Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

HW-MS650 Soundbar en Spotify Connect werkt alleen na reset WiFi Netwerk / Soundbar & Spotify Connect only work after WiFi Reset

(Onderwerp aangemaakt op: 11-06-2022 12:54 PM)
1647 Weergaven
ArBelt
Journeyman
Opties

Hallo,

Sinds ongeveer 2 maanden neem ik het volgende waar met mijn #HW-MS650 

<start-of-issue-description>

I switch ON my Soundbar HW-MS650 (Firmware 1147.2 / 196R)

Apply Multiroom App and select radio channel of TuneIn 

Channel is playing

ArBelt_0-1654943417267.jpeg

Press Spotify Icon and select “Ga naar Spotify”           

ArBelt_1-1654943417286.jpeg

Via Spotify App, select the Soundbar

ArBelt_2-1654943417293.jpeg

Spotify App has troube to connect; icon is blinking.

When return to Multiroom App, the interface is troubled too  !!     

ArBelt_3-1654943417299.jpeg

Selected Radio Channel sound is interrupted and eventually no sound at all  !!!

I switched OFF my Sounbar, and put in ON again (after 10 secs pause)

When I reset my WiFi router, the Soundbar indicates a ‘Disconnect’ and little later ‘Connect’, which is perfectly normal

When I now repeat the sequence as described earlier, EVERYTHING WORKS FINE ?!

Can switch from Multiroom to Spotify, connect the Soundbar, play songs, go back to Multroom and switch to radio channel (TuneIn) flawlessly.

<end-of-issue-description>

Heb zelfde waargenomen voor een andere (fysieke) WiFi router. Het lijkt erop dat er 'iets fout gaat' als de Soundbar na een uit-aan sequentie weer aangemeld wordt aan een WiFi netwerk waar het al eerder op aangemeld is geweest. Het is erg onpraktisch om telkens mij WiFi netwerk te resetten, als de Soundbar even uit geweest is. [Gebeurt regelmatig, al is het maar om energie te sparen]

Ik hoop dat Samsung Support hier iets aan heeft om het 'issue' te duiden en via een firmware update op te lossen.

Als her meer informatie nodig is, hoor ik het graag!

Dank alvast!

Spring naar oplossing
ArBelt
Journeyman
Opties

Ik heb al fysiek verschillende WiFi routers gebruikt: 1x TP-Link DECO en 1x KPN Router (ZTE H369A) in Meterkast. Beide laten precies hetzelfde gedrag zien...

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Omdat het geen verschil maakt met verschillende routers zal de volgende stap een reparatie worden. In het servicecentrum kunnen mijn collega's je soundbar verder onderzoeken,

Kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Members_o29mjol
First Poster
Opties

Bij mij precies hetzelfde. Twee verschillende telefoons, zelfde probleem. De TV verbinden lukt prima, via bluetooth idem. Spotify kan niet verbinden via WiFi terwijl multiroom de soundbar moeiteloos vindt. Na WiFi router reset wel te koppelen, alleen dan geen geluid! Wil simpelweg geen nummers starten maar slaat steeds meteen op pauze. Ik heb trouwens ook een "oude-2019" APK van Spotify geprobeerd. Zelfde resultaat!!

Update 20 augustus. Tot mijn verbazing en opluchting werkt alles weer "normaal"!! Of de update van spotify hiervoor verantwoordelijk is geweest weet ik niet maar ik ben er blij mee. 

0 Likes
Pieter1966
Apprentice
Opties

Sinds enkele dagen kan onze multiroom niet meer met Spotify verbinden. Resets helpen niet. Op verschillende netwerken (die weer met andere speakers verbonden zijn) hetzelfde probleem. Is er een update met een fout geweest???

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Pieter1966 , @Members_o29mjol , @ArBelt ,

Lees de antwoorden van Martijn op  09-12-2021 en 19-12-2021. Wordt niet meer ondersteund:

https://eu.community.samsung.com/t5/audio-video/multiroom-app-streaming-apps-verbinden-niet-streamen...

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Members_G4xXBqv
First Poster
Opties

Hier exact hetzelfde probleem met de HW-MS650 i.c.m. spotify. Begon ongeveer een week geleden. Software is up-to-date. Andere (non-wifi) bronnen werken probleemloos. Hard reset geeft geen verbetering.

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties
ArBelt
Journeyman
Opties

Ik ben teleurgesteld dat Spotify Connect niet meer ondersteund wordt. Met bluetooth raakt je telefoon snel leeg. Als je niet in de buurt bent (>5 M) of er staat iets tussen de telefoon en je speaker dan ervaar je een hinderlijke onderbreking. Volume kun je niet vanuit de Spotify app eenvoudig aanpassen. Ik heb het systeem ook inclusief deze Spotify Connect ondersteuning gekocht. Vraag me af of Samsung zomaar mag stoppen met deze feature.... Heb boven een Sonos Sounbar die al 3 jaar ouder is (!) en deze 'Connect' nog steeds feilloos!

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Omdat het gaat om de optie voor Spotify Connect, kan je hiervoor het beste contact opnemen met Spotify zelf. Voor de MultiRoom-app zal verder geen update meer worden uitgebracht, de laatste update hiervoor is uitgerold in 2020. 

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Morach80
Apprentice
Opties

Ik baal hier echt als een stekker van, moet ik nu dus een nieuwe speaker gaan kopen als ik weer muziek wil luisteren?

Ik zit nu als consument vast met een speaker die ik niet meer kan gebruiken zoals ik wil en ik heb een abonnement op Spotify wat ik thuis niet meer kan gebruiken. Ik wil niet als consument bemiddelen tussen Samsung en Spotify, als dit soort speakers tot voor kort nog werden verkocht met de 'feature' Spotify dan verwacht ik dat bedrijven dit samen werkend houden.

0 Likes