19-07-2017 09:41 PM - bewerkt 19-07-2017 09:41 PM
Onze WAM550 gaat na verloop van tijd spontaan uit. Soms na een half uur en soms na enkele uren.
- Soft- en firmware is up tot date
- er zijn geen alarmen of sleeptimers ingesteld in de app
- klacht was al voor meerdere updates, kan niet aan de laatste liggen
- speaker is gereset en opnieuw aangemeld in netwerk
Er is 1 WAM speaker in huis. We gebruiken hem als radio (via TuneIn) en om geluid van telefoon via bleutooth te streamen. Hij gaat uit tijdens een willekeurige poos radio luisteren via Tune-in.
Iemand suggesties?
Software is up tot date
Typenummer
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 30-10-2018 10:09 PM
@JoeriS schreef:Ik ken geen optie om het disconnect geluid te onderdrukken maar heb nog wel een aantal aanvullende tips. Kan je op je Deco Hub instellen dat beide SSID's (2,4 en 5,0 Ghz) een eigen naam hebben? Op die manier kunnen apparaten makkelijker onderscheid maken en zouden ze elkaar niet in de weg moeten zitten.
Daarnaast zou je nog via de app "Wifi Analyzer" van Farproc (te vinden in de Google Playstore) kunnen kijken welk Wifikanaal het minst druk bezet is voor een stabielere verbinding. Kan je hier wat mee?
Deco heeft één SSID en kiest zelf de frekwentie voor de Mesh. Wifianalyzer had ik al . Ik zie maar een gebruiker op 5 GHz - de buren- . Kanaal kan niet gekozen worden in de Deco of met de Hub250.
Ik heb wel de site gevonden waar hetzelfde disconnect geluid beschreven wordt en daar heeft men via Samsung blijkbaar een feature gekregen om het disconnect geluid uit te zetten - zie bijgaande foto
op 31-10-2018 07:26 PM
op 06-11-2018 02:11 PM
op 06-11-2018 06:34 PM
Zowel de soundbar als de boxen hebben versie 3117 en dat is volgens de app de meest recente versie.
Peter
op 07-11-2018 03:59 PM
op 07-11-2018 05:46 PM
ik heb 2 speakers en een soundbar.
De hub is dus wel nodig.
Mijn eerder gestelde vraag was : weet je hoe ik aan het feature kan komen om het disconnect geluid uit te zetten?
op 07-11-2018 06:54 PM
Och, stom van me. Ik verkeek me op het bericht van @Jack74, pardon. Maar ik heb geen nieuwere firmware in de aanbieding en als de functie alsnog niet te vinden is in de app zoals aangegeven werd in het artikel wat je deelde, zou ik ook geen andere optie weten. Voor de zekerheid heb ik de handleiding er nog bijgepakt en ook daar wordt niet gesproken over een disconnect geluid, laat staan hoe je het uit kunt zetten.
op 19-11-2018 05:14 PM
Eindelijk iets positiefs te melden.
Het vervelende disconnect geluid heb ik uit kunnen zetten. Moet nog wel een aantal dagen wachten of het inderdaad niet meer verschijnt, maar heb goed hoop dat het weg blijft.
In de Multi room app vind je bij "geavanceerde instellingen " de optie "audio prompt aan/uit " .
Blijkbaar staat die standaard "aan" . Ik heb de audio prompt van de Soundbar uitgezet en waarschijnlijk daarmee ook het connect/disconnect geluid.
Dat was het goed nieuws.
Wat nu nog over blijft is dat ik het geluid van de TV via de soundbar en de twee draadloze speakers wil laten lopen.
Het lukt me op de soundbar en de twee speakers in een groep te zetten en vervolgens via het menu van de tv te keizen voor een geluid uit de drie apparaten.
Wat nog niet altijd werkt is dat de instelling niet bewaard blijft. Ik zou dus willen dat als ik de tv aanzet dat het geluid automatisch via de ingestelde groep komt.
Het is niet onoverkomelijk, maar het zou mooi zijn als het eenmaal ingestelde systeem bewaard blijft en niet steeds opnieuw ingesteld moet worden.
Indien iemand dat wenst kan in wel aangeven wat op dit moment mijn instellingen zijn.
op 21-11-2018 02:20 PM
Goeiemiddag @PeterBo, goeie tip voor de audio prompt! Wat betreft het niet onthouden van de instellingen op je TV, gebeurt dit altijd of alleen als je in de tussentijd de Multiroom groep ook voor iets anders dan de TV hebt gebruikt?
op 21-11-2018 02:39 PM
In de multiroom app worden de soundbar en de speakers in een groep gezet.
De TV moet dan uitgezet worden en weer aangezet. Vervolgens wordt via het menu de gegroepeerde set gekozen en voor de volledigheid wordt ook de optie "Opslaan " aangeklikt - verderop in het menu.
De speakers gebruiken we dan uitsluitend voor het TV geluid. 's avonds wordt de TV uitgezet en 's morgens bij het aanzetten wordt gestart met het TV geluid. Soms schakelt het geluid naar een seconde of 10 over naar de gegroepeerde set, maar in vele gevallen blijft het geluid op TV geluid staan.
Via de multi room app moeten dan de soundbar en de speakers weer gegroepeerd worden.
Al met al iets wat je niet zou willen.