op 07-02-2023 03:41 PM
Sinds enkele weken heb ik een Samsung Q990b set, met 2 draadloze speakers (WiFi) voor achter de bank (bij ons naast vanwege de kleine ruimte).
Als ik ze zo neerzet dat de achterkant van de speakers naar de achtermuur staat dan gaat het geluid verkeerd. Wat links moet klinken klinkt rechts en omgekeerd.
Nu ik de boxen heb verwisseld klopt het geluid maar ziet het er niet uit. Het Samsung logo staat schuin naar achteren en de achterkant wijst naar buiten, de kamer in.
Is zoiets aan te passen? En hoe?
Opgelost! Ga naar oplossing.
07-02-2023 03:46 PM - bewerkt 07-02-2023 03:48 PM
Goedemiddag @Harold Prost ,
Zou je foto's willen sturen van de opstelling? Je moet wel de labels aanhouden.
Als je op de bank zit dan staat Left links van je en Right rechts en moeten naar voren gericht zijn.
De surround speakers zijn overigens met bluetooth verbonden met de soundbar. Niet via wifi.
op 07-02-2023 04:36 PM
Dan staan ze wel goed. En als ik het speakergedeelte naar voren zet, met het merkje naar voren, dan staat ie met de dichte kant naar mij als luisteraar toe. Dat is toch gek? De gaatjes staan naar voren en naar de zijkant waar niemand er belang bij heeft, zou ik denken.
07-02-2023 04:48 PM - bewerkt 07-02-2023 04:51 PM
Hoi @Harold Prost ,
Ik heb zelf de HW-930B. Ook op Vebos standaards.
Zoals ze staan, staan ze goed, dus de labels aanhouden. Er zitten 3 speakers in elke box.
Beide zij-speakers moeten naar buiten wijzen. Rechter naar rechts, linker naar links.
Het zijn side-firing speakers. Net als de up-firing speakers moet het geluid ergens tegenaan bouncen.
De up tegen het plafond en de side tegen de muur. Hetzelfde gebeurt met de bar.
De subwoofer moet eigenlijk ook naar een zijmuur gericht zijn. Zo krijg je de beste Dolby Atmos beleving.
op 07-02-2023 04:52 PM
Aha. Apart zeg. Ik dacht dat er toch op zn minst eentje naar de kijker gericht moest zijn. Dank voor het meedenken! 👍🏻
07-02-2023 03:46 PM - bewerkt 07-02-2023 03:48 PM
Goedemiddag @Harold Prost ,
Zou je foto's willen sturen van de opstelling? Je moet wel de labels aanhouden.
Als je op de bank zit dan staat Left links van je en Right rechts en moeten naar voren gericht zijn.
De surround speakers zijn overigens met bluetooth verbonden met de soundbar. Niet via wifi.
op 07-02-2023 04:36 PM
Dan staan ze wel goed. En als ik het speakergedeelte naar voren zet, met het merkje naar voren, dan staat ie met de dichte kant naar mij als luisteraar toe. Dat is toch gek? De gaatjes staan naar voren en naar de zijkant waar niemand er belang bij heeft, zou ik denken.
07-02-2023 04:48 PM - bewerkt 07-02-2023 04:51 PM
Hoi @Harold Prost ,
Ik heb zelf de HW-930B. Ook op Vebos standaards.
Zoals ze staan, staan ze goed, dus de labels aanhouden. Er zitten 3 speakers in elke box.
Beide zij-speakers moeten naar buiten wijzen. Rechter naar rechts, linker naar links.
Het zijn side-firing speakers. Net als de up-firing speakers moet het geluid ergens tegenaan bouncen.
De up tegen het plafond en de side tegen de muur. Hetzelfde gebeurt met de bar.
De subwoofer moet eigenlijk ook naar een zijmuur gericht zijn. Zo krijg je de beste Dolby Atmos beleving.
op 07-02-2023 04:52 PM
Aha. Apart zeg. Ik dacht dat er toch op zn minst eentje naar de kijker gericht moest zijn. Dank voor het meedenken! 👍🏻