op 25-04-2017 02:38 AM - laatst bewerkt op 25-09-2017 02:35 PM door JoeriS
Heeft iemand een idee hoe ik mijn nieuwe tv, een qu65q7F zodanig aan mn sonos playbar kan koppelen dat ik met de smart remote het geluid kan bedienen? Ik heb geen setupbox en de sonos is via optical verbonden met de TV. Als ik mn oude AB gebruik doet ie t prima, maar met die "handige" smart remote dus niet. Moet met t feit te maken hebben dat het een radio signaal is denk ik.... heb al geprobeerd om een home cinema set te configureren, maar dat lukt niet.... Alvast THX voor t meedenken!
op 11-05-2017 12:18 PM
Jouw antwoord verbaast mij. Ik heb de afstandsbediening zilver van de qled werkend gezien in een audio speciaalzaak. Ook de link die ik in mijn vorige post heb vermeld over de zwarte afstandsbediening geeft aan dat het mogelijk is.
op 11-05-2017 12:33 PM
Heb je de afstandsbediening ook ingesteld als universeel? Ik heb het nagevraagd bij een expert, welke aangaf dat de infrarood enkel werkt met de powerknop. De link die je opgestuurd hebt, bevat instructies vanuit Sonos. Ik durf niet duidelijk aan te geven welke opties de Sonos precies heeft. Wel kan ik aangeven welke mogelijkheden er eventueel vanuit Samsung zijn. Optisch zal niet werken, dat is zeker. Het enige advies wat ik je kan meegeven om te proberen, is de afstandsbediening als universeel in te stellen. Of dat werkt, weet ik helaas niet.
op 21-09-2017 11:44 AM
Ik heb hetzelfde probleem en wel werkend gekregen (even), echter nadat ik de tv en soundbar uit had gezet waren de instellingen weer kwijt en lukte het mij vervolgens niet meer om het werkend te krijgen. Heb hier zojuist ook een post van gemaakt in de comunity. Volgens enkele engelstalige fora zijn er workarounds waarmee het wel werkt. Het is mij echter nog niet gelukt, op één keer na dan.
Ben benieuwd of er nu 4 maanden later wel een goede oplossing wordt gegeven door Samsung. Zeker nu de playbar en qleds vaak in pakketaanbiedingen worden verkocht via de speciaalzaken.
op 29-09-2017 08:54 AM
Ben per ongeluk tegen de oplossing aangelopen. Ben benieuwd of deze ook bij anderen werkt.
Oplossing die bij mij werkt met kleine workaround:
Follow the steps below to configure your Samsung One Remote to control the PLAYBAR or PLAYBASE.
If you experience any issues following the steps above, please contact Samsung support for further assistance with setting up the Samsung One remote.
Within the Sonos app, under Room Settings for the PLAYBAR or PLAYBASE, select the TV Setup and Control tab, and click on Remote Control Setup. Follow the instructions to program your new remote. More information on this process can be found in our article: Setting up a new TV or Cable remote with the Sonos PLAYBAR or PLAYBASE.
Toevoegoeging workaround:
Als je alles zoals bovenstaand stappenplan hebt uitgevoerd loop je waarschijnlijk tegen de herkenning van de remote aan als je in de sonos app de remote verder moet programmeren. Althans hier liep ik tegen aan. Bij mij werkte het niet als je in de app bezig bent met de remote te herkennen en het volume naar boven, dan drie keer naar beneden etc etc. Hier gebeurde neits.
Maar als je nu bij elke actie (dus bijvoorbeeld drie keer omhoog en drie keer naar beneden) alleen elke keer de aan/uit knop op de remote gebruikt herkent de remote vervolgens je playbar om dan ook optisch het geluid te kunnen aanpassen. Ik zal samsung nog eens nabellen, maar zo lijkt het te werken.
Dus voor de duidelijkheid, als de app vraagt om tijdens de herkenning van de remote 3 keer je volume omhoog en dan 3 keer je volume omlaag te doen etc. gebruik dan alleen je aan/uit knop op de remote. Als je het stappenplan in de app hebt doorgelopen werkt het.
op 02-10-2017 12:38 PM
Het spijt me, we kunnen een afstandsbediening niet zomaar dingen laten doen waar hij niet voor gemaakt is. Dat de Sonos Playbar alleen reageert op infrarood is een keuze van Sonos, net als dat wij ervoor kiezen voornamelijk met RF of Bluetooth signalen te werken. Het enige mysterie is dat het eenmalig wel gewerkt heeft.. De beste tip die ik kan vinden, en die voor veel mensen lijkt te werken is het instellen van de Universal Remote, maar de mogelijkheden hiervan verschillen per model.
PS, sorry voor de late reactie, ik had dit bericht al heel lang klaar staan maar heb 'm nooit verzonden.
02-10-2017 12:41 PM - bewerkt 02-10-2017 12:51 PM
En ik mag gelijk op m'n bericht terugkomen, ik kwam net je fix tegen BartV! Klinkt veelbelovend! Ik had er eerlijk waar nooit aan gedacht om het IR signaal te "faken" door te reageren met de aan/uit knop. Ik hoor graag of dit voor anderen ook de oplossing bleek te zijn.
Zie het bericht van BartV hierboven voor de fix.
op 02-10-2017 12:56 PM
Zoals ik aangaf in het andere topic over hetzelfde euvel: https://goo.gl/J6BzhC ben ik heel benieuwd naar de ervaringen van anderen hiermee. Klinkt in ieder geval goed BartV!
op 27-11-2017 08:50 PM
Ik heb exact hetzelfde probleem met de QE65Q7F in combinatie met de Sonos Playbar. Heb alle aangedragen oplossing geprobeerd, de aan en uit knop van de Samsung remote (zilver) wordt inderdaad wel herkent door de playbar maar de overige knoppen niet!
Wat doe ik verkeerd? Of gaat dit nooit werken?
op 28-11-2017 01:01 PM
op 14-02-2018 02:32 PM
@Hansvg123schreef:Ben zeer benieuwd naar de reactie van Samsung. Ik heb ook al gebeld maar kwam niet veel verder. Helpdesk wist geen raad met het probleem. Hoe weet jij dat de afstandsbediening ook IR uitzendt. Daar zou de oplossing naar sonos moeten liggen.
Je kunt controleren of je remote IR uitzend door te richten op je camera van je telefoon. Als je op je telefoonscherm een extra lampje ziet oplichten dan werkt die. Als alleen het rode lampje zichtbaar is dan werkt IR niet