op 16-03-2023 10:24 PM
Goedendag,
Ik heb nu aan half jaar een samsung 990B en een LGOLED83C24LA. Tot voor kort werkte alles perfect qua audio en was het eenmalig instellen om daarna altijd goed geluid te hebben bij zowel tv als netflix of een andere bron. Netflix gaat via de tv app en tv via een Ziggo next mini. De audio uitgang staat op HDMI ARC.
Sinds een aantal weken heb ik ook een ps5 aangesloten en heb ik problemen met de audio.
Wanneer ik na het wisselen van een bron, dus van tv (ziggo next), naar netflix of naar PS5, dan heb ik geen geluid meer.
Ik moet dan naar de settings gaan en dan selecteer ik de reeds geselecteerde "bekabelde HDMI ARC uitgang" wederom. (ookal staat deze al ingeschakeld). Ik verander dus niets maar bevestig nogmaals de al ingestelde setting.
Dan werkt het ineens weer. Maar dit is vrij hinderlijk als ik dat continue moet doen want ik switch op een dag meerdere keren tussen verschillende bronnen.
Mijn vraag is nu waar kan dit aan liggen? Ik hoop dat ik de vraag duidelijk heb geformuleerd.
Alvast bedankt voor de hulp!
Giovanni.
op 17-03-2023 01:37 PM
Hi @Giovanni1501, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Is de soundbar verder up-2-date? En geldt dat ook voor de andere apparaten? Heb je de PlayStation aangesloten aan de TV of aan je soundbar? Als je de PlayStation loskoppelt blijft de verbinding dan wel actief tussen de TV en je soundbar?
Groeten,
Martijn
op 17-03-2023 06:40 PM
Hi Martijn, de soundbar is up to date: 3.1.115.
Ook de LG tv is up to date: 03.34.70
Ja het probleem blijft ook wanneer de playstation is losgekoppeld. Om precies te zijn gebeurd er het volgende.
Zo ik Netflix kijk via de ingebouwde tv app heb ik geluid via de soundbar (TV ARC), zodra ik switch naar ZIggo (next mini) dan blijft het geluid ook goed via de soundbar in juiste kwaliteit.
Het probleem zit hem wanneer ik weer terugschakel van Ziggo naar bijvoorbeeld Netflix (of een andere streaming app in de tv), dan heb ik geen geluid meer. Op de soundbar staat dan: "TV Speaker" en daarna "TV SPK"
Wanneer ik weer terugschakel naar tv van Ziggo heb ik weer geluid (TV ARC op de soundbar).
Ik hoop dat het zo duidelijk uitgelegd is.
Alvast bedankt voor de hulp.
op 20-03-2023 10:38 AM
Vanwege de verschillende merken blijft het wat lastig om te achterhalen waar dit vandaan komt. Omdat het geluid van de externe bronnen eerst naar je TV gaat denk ik dat dit ook te maken heeft met een instelling tussen de TV en de ontvanger/spelconsole.
Omdat dit om een ander merk gaat kunnen wij je hier helaas niet mee helpen.
Groeten,
Martijn