Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Opzetten Airplay/ Spotify connect connectie met Soundbar Samsung HW-Q950A valt weg

(Onderwerp aangemaakt op: 29-12-2021 03:11 PM)
2120 Weergaven
Gijs54
Journeyman
Opties

In het bezit van 

Samsung HW-Q950A / Samsung The Frame 65LS03A (2021) / Iphone 12 / Iphone 7plus

Tv is aangesloten rechtstreeks met op het internet via de one connect box. 

Soundbar is aangesloten via HDMI-Arc met de tv.

Probleem

Als ik via iphone een airplay connectie wil opzetten vanuit spotify of apple music, zie ik twee apparaten, nl 'the frame' en de soundbar. Als ik dan connectie wil maken met de soundbar, verschijnt het vinkje voor 2 sec, en valt dan weer weg. 
Als ik connectie maak met de 'the frame/tv" gaat het goed en wordt direct connectie gemaakt. Ik kan dan als de stream gestart is een tweede connectie maken met de soundbar. Daarna zet ik de tv weer uit (in kunstmode) en blijft alleen de connectie met de soundbar intakt.

Dit ongemak is hetzelfde bij de z.g. spotify connect verbinding opzetten. 

Ik zou graag zonder deze omweg, direct een connectie met de soundbar willen maken. Oplossing?

0 Likes
21 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Beste @Gijs54, welkom op onze Community! En dat klinkt als een mooie setup. Is hetzelfde niet te bereiken door je muziek via Bluetooth naar de soundbar te streamen? Dan zou de TV naar mijn weten ook niet nodig zijn. En anders kan je kijken of het helpt de soundbar eerst op de Airplay (Wifi) bron te zetten.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Gijs54
Journeyman
Opties

Beste Joeris,

We zijn inderdaad erg blij met deze combinatie. Alleen de airplay of spotify connect connectie aanzetten is lastig. Bluetooth zou denk wel kunnen, maar vind ik eigenlijk niet practisch omdat dan al het geluid via de luidsprekers komt, ook als ik telefoneer.

Je oplossing werkt helaas niet. De soundbar geeft aan dat hij staat op de D.in ingang. Als ik deze met de afstandbediening probeer om te zetten naar wifi, sprint ook deze direct weer terug naar D.in. 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hmm.. da's apart. En staat de Frame dan helemaal uit of in Art Mode? En staat er verder nog randapparatuur aangesloten?

0 Likes
Gijs54
Journeyman
Opties

De samsung frame staat dan inderdaad in de Art mode. 

Ik heb nu iets nieuws geprobeerd, nl de airplay bij de tv uit schakelen. Dit lijkt nu goed te werken. Ik probeer het even een paar dagen en kom dan terug met mijn bevindingen.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hee, dat is snugger! Ik heb me echt nog te weinig verdiept in Airplay, het klinkt logisch in ieder geval en ik hoor graag of het zo goed blijft gaan.

De reden dat ik vroeg naar de Art Mode is dat in sommige gevallen de TV de soundbar dan bezig houdt. Maar dit was tot nog toe alleen met soundbars van een ander merk. Gelukkig gaat dat hier niet op :smiling-face:

0 Likes
Gijs54
Journeyman
Opties

Helaas, dit leek te werken. (dus airplay uitgeschakeld op tv). Maar weer wordt airplay bij aanschakelen op de soundbar na <1 sec uitgeschakeld. TV staat in art mode

Erg lastig. Spotify connect werkt sowieso slecht.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dan zit het toch in de hoek waar ik eerst dacht, de TV houdt de soundbar namelijk bezig in Art Mode waardoor de Airplay functie wordt overruled. Dit gaat dan alleen zolang de TV aan staat, of als je de Anynet(HDMI CEC) functie op de TV uitzet voordat de Art Mode aan gaat. Dan zou hij zich er niet meer uit zichzelf mee moeten bemoeien.

Of de soundbar ontkoppelen van de TV, zodra die geen geluid meer hoeft te geven. Of, en die bedenk ik me nu pas, je verbindt de soundbar via optische kabel met de TV, want het zit 'm in die HDMI connectie.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hierop aanvullend, ik heb hier al eens navraag naar gedaan en kreeg toen te horen dat het een eigenschap was en niet als defect werd gezien. Het exacte nut ervan is echter nooit gedeeld. Verwacht er niet teveel van, maar ik ben nog eens gaan porren nu ik hier meer meldingen van heb. Voor in de tussentijd hoop ik dat je iets kunt met de tips uit m'n vorige bericht.

0 Likes
Gijs54
Journeyman
Opties

@JoeriS  schreef:

Dan zit het toch in de hoek waar ik eerst dacht, de TV houdt de soundbar namelijk bezig in Art Mode waardoor de Airplay functie wordt overruled. Dit gaat dan alleen zolang de TV aan staat, of als je de Anynet(HDMI CEC) functie op de TV uitzet voordat de Art Mode aan gaat. Dan zou hij zich er niet meer uit zichzelf mee moeten bemoeien.

Dit zou een rare oplossing zijn, iedere keer dat je een plaatje wil afspelen via Spotify oid eerst de instellingen aanpassen op je tv. Zet je any net uit dan werkt de soundbar niet meer voor je tv toch? 

Beter zou het zijn als anynet standaard uitgeschakeld zou worden als de tv in de art mode gaat, immers die heeft geen soundbar nodig. Hoop dus wat dat betreft op een update.

@JoeriS  schreef:

Of de soundbar ontkoppelen van de TV, zodra die geen geluid meer hoeft te geven. Of, en die bedenk ik me nu pas, je verbindt de soundbar via optische kabel met de TV, want het zit 'm in die HDMI connectie.

Deze oplossing heb ik nu in de praktijk gebracht. Ik kom later terug erop of er nadelen zijn tov van de HDMI oplossing. Tot zover bedankt!

aanvulling. Het lijkt erop dat nu ik een optische verbinding heb, mijn instellingen van het geluid uit de tv steeds naar optisch moet omzetten nadat ik de soundbar een keer voor airplay heb gebruikt. Klopt dat?

0 Likes