op 23-12-2018 10:12 PM
Hallo,
Sinds gisteren heb ik de EU65NU8000. Alles werkt prima op één ding na. Ik heb de JBL SB400 soundbar gekoppeld via het optical snoer. Wanneer ik nu tv kijk dan pakt ie automatisch de soundbar. Het probleem is nu dat ik het volume niet kan regelen met de smart remote. Ik heb de remote geprobeerd te koppelen volgens de handleidig van JBL maar niet lukte ook niet.
Heeft iemand tips of ervaring?
Alvast bedankt!
op 24-12-2018 06:49 AM
Hoi @Moes,
Het klopt dat je het geluid niet meer met de AB van de tv kunt regelen.
Het Optische signaal is een 'pure digital signal'. Onversterkt en moet dus versterkt worden
De volumeregeling zal met de JBL SB400 moeten gebeuren.
Als je op de volumeknop van de AB drukt, krijg je, als bij de Geluidsuitvoer Audio-uitgang/optisch geselecteerd is, foto 1 te zien. Het volume gaat niet harder of zachter.
Als je op de volumeknop van de AB drukt, krijg je, als bij de Geluidsuitvoer TV-luidspreker is geselecteerd is, foto 2 te zien.
Foto 1
Foto 2
Alles links in beeld...
op 24-12-2018 07:49 AM
Hi Dick!
Bedankt voor je hulp. Zou het dan zijn als ik hem via de HDMI aansluit wel werkt?
Groet Moes
24-12-2018 08:05 AM - bewerkt 24-12-2018 08:06 AM
Hoi @Moes,
Geen dank uiteraard! Dit gaat uiteraard werken, maar waarom?
Optisch geeft een betere geluidskwaliteit.
Vergeet niet om bij Bron de goede HDMI poort te kiezen..
op 24-12-2018 08:10 AM
Haha! Mijn wens is om 1 afstandsbediening te kunnen gebruiken.
Wat trouwens vreemd is dat ik hiervoor een LG tv had, en met de smart remote van de LG kon ik wel het geluid wel regelen. En die had ik opdezelfde manier aangesloten.
Ik ga erover nadenken wat ik nu het beste kan doen. Nogmaals bedankt en fijne dagen gewenst!
Groet,
Moes
op 24-12-2018 08:17 AM
Hoi @Moes, Moes,
1 AB is wel lekker handig! Bedankt voor de 'like' overigens Altijd welkom!
Succes met je denkhoofd 🤯😉 om een goede oplossing te vinden.
Voor jou ook fijne Feestdagen 🎅🎄🌟 ---> 2️⃣0️⃣1️⃣9️⃣