Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Harman Kardon Dolby Atmos soundbar HW-Q90R geluidsprobleem

(Onderwerp aangemaakt op: 01-12-2020 01:59 PM)
954 Weergaven
peterke007
First Poster
Opties

Ik heb sinds kort een Samsung Harman Kardon Dolby Atmos soundbar HW-Q90R,

Aangesloten via acr HDMI naar tv, als ik nu via netflix of diney+ kijk, en het is dolby atmos of 5.1 , ervaar ik een soort echo geluid uit mijn soundbar, is alsof ik alles dubbel hoor, en Mijn tv  Crystal UHD 70 inch TU7020 (2020). zo mooi geluid, maar dat is het enige storende, wie kan he helpen met raad

0 Likes
11 Antwoorden
Janneman1960
Pathfinder
Opties

Ik vermoed dat het geluid uit de tv speaker ook aan staat.Dit geeft inderdaad dubbel geluid

0 Likes
peterke007
First Poster
Opties

hoe kan ik dat oplossen, ik kan het geluid niet apart afzetten, alles werkt via de afstandbediening van tv

0 Likes
Janneman1960
Pathfinder
Opties

In het menu van de tv bij geluidsinstelling?

0 Likes
peterke007
First Poster
Opties

niks te vinden, heb het nu op overloop gezet, heb ook al sinds paar dagen krakend geluid uit de soundbar, kan het ook zijn van de HDMI kabel , heb de bijgeleverde gebruikt. mooi geluid met Tamos, maar heb toch een gevoel dta het een grote miskoop was

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@peterke007

Hey Peter, goedenavond en welkom op de Samsung Community!

Dat is natuurlijk een erg mooie combinatie en naar mijn mening absoluut geen miskoop! Ik begrijp dat het nog niet helemaal goed gaat met de verbinding tussen de TV en de soundbar.

Is zowel de TV als je soundbar verder bijgewerkt met de laatste software uitvoering? Welke melding zie je staan op het display van je soundbar?

Als je gaat naar instellingen > Geluid > Geluiduitvoer, heb je hier de soundbar dan geselecteerd als luidspreker?

Op de afstandsbediening van de soundbar zit ook een knop voor Sound Mode, je kunt hiermee het geluidveld wijzigen van de soundbar.

Houd je me op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
peterke007
First Poster
Opties

beide bijgewerkt met de laatste software, en ja, de soundbar staat geselecteerd, krijg er soms wat krakend geluid uit, en bij wat hardere actiescenes een soort van echo

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@peterke007

Dankjewel voor berichtje! 

Op de afstandsbediening van de soundbar zit ook een knop voor Sound Mode, je kunt hiermee het geluidveld wijzigen van de soundbar. Als je kiest voor een andere geluidsmodus, hoor je dit dan ook? 

Groeten,

Martijn

0 Likes
peterke007
First Poster
Opties

kraakt nog een beetje, heb nu gevonden waar de echo van komt, op een of andere manier komt er geluid door op de tv, als ik die stil zet, en is de echo weg, maar tv uit en terug aan doet die weer die echo, moet nu elke keer, soundbar afsluiten, tv volume uit, end an soundbar terug aanzetten....

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Goedemorgen @peterke007.

Bedankt voor de terugkoppeling. Het lijkt me toch dat er iets niet helemaal klopt, wanneer je via de Instellingen op de TV je soundbar als Geluidsuitvoer hebt geselecteerd er geen geluid uit de luidspreker van TV dient te komen.

Heb je de TV en de soundbar al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen en de set vervolgens opnieuw aangesloten?

Houd je me op de hoogte?

Groeten,

Martijn

0 Likes