op 13-05-2018 08:24 PM
Beste,
ik heb sinds kort een samsung UE43MU6100 tv met softwareversie 1210.
ik heb via de HDMI ARC poort mijn Yamha HTR-3069 receiver aangesloten, dit op de HDMI out.
de ziggo media box is op zijn beurt weer via de hdmi aangesloten op de receiver. Als ik tv kijk via de ziggo mediabox wordt het geluid afgespeeld via het speakers van de receiver. Echter als ik nu netflix via de app van de samsung tv open, krijg ik geen geluid via de speakers van de reiver, uitsluitend van de tv. De geldt voor alle apps van de tv.
Het probleem is volgens mij dat de tv geen signaal naar de receiver doorstuurd. Erg jammer omdat ik beide appartaten pas geleden nieuw aangekocht heb.
Hoe kan men dit oplossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 03-06-2018 09:02 AM
Hoi,
Heb net dezelfde problemen gehad met mijn atmos versterker.
Uiteindelijk ook maar een extra optische kabel bijgestoken van de tv naar de versterker om geluid te hebben van youtube of netflix .
Enige minpunt is bij mij nog altijd dat wanneer ik usb van de tv gebruik met een film met atmos geluid deze niet wordt doorgegeven over de optische kabel. Dit heb ik dan weer opgelost met een media streamer rechtstreeks op de hdmi in van de versterker.
Samengevat werkt deze opstelling voor mij maar snap ik de meerwaarde van de ARC functie niet.
Mvg
Peter
op 04-06-2018 05:08 PM
In feite zou de HDMI ARC verbinding dit alles ook voor z'n rekening moeten nemen, dit heeft doorgaans echt wel meerwaarde. Ik vermoed (met nadruk op "vermoed") dat het een compatibiliteits issue is waardoor het niet goed werkt. Een optische verbinding is wat dat betreft veel directer en geeft alleen geluidssignalen door, terwijl je via HDMI ARC bijv. ook signalen doorstuurt voor een universele afstandsbediening.
op 04-06-2018 05:40 PM
Hoi JoeriS ,
Ik geef je volkomen gelijk, het blijft een brein-breker hier. Had met mijn oude tv juist dezelfde opstelling en zelfde aansluitingen. Daar werkte het perfect, nooit problemen gehad.
Met de ARC functie had ik het voordeel dat wanneer ik sleeptimer van tv inschakelde zowel mijn tv, telenet-decoder als Onkyo reciever samen uitschakelde.
Grtz,
Peter
op 04-06-2018 06:33 PM
op 05-06-2018 07:10 AM
Morgen zal ik een update van Samsung krijgen. Dat zal gaan via remote management. Samsung neemt dus in feite mijn tv over. Ik laat jullie weten hoe het verder gaat
op 05-06-2018 09:20 AM
op 15-12-2018 09:44 AM
Had hier hetzelfde probleem. Om gek van te worden.
Maar volgens mij ben ik er uit.
Heb hier een marantz receiver met een nieuwe Samsung tv.
Ook geen geluid via apps. Via opt. Oabel wel, maar had t idee dat ik geluid miste qua surround weergave en volume en vond gewoon dat t met de huidige techniek toch anders moest kunnen.
hdmi kabel van de arc poort tv naat de monitor in/uit van de receiver
Receiver uit..
Tv resetten
Dan vraagt tv om bron...
Receiver aan...
Deze werd herkend.
Vervolgens vraagt tv om tv ontvanger toen heb ik gekozen voor : geen...
Toen de apps getest, en ik kreeg geluid via de versterker die automatisch op tv audio sprong...
Daarna de ziggo box via een hdmi op hdmi 1 van de receiver aangesloten (cbl/sat)
Alles uitgezet, tv aangezet, ziggo box aan, receiver gaat aan en had geluid....
Toen naar de apps, YouTube gestest, en ja hoor geluid
Vraag niet hoe t kan, maat bij mij werkt t
Heb de receiver ingangen ingesteld op cbl/sat op hdmi1.
Hdmi bediening op aan
Bron doorgeven op laatste.
Tv audio switching op aan.
Hopelijk hebben jullie hier ook wat aan
op 04-02-2019 09:17 PM
Hai.
Bij mij wordt het helemaal interessant;
Altijd geluid via optisch audio out naar marantz versterker, ALLEEN met Netflix en Videoland apps sluit hij de optisch audio out ‘af’. Hij stuurt geen signaal meer uit.
Terwijl bij Youtube app, doet hij het wel weer.
raarrrrrrr
op 06-02-2019 01:36 PM
op 06-02-2019 04:04 PM