op 20-07-2017 04:04 PM - laatst bewerkt op 26-07-2017 03:10 PM door SaarJ
Ik zit vanmiddag lekker Netflix te kijken en ineens hoor ik rare plop geluiden uit de speakers komen....ik dacht eerst dat het bij de desbetreffende scene hoorde, maar het blijft. Ook nu de tv weer op een gewone zender staat.
als ik bij de sub luister hoor ik inderdaad plopjes met tussenpozen, dan weer luid, dan weer zacht en het is ook te horen via de twee R1 speakers die meedoen in de setup. Het is super irritant en klinkt net alsof er iemand op het plafond stampt met zijn schoen, dan weer luid, dan weer zacht, dan rechts van je en dan weer links of van voren, je schrikt je soms helemaal suf.....
ik heb de tv al even uitgedaan,en daarna weer aan, maar dit lost het probleem niet op.
iemand enig idee hoe ik van die irritante plop afkom, want het maakt tv kijken een stuk minder aangenaam. Het hele spul (soundbar, R1 speakers en curved tv zijn nog geen 2 maanden oud).
op 26-07-2017 03:14 PM
Hoi Sandra!
Oei, dat is natuurlijk helemaal niet fijn tijdens het tv kijken! Ik vermoed zelf dat het aan de subwoofer ligt. Kun je uitsluiten of dit zo is? Dus werken bijvoorbeeld de speakers op zichzelf wel goed of hoor je dan ook een ploppend geluid? Als je zo kan uitsluiten of het aan al de speakers ligt of alleen bijvoorbeeld aan de subwoofer. Dan zijn we al een stuk verder!
En heb je jouw set al voorzien van de nieuwste firmware en een reset uitgevord? Als je dit hebt gedaan, of je hebt het gedaan maar het helpt niet, dan wordt het helaas een reparatie.
Laat je mij weten hoe 't afloopt?
op 01-09-2017 10:31 PM
Sorry voor de late reactie! Vakantie enzo, je kent het wel.
Het ligt niet aan de andere sprakers, het geluid wordt wel versterkt door de andere speakers maar komt echt uit de subwoofer.
ik heb de stroom van de soundbar en de subwoofer een dag lang er af gehad, daarna weer aangesloten en toen was wonder boven wonder het plop geluid weg, echter nu is het gisteren weer begonnen en luisteren we dus weer via de tv speaker omdat de plop echt hoogst irritant is.
Alle speakers en tv zijn voorzien van de laatste firmware, tenminste, als ik wil updaten dan zegt hij dat het niet nodig is ;-).
ik heb nu de stroom er weer af om te kijken of het morgen verholpen is weer, echter zoals wel gebleken is, is dit een tijdelijke oplossing omdat het na 2 maanden gewoon weer begint uit het niets.
Wat kunnen we hier aan doen, want ik vind het erg jammer dat ik een redelijk duur product heb gekocht vrij recent en waarvan ik vind dat dit soort dingen dus niet mogen voorkomen.
op 08-09-2017 11:18 AM
Hi @vandijksandra,
had het nog geholpen om de stroom van de soundbar en de sub af te halen? Je kunt eventueel proberen om ze opnieuw te pairen.
Ik ben benieuwd hoe het daarna gaat!
op 08-09-2017 11:39 AM
De stroom van de soundbar en de sub afhalen heeft wederom geholpen, de plop in de sub is weer (tijdelijk) weg.
Neemt niet weg dat het wel vervelend is en het lijkt mij niet dat en product van een half jaar oud op deze manier iedere keer "gerepareerd" moet worden. Ik heb liever een sub die helemaal niet plopt.
op 11-09-2017 10:17 AM