op 19-01-2023 05:43 PM
Ik heb sinds vorig jaar the frame 75LS03A samen met de Q930B soundbar. Harstikke tevreden mee. Tot begin november 2022. Toen begon het, met dat de soundbar door de tv enkel als een 'tv ontvanger' werd herkend, terwijl het daarvoor gewoon de naam 'soundbar q930b' had. Ook viel regelmatig het geluid weg of schakelde de tv van soundbar naar tv geluid. Qsymphony was niet meer beschikbaar. Dit is te overrulen door in de geluid instellingen de e-arc uit en weer aan te zetten. Soundbar werd door de tv monteur geïdentificeerd als het probleem, en is inmiddels al ruime tijd ter reparatie ingeleverd, in de tussentijd heb ik een paar dagen een andere q930b aangesloten gehad en wat blijkt deze heeft exact dezelfde problemen. Dus nu is het afwachten tot ik mijn Q930 terugkrijg om het zeker te weten. Maar is dit een bekend (klinkend) probleem en heeft Iemand hiermee ervaring?
op 20-01-2023 11:55 AM
Hi @Mac72, goedemiddag.
Heb je dit ook met een nieuwe HDMI 2.1 kabel? Deze kunnen meer informatie en data verzenden. Een andere mogelijkheid heeft te maken met een update. Als ik op de product pagina kijk zie ik staan dat er 9 januari een update is uitgerold, heb je deze ook ingesteld?
Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3WqybRB
Groeten,
Martijn
27-01-2023 08:25 AM - bewerkt 27-01-2023 09:07 AM
Goedemorgen MartijnK, dank voor je antwoord, ik heb voor ik Samsung inschakelde eerst rondgekeken(op deze forum) en bleek dat velen idd eerst de hdmi kabel wijzigden, dit heb ik ook gedaan, best dure kabels gekocht(audioquest48g) zonder de gewenste resultaat. Wel beter geluid, maar nog steeds hetzelfde probleem. Huidige versie vd tv software is 2111. Kan zelf niet updaten, dit heeft de monteur denk ik uitgezet? Intussen is de soundbar bijna 2 maanden in bezit van de monteur en al 2 weken geleden afgemeld als gerepareerd, ze hebben een nieuwe wifi module en board vervangen. Nu nog terugkrijgen (mij een raadsel waarom het zo lang duurt) en testen of dat heeft gewerkt. En ben heel erg benieuwd wat het resultaat is.
op 27-01-2023 09:44 AM
op 27-01-2023 10:25 AM
hoi MartijnK,
Wat kan ik zeggen, duurt idd lang en begint een lijdensweg te worden, had dit niet verwacht van Samsung, laatste is dat ik een mail kreeg (en telefoon, ging precies 1x over) afgelopen dinsdag 24e of ik gisteren aanwezig kon zijn thuis. Maar nog een bevestiging, nog een soundbar retour gehad. Via Samsung helpdesk is dit allemaal in gang gezet en tot nu toe helpen ze mij waar het kan(maar niets lijkt afdoende). Er is maar 1 partij die hun reparaties doet (voor zover ik weet). Ik hou jullie op de hoogte.