op 03-02-2018 04:47 PM
Hallo!
Ik ben in het bezit van een nieuwe Smart TV van Samsung alleen ik krijg het niet voor elkaar om met behulp van een Digital to Aanalog converter de audio via mijn analoge Marantz versterker te laten lopen. De TV heeft namelijk alleen nog maar een optical out en een HDMI ARC out.
Ik heb op de one-connect-box van Samsung de optical out verbonden via een optische kabel met de Digital to Analog audio converter van Cablexpert en vervolgens deze met een kabel met aan beide uiteinden een rode en witte tulpstekker op de AUX ingang van mijn Marantz SR 5023 aangesloten.
Vervolgens kies ik op de TV bij geluidssuitvoer voor "audio-uitgang/optisch". De luidsprekers van de TV gaan dan uit. Ib de expert instellingen zorg ik er ook voor dat het formaat van de geluidsuitvoer op PCM staat ipv Bitrate of Dolby.
Het resultaat is dat ik geen enkel geluid uit de luidsprekers krijg. Wat heb ik allemaal geprobeerd:
-zowel optische kabel, DA converter en tulpkabel laten testen bij zaak waar ik het gekocht heb. Ze werken allemaal.
-heb het diversen malen opnieuw aangesloten zelfs met de stekker van de TV eruit etc etc.
-rode licht optische kabel werkt ook, dus er lijkt wel een output uit one connect box te komen.
Iemand die mij wellicht kan helpen!? Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 04-02-2018 06:59 PM
Je zou nog eens kunnen proberen de dac op een andere versterker aan te sluiten om te kijken of er idd wel of niet een bruikbaar analoog signaal uitkomt of dat het aan je versterker ligt.
op 03-02-2018 04:43 PM
Hallo!
Ik ben in het bezit van een nieuwe Smart TV van Samsung alleen ik krijg het niet voor elkaar om met behulp van een Digital to Aanalog converter de audio via mijn analoge Marantz versterker te laten lopen. De TV heeft namelijk alleen nog maar een optical out en een HDMI ARC out.
Ik heb op de one-connect-box van Samsung de optical out verbonden via een optische kabel met de Digital to Analog audio converter van Cablexpert en vervolgens deze met een kabel met aan beide uiteinden een rode en witte tulpstekker op de AUX ingang van mijn Marantz SR 5023 aangesloten.
Vervolgens kies ik op de TV bij geluidssuitvoer voor "audio-uitgang/optisch". De luidsprekers van de TV gaan dan uit. Ib de expert instellingen zorg ik er ook voor dat het formaat van de geluidsuitvoer op PCM staat ipv Bitrate of Dolby.
Het resultaat is dat ik geen enkel geluid uit de luidsprekers krijg. Wat heb ik allemaal geprobeerd:
-zowel optische kabel, DA converter en tulpkabel laten testen bij zaak waar ik het gekocht heb. Ze werken allemaal.
-heb het diversen malen opnieuw aangesloten zelfs met de stekker van de TV eruit etc etc.
-rode licht optische kabel werkt ook, dus er lijkt wel een output uit one connect box te komen.
Iemand die mij wellicht kan helpen!? Alvast bedankt!
op 03-02-2018 04:55 PM
Hoi hendr, ik heb hier ook eindeloos mee zitten klooien. Verschillende DAC's geprobeerd. Dit was nog op mn oude NAD C350. Gaat op de 1 of andere manier niet werken met tulp 🌷😢. Je Marantz heeft ws. geen Optische ingang. Ik heb zelf de Marantz M-CR611 en de heeft wel een Optische ingang. Gaat perfect..
op 03-02-2018 05:11 PM
op 03-02-2018 05:16 PM
Ik begrijp er ook geen moer van. De NAD was uit 2000. Toch maar afscheid van genomen. Werkte nog goed, maar ik dacht: tijd voor wat anders. Trouwens nog deze DAC geprobeerd. Werkte ook niet. Gelukkig terug kunnen sturen.
https://www.bol.com/nl/p/audioquest-beetle/9200000082417603/
Ik weet niet hoe oud je Marantz is. Mss ook tijd voor wat anders..
op 04-02-2018 06:03 PM
In welke ingang van je versterker doe je het analoge deel/snoer van je dac ? Heb je op die gebruikte ingang ook al eens een andere bron geprobeerd ? Werkte dat ? Je kan ook nog eens speuren op www.allekabels.nl. Groeten en succes.
op 04-02-2018 06:45 PM
Hij zit aangesloten op de AUX, en die doet het met andere bronnen prima. Ik heb de indruk dat het een soort software matig iets is ofzo. Het lijkt me of de dac niet overweg kan met wat de tv uitzendt
op 04-02-2018 06:59 PM
Je zou nog eens kunnen proberen de dac op een andere versterker aan te sluiten om te kijken of er idd wel of niet een bruikbaar analoog signaal uitkomt of dat het aan je versterker ligt.
op 05-02-2018 09:43 AM
Hoi hendr, ik zie dat je nog steeds aan t tobben bent met je DAC/Marantz. Heb je de DAC laten testen op een vergelijkbare versterker? Mss moet je je eigen versterker een x meenemen naar die zaak..
op 06-02-2018 08:15 PM