op 11-06-2022 12:54 PM
Hallo,
Sinds ongeveer 2 maanden neem ik het volgende waar met mijn #HW-MS650
<start-of-issue-description>
I switch ON my Soundbar HW-MS650 (Firmware 1147.2 / 196R)
Apply Multiroom App and select radio channel of TuneIn
Channel is playing
Press Spotify Icon and select “Ga naar Spotify”
Via Spotify App, select the Soundbar
Spotify App has troube to connect; icon is blinking.
When return to Multiroom App, the interface is troubled too !!
Selected Radio Channel sound is interrupted and eventually no sound at all !!!
I switched OFF my Sounbar, and put in ON again (after 10 secs pause)
When I reset my WiFi router, the Soundbar indicates a ‘Disconnect’ and little later ‘Connect’, which is perfectly normal
When I now repeat the sequence as described earlier, EVERYTHING WORKS FINE ?!
Can switch from Multiroom to Spotify, connect the Soundbar, play songs, go back to Multroom and switch to radio channel (TuneIn) flawlessly.
<end-of-issue-description>
Heb zelfde waargenomen voor een andere (fysieke) WiFi router. Het lijkt erop dat er 'iets fout gaat' als de Soundbar na een uit-aan sequentie weer aangemeld wordt aan een WiFi netwerk waar het al eerder op aangemeld is geweest. Het is erg onpraktisch om telkens mij WiFi netwerk te resetten, als de Soundbar even uit geweest is. [Gebeurt regelmatig, al is het maar om energie te sparen]
Ik hoop dat Samsung Support hier iets aan heeft om het 'issue' te duiden en via een firmware update op te lossen.
Als her meer informatie nodig is, hoor ik het graag!
Dank alvast!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 11-07-2022 03:04 PM
Omdat het geen verschil maakt met verschillende routers zal de volgende stap een reparatie worden. In het servicecentrum kunnen mijn collega's je soundbar verder onderzoeken,
Kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
18-07-2022 08:29 PM - bewerkt 18-07-2022 08:31 PM
Goedenavond @Pieter1966 , @Members_o29mjol , @ArBelt ,
Lees de antwoorden van Martijn op 09-12-2021 en 19-12-2021. Wordt niet meer ondersteund:
https://eu.community.samsung.com/t5/audio-video/multiroom-app-streaming-apps-verbinden-niet-streamen...
op 25-07-2022 04:35 PM
Lees de antwoorden van Martijn:
https://eu.community.samsung.com/t5/audio-video/multiroom-app-streaming-apps-verbinden-niet-streamen...
op 11-06-2022 01:19 PM
Goedemiddag @ArBelt ,
Waarschijnlijk is dit de oorzaak:
https://eu.community.samsung.com/t5/audio-video/radiozenders-tunein-niet-beschikbaar-via-multiroom-a...
op 11-06-2022 03:18 PM
Dank voor je reactie @Dick! Ik lees dat jouw bruggetje vooral over incompatibiliteit van services zoals TuneIn gaat binnen de Multiroom app. Toch is dat voor mij niet het probleem, immers na een reset van mijn WiFi router, werk alles perfect. (idd verrassend, gegeven de achtergrond die je hebt aanreikt).
op 11-06-2022 03:22 PM
Hoi @ArBelt ,
Geen dank! Dan wordt het lastig om uit te zoeken waar het aan ligt.
Onze moderators lezen sowieso mee, dus het komt ook onder hun aandacht.
Fijn weekend!☀️
op 12-06-2022 08:37 AM
Aanvulling: De WiFi router voorafgaande aan inschakelen van de Soundbar brengt GEEN optie. Mitigatie van het issue is alleen succesvol door de WiFi router (maak niet uit welke dit fysiek is) te resetten terwijl de Soundbar aan staat.
op 14-06-2022 09:09 AM
Hi @ArBelt, goedemorgen.
Is jouw soundbar verder up-2-date? En heb je deze ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? De meeste routers hebben een 2.4gHz en een 5.0 gHz netwerk, maakt het hierbij nog uit als je de soundbar en telefoon verbindt met het andere netwerk? En ervaar je dit ook als de soundbar en telefoon verbindt met een hotspot?
Wat heb je zelf nog meer geprobeerd om dit te verhelpen?
Groeten,
Martijn
op 14-06-2022 07:54 PM
Hallo @MartijnK ,
1. "Is jouw soundbar verder up-2-date?" Antw: De Multiroom App zegt 'Ja' (1147.2'
2. "Terug gezet naar fabrieksinstelling?" Antw: Nee. Deze vraag conflicteert met je eerste.
3. "..Soundbar en Telefoon ander Netwerk" Antw: Mijn 'Hoofd WiFi Netwerk' staat in 'acces point' stand. Dwz dat dat het dekking vanuit mijn router in de meterkast uitbreidt. Het 'gedrag' zoals hierboven beschreven is identiek als Soundbar en Telefoon op ander netwerk zijn.
4. "Telefoon als hotspot" Antw: Wat bedoel je hier precies?
5. "Meer geprobeerd" Antw: Ik denk het wel, want door al het geëxperimenteer ben ik er achter gekomen welke handling wel lijkt te werken (maar erg onhandig is)
Hartelijke groet,
ArBelt
op 15-06-2022 11:36 AM
op 16-06-2022 08:05 PM
Okay, maar wat gaat dit (accespoint via mij mobiele telefoon) brengen? In- Uitloggen via de app brengt niets.
op 17-06-2022 10:15 AM