Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Muziek cd via blueray en surround ZONDER tv

(Onderwerp aangemaakt op: 17-09-2017 09:14 PM)
7662 Weergaven
Pascaltherascal
Journeyman
Opties

Hallo,

Ik zou een muziek cd willen afspelen via blueray, op m'n soundbar, maar zonder dat de tv moet aan blijven.

de tv springt telkens mee aan met de blueray. Schakel ik de tv uit, dan gaat de blueray ook uit.

de digicorder van telenet is via optische kabel verbonden met de soundbar.

soundbar, digicorder en blueray zijn verbonden met de tv met hdmi kabels.

de blueray heeft geen optische verbinding.

ik heb de hdmi van de bluray uit de tv getrokken, en verbonden met de soundbar, maar mijn probleem blijft.

iemand tips ?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Pascaltherascal
Journeyman
Opties

Hallo,

allen hartelijk dank voor jullie feedback. 

Het was idd zo simpel als Anynet uitschakelen voor de bluray.

Mijn fout was dat ik dit in het menu van m'n tv zocht ipv in het BR menu.

voor wie de korte samenvatting wil : verbind digibox via optische kabel met soundbar, br via hdmi met soundbar en soundbar via hdmi arc met tv. Schakel Anynet uit.

op die manier kan je zowel naar radio op digibox, als muziek via br luisteren met je tv uitgeschakelt.

grtz

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
12 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Pascaltherascal,

welke Blu-ray/soundbar heb je precies? En op welke TV heb je deze aangesloten? Als ik de modelcodes heb, kan ik op onderzoek uitgaan. 👍

rsz-846676
0 Likes
Pascaltherascal
Journeyman
Opties

Hi,

sorry : UE55MU707 tv, HW-K470 surround en BD-J5900 bluray.

0 Likes
Nouzha
Troubleshooter
Opties

Hoi Pascal, in de handleiding op pagina 124 staat dat je multimedia-inhoudsbestanden kunt afspelen terwijl het scherm uitgeschakeld is. 

Kun je de soundbar op HDMI ARC aansluiten en de Blueray op HDMI? Geef bij Luidsprekerinstellingen aan dat het om HDMI ARC gaat, via Menu > Geluid > Luidsprekerinstellingen kun je dit instellen. Lukt het dan? 

0 Likes
Pascaltherascal
Journeyman
Opties

Hi,

ja ik las idd :

'Beeld uit : Speelt de multimedia-inhoudsbestanden af met het scherm uitgeschakeld',

het probleem is dat ik deze knop niet vind.

U bedoelt soundbar naar tv met hdmi arc, en bluray naar tv met hdmi of bluray naar soundbar met hdmi ?

Ik denk dat het probleem vooral schuilt in het feit dat de bluray automatisch mee uitschakelt als ik de tv uitschakel.

Is er een mogelijkheid om dit tegen te gaan aub.?

alvast bedankt voor jullie feedback !

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dat zou in deze opstelling sowieso niet werken aangezien de Soundbar afhankelijk is van de TV om het geluid door te zetten. We kunnen het nog iets creatiever aanpakken.. Hou je vast.

- Verbind de TV via HDMI ARC met de Soundbar;

- Verbind de Blu-ray speler via optische kabel met de Soundbar;

- Verbind de TV via optische kabel met de Blu-ray speler;

- Verbind de TV via HDMI met de Blu-ray speler;

- Schakel Anynet uit op de TV voor de Blu-ray speler zodat de TV uitblijft als je 'm opstart.

Zolang de TV uit staat kan de Blu-ray speler z'n geluid naar de Soundbar sturen, je zult alleen de TV een keertje aan moeten zetten om de optische output in te stellen. Op de TV stel ga je naar Menu > Geluid > Geluidsuitvoer en selecteer je de HDMI ARC uitgang. Nu heb je ook geluid via de Soundbar als je TV kijkt.  Het enige waar ik niet helemaal zeker van ben is hoe het dan gaat als je een Blu-ray kijkt, of de Soundbar het geluid dan van 2 kanten krijgt of gewoon van de TV. In het geval van het eerste zou je dan op de Blu-ray speler in moeten stellen dat het geluid gewoon via HDMI richting TV gaat.

Pfoe, heel verhaal, maar kan je hier wat mee?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Pascaltherascal
Journeyman
Opties

Hey,

ik ben een leek, maar zie een probleem met de optische kabel.

vooreerst heeft de bluray geen aansluiting voor optische geluidskabel, anderzijds heb ik de optische aansluiting op de soundbar nodig om de digicorder van telenet aan te sluiten.

(heb ik volgens mij nodig om de radiozenders te kunnen beluisteren zonder dat ik de TV moet laten aan staan.)

Ik zal es zoeken op Anynet, of ik daar iets kan mee doen.

grtz

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ah, de digicorder is in dit verhaal niet meegenomen inderdaad. Toch wijst alle documentatie die ik over de Blu-ray speler kan vinden er wel op dat er toch een optische audio output op zit.. Als die er niet op zit was ik ook nooit tot deze opstelling gekomen. Maar als hij qua optische verbinding sowieso ruzie zou krijgen met de digicorder, wordt dit wel pittig. 

EUREKA!

Ik ging nog even de specs-lijsten door en zag dat zowel je Blu-ray speler als je Soundbar over een Bluetooth functie beschikken. Hiermee zou het in theorie moeten werken als je Anynet op de TV uit hebt staan zodat die niet mee aan gaat bij het opstarten van Blu-ray en Soundbar. Kan je daar wat mee?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Had je nog iets aan m'n laatste tip Pascal?

0 Likes
Pascaltherascal
Journeyman
Opties

Hey Joeri,

ik moet tot m'n schande bekennen dat ik gezocht heb hoe ik Anynet voor de bluray kan uitschakelen, maar tot nu toe niet gevonden heb.

de bluray heeft idd een audio uitgang, maar dat is coax (ik denk niet dat ik daar een kabeltje voor heb). Ik verwarde met de optische kabel die ik gebruik van telenet decoder naar soundbar.

grtz

0 Likes