Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundbar HW-T420 kan tweede keer niet via bluetooth verbinden met telefoon

(Onderwerp aangemaakt op: 27-08-2020 04:05 PM)
8868 Weergaven
Ronald177
Journeyman
Opties

Hallo, ik heb twee problemen die te maken hebben met bluetooth:

Als ik mijn HW-T420 soundbar via bluetooth aan mijn telefoon verbind, dan werkt het prima totdat ik de volgende dag terug kom. Als ik de soundbar aan zet staat er "BT READY" en hij is te vinden in de lijst gekoppelde apparaten op mijn telefoon, maar verbinding maken lukt niet. Ook als ik hem in "BT PAIRING" zet. Volgens de handleiding moet ik dan de soundbar ontkoppelen/vergeten op mijn telefoon en opnieuw pairen, maar dit brengt mij bij het tweede probleem:

Als de soundbar in "BT PAIRING" staat, is hij niet te vinden in de lijst beschikbare bluetooth apparaten. Wat ik eerst moet doen is de soundbar resetten ("INIT") en de stekker eruit halen. Dit moest ik de aller eerste keer ook doen en moet ik dus steeds opnieuw doen als het eerste probleem zich voordoet.

Voor de duidelijkheid ik heb de nieuwste firmware en heb het ook met een andere telefoon getest.

Doe ik iets verkeerd of is er een oplossing? Dit is namelijk elke keer zo, het heeft nooit goed gewerkt sinds ik hem heb gekocht vorige week.

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Ronald177
Journeyman
Opties

Net voordat ik hem weg wilde brengen voor reparatie zag ik dat er inmiddels een nieuwe firmware update beschikbaar was en die heeft het probleem opgelost! Dus voor mensen die hetzelfde probleem hebben, firmware versie 1033 van 2020-09-21 heeft bij mij geholpen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Ronald177
Journeyman
Opties

Heeft u geprobeerd om de de soundbar te resetten? Dat doe je door de + en - kloppen tegelijkertijd in te drukken tot er INIT op het schermpje komt te staan. Als er daarna OK staat moet je ook de stekker eruit halen en weer in doen. 

Als dat ook niet werkt zou ik even een nieuw onderwerp aanmaken, denk dat Samsung medewerkers deze niet meer lezen omdat hij op 'Opgelost' staat.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Ronald177,

Welkom op de Community!

Dat is vreemd. Met welke toestellen heb je dit getest? 

rsz-846676
0 Likes
Ronald177
Journeyman
Opties

Hoi @ ,

Ik heb het geprobeerd met een Motorola Moto G4 en een Moto X Force.

Ik heb nu geprobeerd om zelf te ontkoppelen en het gekke is dat ik van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat gewoon prima kan koppelen en ontkoppelen met beide apparaten, maar kom ik de volgende dag terug dan weigert de soundbar te verbinden.

Als ik de soundbar gekoppeld hielt aan de telefoon dan lukt het gewoon niet om verbinding te krijgen. De soundbar zegt "BT READY". Als ik hem in pairing mode zet gebeurt er alsnog niks.

Als ik in de telefoon de soundbar verwijderd had, dan is hij ook nooit meer te zien als we de soundbar in pairing mode zetten.

Edit: Ook geprobeerd met een Xiaomi Mi 9 Lite, lijkt zich hetzelfde te gedragen.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Heb je al geprobeerd om de Soundbar te updaten? Je kunt hier de firmware vinden: https://bit.ly/3lKLcof 

Hier vind je ook een guide hoe je de soundbar kunt updaten 👍

rsz-846676
0 Likes
Ronald177
Journeyman
Opties

Firmware update had ik al geprobeerd. Heeft niet geholpen.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Heb je de mogelijkheid om het eens met een Samsung toestel te proberen? Hoe gaat dat? 

En heb je de netwerkinstellingen op je telefoon al eens gereset?

rsz-846676
0 Likes
Ronald177
Journeyman
Opties

Ik heb helaas geen Samsung toestel om het mee te testen. Alleen onze tv is ook Samsung maar die heeft geen Bluetooth.

Netwerk instellingen resetten heb ik nu ook geprobeerd, maar dit veranderd niks. Het lijkt er echt op dat de soundbar na een dag gewoon stopt met Bluetooth uitzenden.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als de soundbar na een reset nog niet goed werkt, kun je dit het beste bij de verkoper aankaarten. Lijkt mij dan een defect, aangezien het met verschillende toestellen voorkomt.

Of hij zou naar een reparatiecentrum gebracht moeten worden, het makkelijkste lijkt mij om eerst de verkoper te benaderen.

rsz-846676
0 Likes
Oplossing
Ronald177
Journeyman
Opties

Net voordat ik hem weg wilde brengen voor reparatie zag ik dat er inmiddels een nieuwe firmware update beschikbaar was en die heeft het probleem opgelost! Dus voor mensen die hetzelfde probleem hebben, firmware versie 1033 van 2020-09-21 heeft bij mij geholpen.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dat scheelt weer! Fijn dat het is opgelost en bedankt voor het doorgeven 👍 

rsz-846676
0 Likes