zetten. Via HDMI gaat dit uiteraard vanzelf, maar dit is niet de bedoeling van het geheel.
Via Bluetooth ga ik niet gebruiken.
Heb de ARC HDMI kabel vervangen voor een AudioQuest Pearl 4K 2.1 en een optische kabel aan moeten schaffen om het e.e.a. uit te sluiten qua problemen.
Kortom, ben zeer teleurgesteld in deze bar en is niet wat we er van verwacht hadden.
Het laag ( bass ) van de woofer valt zeer tegen, moeten hem op +6 zetten voor de beleving en dan nog laat het. te wensen over.
Via de Smarthings-App heb ik sommige kanalen flink op moeten schroeven voor een beetje beleving tijdens een film.
Hebben nog een Nvidia Shield Pro via HDMI-1 aangesloten om films te kijken met Atmos geluid, maar ook daar 3 keer aan / uit om eindelijk geluid te verkrijgen, maar ook dit valt behoorlijk tegen.
Las dat er al weer een nieuw type Soundbar te verkrijgen is, de Q990C waarvan wel de 4K input wordt ondersteund. Is wel erg snel naar de Q990B uitgave.
Kortom niet tevreden over deze kostbare soundbar en zeker niet alle ergernis en gemaakte kosten om het zelf te kunnen oplossen.
Ben best wel handig op dit vlak i.v.m. aansluiten etc... maar in mijn ogen is dit niet zoals het hoort, zeker niet in deze tijd.
Hopende op een passende oplossing,
Met vriendelijke groet,
Martin
op 06-04-2023 03:36 PM
Hi @Eagle1969, goedemiddag.
Elk jaar brengen wij een nieuwe line-up uit, dit geldt voor bijna alle gebieden waarin wij actief zijn 😉 Heb je de TV al eens gereset? Het issue wat de verbinding aangaat kan namelijk ook aan die kant worden veroorzaakt. Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Groeten,
Martijn
op 07-04-2023 10:33 AM
Hoi Martijn,
Weet niet of jullie vandaag aanwezig zijn maar zou er eventueel tijd voor hebben om op afstand te testen wat er fout zou kunnen zijn.
TV al 2x gereset en soundbar al 3x !
Gisterenavond wederom problemen maar nu via de optische aansluiting.
Heb nu alle instellingen geprobeerd maar het blijft bij hetzelfde probleem.
Groet Martin