Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Probleem geluid via receiver

(Onderwerp aangemaakt op: 13-05-2018 08:24 PM)
36807 Weergaven
Patrick-Z
Journeyman
Opties

Beste,

ik heb sinds kort een samsung UE43MU6100 tv met softwareversie 1210.

ik heb via de HDMI ARC poort mijn Yamha HTR-3069 receiver aangesloten, dit op de HDMI out.

de ziggo media box is op zijn beurt weer via de hdmi aangesloten op de receiver.  Als ik tv kijk via de ziggo mediabox wordt het geluid afgespeeld via het speakers van de receiver. Echter als ik nu netflix via de app van de samsung tv open, krijg ik geen geluid via de speakers van de reiver, uitsluitend van de tv. De geldt voor alle apps van de tv. 

Het probleem is volgens mij dat de tv geen signaal naar de receiver doorstuurd. Erg jammer omdat ik beide appartaten pas geleden nieuw aangekocht heb. 

Hoe kan men dit oplossen? 

0 Likes
Spring naar oplossing
35 Antwoorden
Patrick-Z
Journeyman
Opties

Ik heb de hdmi arc functie ingeschakkeld in de instellingen op de av receiver.

Bij de tv moet je het geluid omzetten naar hdmi. Maar de optie kwam pas naar voren toen de tv gereset geworden is.bij de optie geluid.

0 Likes
Polario
Apprentice
Opties

Wordt er gek van. Heb alles staan zoals het moet staan. Het tv geluid gaat goed, maar zodra ik een app schakel op tv gaat het geluid weg.

weet echt niet meer wat ik verder nog moet instellen.

ik denk dat ik alles terugzet naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw alles ga installeren. Wellicht helpt dat wel

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

@Polario, ik hoor graag van je of het terugzetten naar fabrieksinstellingen de oplossing blijkt te zijn. Zo niet, gaat het bij jou ook om een aansluiting via HDMI ARC? En welk model TV heb je staan?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Polario
Apprentice
Opties

Mijn tv, een Samsung UE49KU6400s is opnieuw geïnstalleerd en de laatste nieuwe versie van de software zit erop. TV is aangesloten via HDMI ARC naar de Denon AVRX2200w receiver, en aangesloten op de monitor out.

mijn KPN kastje rechtstreeks aangesloten op de Denon op CBL/sat. 

Om TV te kijken en het geluid te krijgen via mijn stereo-installatie zet ik de TV aan en mijn Denon klikt tegelijkertijd aan. Die zet ik op ingangsbron CBL/sat en er klinkt vrolijk geluid uit mijn stereo-installatie en er is beeld op mijn tv. So far so good.

als ik echter de broningang op de tv omzet naar het startmenu, voor bijvoorbeeld YouTube, dan hoor ik plotseling geen geluid meer. Schakel ik de Denon receiver uit, dan ontvang ik wel geluid, maar via de tv luidsprekers.

ik vraag me af wat er fout is/kan zijn.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ik denk dat het 'm in de manier van aansluiten zit, zou je het eens als volgt willen proberen?

Sluit zowel de Denon als je KPN kastje rechtstreeks aan op je TV, zo stuurt je TV alle geluid wat hij binnenkrijgt door naar je receiver, zowel wat er van je KPN kastje binnenkomt als de apps die je via Smarthub gebruikt. Op die manier hoef je op je Denon ook niet van bron te wisselen. Win-win toch? :smiling-face:

Polario
Apprentice
Opties

Bron wisselen? Leg eens uit aub. 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ik begreep dat je voor het aangesloten KPN kastje de receiver op "CBL/sat" moest zetten om geluid te krijgen. Als je alle apparaten op de TV aansluit en zo het geluid doorstuurt naar je Denon receiver hoef je daar niet meer te wisselen van input om geluid te krijgen aangezien het allemaal vanaf 1 apparaat (de TV) komt. 

Polario
Apprentice
Opties

Dat klopt helemaal, maar als ik het KPN kastje rechtstreeks naar de TV breng, en de hdmi arc van de tv naar de denon (monitor) breng, welk ingangssignaal moet ik dan kiezen om geluid uit de denon te krijgen? Er is op dat moment namelijk geen hdmi ingang in gebruik, behalve dus de link tussen denon en tv

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ik heb de handleiding van je Denon geGoogled en voor zover ik kan vinden kan je kiezen tussen de "Auto" stand of "HDMI" wat input van het geluid betreft. Dit is trouwens waar ik m'n info vandaan heb: http://bit.ly/2LaeYiZ

0 Likes
Polario
Apprentice
Opties

Het is eindelijk gelukt! Ik heb hiervoor wel een optisch kabeltje gelegd tussen tv en receiver en gekozen voor de digitale input opt1. Het geluid komt er eindelijk uit zoals ik altijd gehoopt had.

Bedankt voor de hulp. Top.