Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

samsung hw q950t soundbar

(Onderwerp aangemaakt op: 18-03-2021 08:08 PM)
515 Weergaven
Jenskee
First Poster
Opties
Beste, ik zit met een probleem met mijn samsung q950t soundbar. Soms heb ik dat de bass-woofer wegvalt of zachter speelt of anders. Wat kan het probleem zijn?
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Tessa
Moderator
Moderator
Opties

De instellingen die @najoangel heeft benoemd pas je inderdaad aan via het display van jouw soundbar. Is dit gelukt of heb je nog hulp nodig hierbij? 

rsz-846676\

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
9 Antwoorden
najoangel
Helping Hand
Opties
de bass woofer op +6 zetten en al de rest op -6 dan komt die het beste eruit
0 Likes
Jenskee
First Poster
Opties
bij surround heb je maar 2 instellingen van je geluid bas en hoge tonen
0 Likes
Jenskee
First Poster
Opties
of bedoel je de instellingen op de soundbar zelf? het led display
0 Likes
Oplossing
Tessa
Moderator
Moderator
Opties

De instellingen die @najoangel heeft benoemd pas je inderdaad aan via het display van jouw soundbar. Is dit gelukt of heb je nog hulp nodig hierbij? 

rsz-846676\
0 Likes
Jenskee
First Poster
Opties

beste, ja dat is gelukt maar soms doet de woofer raar... valt soms weg of gaat soms harder dan normaal en gaat dan weer zachter mvg

0 Likes
Tessa
Moderator
Moderator
Opties

In dat geval stel ik voor om de soundbar te updaten via de Smart Things app. Maakt dit verschil?

rsz-846676\
0 Likes
Jenskee
First Poster
Opties

de soundbar is up to date via de smart things app

mvg jens

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Had je de soundbar ook al eens gereset? En hoe ver staat de subwoofer bij de soundbar vandaan?

rsz-846676
0 Likes
Chef du Maison
Pioneer
Opties

Ik heb dit ook. Ben gaan lezen op de community van de soundbar (Bluesound) en die van mijn provider (Ziggo). Wat ik hieruit destilleer is het volgende:

1
Ziggo stelt, zelfs in een post van 3 weken geleden, dat je het beste de set-top-box rechtstreeks op de soundbar kan aansluiten. Sluit je de STB op TV en dan met HDMI (e)ARC naar de soundbar, dan zegt men bij ZIggo dat je dan je Dolby signaal kwijtraakt.

2
Tegenstrijdig daarmee zijn posts dat je TV je "hub" wordt die alle aansluitingen ontvangt en doorstuurt. Vervelend in deze discussies is het feit dat soundbars steeds vaker maar 1 HDMI aansluiting hebben. Hoe sluit je dan je STB aan op je soundbar met HDMI en ook je TV met HDMI? Want met de huidige geluidscodecs beperk je jezelf als je dit met een digitale kabel (optisch of coax) doet.

Wat bij mij de oplossing bracht is het volgende: Zorg dat op de STB (als je die gebruikt) de Audio instelling op "volg signaal" staat. Dan blijft Dolby => Dolby en stereo (PCM) => stereo. Wanneer op de STB Dolby AAN staat krijg je de problemen die jij omschrijft. Ook je TV moet dan bij Audio ingesteld staan op "signaal doorvoer" of hoe dat dan ook heet. Ik heb zelf (nog) geen CI+-module, maar logica zou dan suggereren om in dat geval bij de Audio instelling van de TV ook nu te kiezen om het signaal door te voeren. In beide gevallen kan de soundbar het signaal herkennen en op Dolby of stereo gaan "spelen."

0 Likes