op 02-10-2018 01:25 PM
Ik heb een Philips TV en een Samsung Soundbar, welke al enige tijd prima werkt.
Op HDMI 2 gaat dit goed.
De TV gaf ineens geen contact met de Soundbar meer aan. En alles ging via de tv speakers.
TV uitgezet uit het stopcontact en op nieuw aangezet dus ook stopcontact stekker er weer in.
Nu wel melding dat er contact is met een externe speaker, maar het geluid van de externe speaker stopt dan.
Wat kan dit zijn?
op 03-10-2018 02:00 PM
Goeiemiddag @marjon26 en welkom op de Samsung Community! Nu kan ik moeilijk ondersteuning bieden op je TV, maar zou ik mogen weten om welk model Soundbar het gaat? Daarnaast vroeg ik me nog af of je al eens een andere HDMI kabel had geprobeerd. Ik hoor het graag.
op 05-10-2018 10:04 AM
Ik moet nog een HDMI kabel testen.
Het model Soundbar is een Samsung HW-K470/XN.
Hoop dat je daar iets mee kunt.
Dank voor je reactie JoeriS
op 05-10-2018 06:23 PM
op 05-10-2018 06:51 PM
Ik heb inderdaad een nieuwe kabel geprobeerd maar dat werkte ook niet.
Uiteindelijk gedacht ik ga gewoon de originele kabel laten zitten en pak eens een ander input van de stekker op de tv. Er zijn twee arc poorten. Dat werkt!!! 😃😃😃
op 05-10-2018 07:51 PM
op 05-10-2018 09:20 PM
Hallo Marjon26, Top dat alles terug naar behoren werkt 😊, Goed gezien met die 2 ARC poorten,Mag ik je nog toch een Tip geven, mocht je terug problemen hebben (hoop van niet natuurlijk) met je soundbar, HDMI kabel vervangen door een OPTISCHE KABEL en die aansluiten via je apparaten. OPTISCHE KABEL word het meeste gebruikt. Wel via het Menu Tv luidsprekers omzetten naar optische ingang. aansluiting geeft ook de beste geluidsresultaa. Is even een gewone Tip om mee te delen 😊.Ben in ieder geval blij dat de ARC terug werkt,en voor iedereen een prettig werkend toegewenst.
06-10-2018 08:27 PM - bewerkt 06-10-2018 08:29 PM
Het zou aan de HDMI kunnen liggen. Van wat ik uit mijn ervaring weet van philips tv's en ook van die van andere mensen. Is dat philips tv's nog wel eens problemen heben met HDMI. Zo heb ik heel vaak gehad dat mijn apple tv 4 op mijn vorige tv van philips vaak problemen hand met HDMI. Het gebeurde geregeld dat het beeld weg viel en als ik de apple tv aan zette hij redelijk lang nodig eer dat hij overshakelde naar de apple tv. Verder heb ik ook problemen gehad met een versteker met HDMI en die werke ook al niet leker op die philips. Wat je eens zou kunen proberen is de soundbar eens op andere HDMi poort van je tv te gebuiken. Of als het mogelijk is je soundbar eens op een andre tv uitproberen om uit te sluiten dat het aan de soundbar ligt. Zou hij wel werken op een andere dan weet je dat het aan je tv ligt. Wat je ook moet na kijken is of je soundbar de laaste software update heeft gehad en of je tv dat ook heeft.
op 07-10-2018 07:17 PM
hallo marjon 26. heb je het probleem met je Philips TV in combinatie met je Samsung Soundbar al kunnen oplossen. zo niet Heb je dan al wat dingen uit getest van Wat ik heb voorgesteled. Verder ik kan mij heel goed voorstellen dat het zeer frustrerend is als zoiets niet naar behoren werkt.
op 25-11-2022 08:16 PM
HDMI is de betere keuze!
De optische kabel ondersteunt 5.1 Dolby Digital en DTS audio. HDMI ondersteunt niet alleen 5.1 Dolby Digital en DTS audio, maar ook Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS-HD Master Audio, Dolby Atmos en DTS:X.