23-03-2020 07:57 AM - last edited 23-03-2020 08:08 AM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
- Report Inappropriate Content
Hi
zo'n twee weken geleden kocht ik een soundbar van het type Samsung HW Q90R bij Mediamarkt. Alles lijkt vlot te werken, behalve de wifi functie:
* bij spotify connect valt de verbinding een aantal keer per song weg. Dit is zeer ambetant. Op mijn telefoon moet ik dan de soundbar terug als "Available Device" selecteren en begint het nummer meestal opnieuw. Het lijkt dus alsof de soundbar even verdwijnt als Device en daarna direct terug beschikbaar is
* bij tv gebruik van de soundbar komen om de paar minuten de boodschappen "Wifi Disconnected" en direct erna "Wifi Connected" tevoorschijn
* bij gebruik van bijvoorbeeld TuneIn vanaf de SmartThings app werkt het dan weer wel, en ondervind ik geen haperingen
De firmware staat volgens de app op:
HW-Q90RWWB-1007.9
126R
Er lijkt enkel in de US een nieuwe firmware versie te zijn, die wel wat problemen oplost...
Een wifi probleem aan de kant van het netwerk lijkt me niet echt de oorzaak, gezien al mijn andere apparaten (waaronder onder andere smart speakers) wel vlot werken.
Wat kan ik hieraan doen?
Mvg
Kim
Solved! Go to Solution.
1 Solution
Accepted Solutions
30-03-2020 10:12 AM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
Je kunt ze het beste opsplitsen, of als je 5GHz niet gebruikt, kun je hem ook uitschakelen, dan is aan jou.
24-03-2020 02:37 PM - last edited 24-03-2020 03:22 PM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
Hi @BruceH
ik heb de indruk dat de dienst TuneIn bijvoorbeeld wel vlot doorspeelt.
Ik heb geen idee wat het verschil is natuurlijk. Ik veronderstel dat de soundbar zelf Spotify heeft, en ik via Spotify Connect enkel de bediening doe?
Wat wel vreemd blijft is het feit dat ik telkens de berichten "Wifi Disconnected" ... "Wifi Connected" zie. Dit gebeurt terwijl we tv kijken, nadien verschijnt terug HDMI2. Enkele minuten daarna gebeurt weer hetzelfde, enzovoort.
Mvg
Kim
25-03-2020 01:39 PM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
26-03-2020 09:36 AM - last edited 26-03-2020 08:47 PM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
Hi @BruceH
Wat bedoel je met de zin over bluetooth? Bij Spotify Connect wordt de muziek toch via de wifi van de sounbar gedownload of niet?
Ik heb eerder deze week eerst een reset van de soundbar gedaan, maar het issue bleef hetzelfde. Daarna heb ik mijn router gereset. Voorlopig lijkt het wel beter nu, ik kan terug afspeellijsten laten afspelen op de soundbar zonder telkens te moeten herstarten. Het issue kwam nog twee maal voor, telkens bij het eerste nummer dat ik afspeelde. Na herstarten van het afspelen in Spotify lukt het dan terug om langer te luisteren.
Beide frequenties zijn actief in de router. Ik las ook al over fixed ip toekennen, maar provider laat niet toe om dit in hun router te doen. Ik bekijk om 5ghz uit te zetten. Wat is de reden van deze voorstellen (router restart/5ghz afzetten)?
Zou firmware hier invloed op hebben en is er een reden waarom de firmware in US verder staat (1008)?
Die kan dan niet geïnstalleerd worden op EU model?
Alvast bedankt voor jouw feedback.
27-03-2020 04:57 PM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
30-03-2020 09:30 AM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
Router zendt beide signalen uit, onder hetzelfde SSIS. Kan de soundbar met beide frequenties overweg en volstaat het om bijvoorbeeld het SSID uit te splitsen tot twee aparte? Of wordt er beter een van beide uitgezet?
30-03-2020 10:12 AM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute
- Subscribe to RSS Feed
- Highlight
23-08-2020 09:14 PM
- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Mute