Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Q990B soundbar

(Onderwerp aangemaakt op: 20-01-2023 12:21 PM)
560 Weergaven
Members_7OsCEmm
First Poster
Opties

Sinds kort een Samsung Q990B soundbar en een 65QN800B tv gekocht.

Nu loopt ik met de soundbar tegen het volgende probleem aan. 

Als ik radio afspeel op de soundbar via google home/tuniIn of spotify via mijn telefoon afspeel op de soundbar stipt het geluid steeds na enkele (1 a 2) minuten.

Iemand enig idee waardoor dit komt en wat ik eraan kan doen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Oudlander
Student
Opties

Hoi Martijn. Het lijkt er op dat het probleem is opgelost. De soundbar gaf aan up to date te zijn maar de firmware update van januari stond er niet op. Ik heb deze gedownload op een usb stick en hem hiermee geüpdatet naar versie 10.10  en nu blijft hij doorspelen zonder haperingen terwijl hij voor de update elke paar minuten over ging naar de tv. 
Dus probleem opgelost en ik ben blij. 
dus oplossing is update via usb en niet via WiFi. Als ik toch nog problemen krijg meld ik me weer. 
bedankt voor de info. 👍

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

HI @Members_7OsCEmm, goedemorgen.

Is zowel de soundbar als TV verder up-2-date? Ik zie op de product pagina een update van begin januari staan, heb je deze ook gezien? Hoe is de soundbar met de TV verbonden? Staat de soundbar ingesteld als TV luidspreker? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Members_7OsCEmm
First Poster
Opties

Ja, beide zijn up-to-date.

Alles is aangesloten via de one connect van samsung. De soundbar gaat na 2 a 3 minuten terug naar tv input, terwijl de tv uit staat. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Bedankt voor je reactie, maar hoe is de soundbar verbonden met je TV? Heb je hiervoor ook een nieuwe HDMI 2.1 kabel voor gebruikt? Ervaar je dit ook als je gebruikt maakt van de SmartThings-app? Ook kun je dit uittesten met het koppelen van de soundbar aan een hotspot. 

Heb je ook de instellingen van je router al eens doorlopen?

0 Likes
Members_7OsCEmm
First Poster
Opties

Hij is met HDMI 2.1 aangesloten.

Ik snap ff niet wat ik moet testen met een hotspot of wat ik op de router moet aanpassen. Feit is dat de tv blijkbaar tijdens standby een signaal geeft wat het afspelen van spotify of radio via de wifi overruled.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Oudlander
Student
Opties

Hallo. Ik heb sinds kort de zelfde opstelling maar dan de 75 inch variant van de tv en heb exact hetzelfde probleem zowel via Bluetooth als WiFi dat de soundbar overschakelt naar de tv terwijl deze uitstaat. Ik heb ook van alles geprobeerd zonder resultaat. Wel typisch dat wij het zelfde probleem hebben. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Oudlander, goedemorgen. 

Wat is het typenummer van jouw TV en soundbar? Zijn deze verder ook helemaal up-2-date? Kijk hiervoor ook even onze website en ga dan naar de product pagina, een update zal eerst op de website geplaatst worden voordat deze beschikbaar komt in de app. 

Groeten,

Martijn

0 Likes
Oplossing
Oudlander
Student
Opties

Hoi Martijn. Het lijkt er op dat het probleem is opgelost. De soundbar gaf aan up to date te zijn maar de firmware update van januari stond er niet op. Ik heb deze gedownload op een usb stick en hem hiermee geüpdatet naar versie 10.10  en nu blijft hij doorspelen zonder haperingen terwijl hij voor de update elke paar minuten over ging naar de tv. 
Dus probleem opgelost en ik ben blij. 
dus oplossing is update via usb en niet via WiFi. Als ik toch nog problemen krijg meld ik me weer. 
bedankt voor de info. 👍