op 22-03-2018 11:10 PM
Beste,
Ik heb vorige week bij BCC een Samsung UE32m5620 televisie gekocht voor wandmontage in de keuken. Voor de koop heb ik met de verkoper de mogelijkheid besproken om mijn Wifi luidsprekers met de tv te koppelen; dit is belangrijk voor mij. Ik heb Sony SRS-X77 en SRS-X99 multiroom speakers, en krijg het niet voor elkaar. In de gebruiksaanwijzing staat "afhankelijk van de uitvoering", maar er wordt niet duidelijk vermeld welk type / subtype welke functionaliteit heeft. De luidsprekers worden niet zichtbaar in het menu. De tegenwoordige Samsung 32" modellen hebben volgens mij geen Blue Tooth meer, dus dat is geen optie (heb ik wel geprobeerd op een Samsung 32" van ca. 1 jaar oud, en dat werkt perfect). Op de doos staat model code UE32M5620AWXXN. Het serienr. 0DM83HCK200387.
Graag uw reactie, bij voorbaat dank hiervoor!
op 23-03-2018 08:29 AM
Hoi @TdM
Ik denk dat je bij BCC niet goed bent voorgelicht. De tv heeft idd geen Bluetooth ondersteuning.
Wifi op de tv is alleen voor de ontvangst een internet signaal.
Beide apparaten hebben wel Airplay ondersteuning, maar dat is meer voor Apple devices.
Het is jammer dat beide apparaten geen Optische uitgang hebben, anders zou je dat kunnen gebruiken.
Ik zou in jouw geval hiermee teruggaan naar BBC om hem te vervangen voor een tv die wel bluetooth ondersteund..
op 25-03-2018 08:43 PM
Hoi dkoster,
Dank voor je reactie, ik vrees alleen dat ik e.e.a. niet duidelijk heb overgebracht.
Ik weet dat de TV geen Blue Tooth heeft (gek genoeg hebben vrijwel alle 32" TV's dit niet meer
op het moment). De TV zou wel Multiroom speakers ondersteunen, de verbindingshandleiding
onderdeel Audioapparaat / Wi-Fi stelt letterlijk: "Wanneer uw audioapparaat met hetzelfde
netwerk is verbonden als uw tv, wordt dit automatisch met uw tv gekoppeld." De beide Sony
Multiroom speakers ondersteunen o.a. Google Cast en Spotify Connect. Dit werkt perfect.
In de audioinstellingen van de TV zijn de Sony speakers dus NIET zichtbaar.
De TV heeft een optische uitgang, de speakers een audio in met 3,5mm jackplug.
Die optische uitgang is natuurlijk digitaal, de audio in is analoog denk ik. Bovendien
vind ik niet handig (en gezien de opstelling lelijk) om dit dan maar bedraad aan te
sluiten, niet echt de bedoeling van Multiroom...
Met vriendelijke groet,
TdM
26-03-2018 12:36 AM - bewerkt 27-03-2018 03:44 PM
Hoi @TdM,
Je hebt het best goed overgebracht, hoor! 😉
Ik heb echter wat speurwerk voor je verricht.
Beide devices zijn eigenlijk alleen bedoeld om muziek naartoe te streamen.
Zie:
Hier wordt nergens over een koppeling met WiFi gesproken. Lees ook deze passage:
Dé manier om muziek naar uw speakers te zenden
Met Chromecast ingebouwd kunt u uw favoriete muziekapps naar uw speakers streamen vanaf uw persoonlijke apparaat. Druk op de Cast-knop in een muziekapp op uw Android-telefoon of -tablet, iPhone, iPad, Mac®, Windows-laptop of Chromebook en selecteer een speaker of een groep speakers om aan de slag te gaan.
In principe zou het wel op de tv moeten lukken bij Bron naarboven ->Verbindingshandleiding, kiezen voor Audioapparaat en dan Wi-Fi.
Het kan best zijn dat de Samsung tv het niet ondersteund, maar omdat het Sony producten zijn, werkt het misschien alleen op een Sony tv.
Als het in het verleden wel lukte op een tv met Bluetooth ondersteuning, dan vrees ik toch dat je een andere tv moet gaan uitzoeken.
Daar krijg je dan wel dan wel de speakers bij de audioinstellingen van de tv te zien na pairing..
op 28-03-2018 09:19 AM
Hey @TdM, is het met behulp van @DickKoster inmiddels opgelost?