op 29-12-2021 03:11 PM
In het bezit van
Samsung HW-Q950A / Samsung The Frame 65LS03A (2021) / Iphone 12 / Iphone 7plus
Tv is aangesloten rechtstreeks met op het internet via de one connect box.
Soundbar is aangesloten via HDMI-Arc met de tv.
Probleem
Als ik via iphone een airplay connectie wil opzetten vanuit spotify of apple music, zie ik twee apparaten, nl 'the frame' en de soundbar. Als ik dan connectie wil maken met de soundbar, verschijnt het vinkje voor 2 sec, en valt dan weer weg.
Als ik connectie maak met de 'the frame/tv" gaat het goed en wordt direct connectie gemaakt. Ik kan dan als de stream gestart is een tweede connectie maken met de soundbar. Daarna zet ik de tv weer uit (in kunstmode) en blijft alleen de connectie met de soundbar intakt.
Dit ongemak is hetzelfde bij de z.g. spotify connect verbinding opzetten.
Ik zou graag zonder deze omweg, direct een connectie met de soundbar willen maken. Oplossing?
op 27-04-2022 10:13 AM
Mogelijk ter aanvulling: ik heb hier een QN85A TV met HW-Q950A. Tv en soundbar werken prima samen(via HDMI-ARC) maar als de tv uit staat is de soundbar (meestal, heel af en toe wel) niet zichtbaar voor airplay. De hier genoemde workaround van aanzetten van tv, naar hub gaan, Apple device verbinden met soundbar via airplay, en dan uitzetten tv lijkt te werken. Mooier zou het zijn als de soundbar standaard zichtbaar is voor airplay, ook als de tv uit staat.
op 29-04-2022 12:23 PM
Hi @Jeroen7007, goedemiddag.
Bedankt voor de aanvulling! Is de soundbar verder helemaal up-2-date? En heb je de soundbar ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Heb je binnenshuis meerder Wi-Fi netwerken? Vanuit de router wordt er vaak een 2,4 gHz en 5.0 gHz netwerk aangeboden, ervaar je dit met beide netwerken?
En wat bedoel je precies met de hub?
Groeten,
Martijn