op 31-01-2017 01:22 PM
Goedendag,
Ik heb een soundbar HW-J355, via een optische kabel aan mijn Samsung UE46ES7000 gekoppeld. Er komt geluid uit, dus dat is mooi. Maar de Samsung televisie bedien ik via de afstandbediening van KPN interactieve TV. Ik wil graag ook het geluid van de soundbar via deze AB regelen. Wie weet hoe dit werkt? Alvast bedankt!
op 31-01-2017 09:31 PM
Goedenavond,
Het is niet mogelijk om het soundbar geluid via uw KPN afstandsbediening te bedienen als de soundbar is aangesloten op de optische aansluiting.
Wat WEL werkt is het volgende:
- Sluit de soundbar aan via de AUX-in (koptelefoon) aansluiting en sluit deze ook aan op de koptelefoon aansluiting van de televisie
- Zet het volume van de Soundbar eerst handmatig op een redelijk niveau.
- Nu kunt u met uw KPN afstandsbediening te televisie harder en zachter zetten, maar inplaats van uw televisie volume te verlagen, gaat nu automatisch de "soundbar" zachter.
Dit komt omdat de volume knop op de afstandsbediening wel het geluid van de speakers van de televisie EN de koptelefoonaansluiting regelt, maar NIET de optische aansluiting.
Ik hoop dat dit heeft geholpen.
Heel veel kijk en luisterplezier
Met vriendelijke groet,
Replicah
op 02-02-2017 02:47 PM
Dank, dat lijkt idd een werkbare oplossing. Jammer dat ze me in de winkel niet wat beter hebben voorgelicht. Nu op zoek naar een code waarmee en de TV en de Soundbar ingeschakeld/uitgeschakeld kunnen worden door de AB van KPN. Nog suggesties?
op 03-02-2017 11:34 AM
Nee helaas niet. Als de Soundbar een HDMI aansluiting had, dan had u deze op de HDMI-ARC aansluiting kunnen aansluiten van de televisie. Dit houd in dat als u de televisie aan zet, dan automatisch ook de soundbar aan gaat.
Wat u wel zou kunnen proberen is de "Logitech harmony"
Dit is een zeer geavanceerde afstandsbediening.
Kijk hier voor meer informatie: Logitech Harmony
Met vriendelijke groet,
Replicah