Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

HDMI Geluid KPN valt weg

(Onderwerp aangemaakt op: 26-02-2023 08:14 PM)
1052 Weergaven
rbarock
Journeyman
Opties

Ik heb een Samsung QE65Q85RATXZT. Software up to date . Ik heb een Arris KON kastje, een AppleTV en sinds kort een Z11 formuler ANDROID. Het probleem treedt alleen op als ik de Z11 gebruik. Als ik dan terug naar KPN wil schakelen is het geluid van het kastje weg, Herstarten van het kastje heeft geen zin. Ik heb wel geluid van de aanwezige apps op de tv zoals videoland en netflix. Alles testen die ik via het service menu doe zijn goed. Maar heb geen geluid op het kpn kastje (HDMI) Zodra ik de Samsung TV van het stroom afhaal en weer aanschakel is het probleem weg. Ook als ik de HDMI kabel en HDMI aansluiting verwissel heeft dat geen nut.

Ik heb het vermoeden dat de de HDMI aansluiting van de Z11 niet wordt vrijgegeven. Heeft iemand hier een oplossing voor ?

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
rbarock
Journeyman
Opties

Dag Martijn,

Gisteren weer geprobeerd met nu ook mijn Apple Tv aangesloten. En de gehele avond gekeken via de Z11 Formuler. En alles bleef nu werken. Dat geeft bij mij de conclusie dat het niet aan de TV ligt maar ook niet aan het Z11 kastje. Het ligt in mijn ogen aan de applicatie op die Z11namelijk de Mytvonline3 applicatie. Zodra ik die ga gebruiken dan gaat het mis.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
rbarock
Journeyman
Opties

OPGELOST!!!!

Het probleem zat hem in de software, eergisteren een update gekregen op mijn Z11 en het probleem is weg. In de release notes stond dat de HDMI gereset werd.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @rbarock ,

Even 2 dingen vooraf.

1. Ter informatie. Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Italiaans model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XZT. Een grijze import tv. Tenzij je in Italië woont:

https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/

Waar is deze tv toentertijd aangeschaft?
2. Het is niet de bedoeling om zelf in het Service Menu te gaan sleutelen.
Dit menu is alleen bedoeld voor monteurs. Je kunt daar ook je tv mee stukmaken.
Staat Anynet+ aan op de tv? Bij InstellingenAlgemeenBeheer externe apparatenAnynet+ (HDMI-CEC).

signatureee
Groet, Dick

rbarock
Journeyman
Opties

Dag Dick, bedankt voor de informatie en zal de link eens bekijken, ik heb dit nooit geweten. Heb deze gewoon bij een online winkel in Nederland besteld. Maar ik zit niet in het service Menu, je hebt een aantal opties die vanuit het menu gewoon toegankelijk zijn, testen van geluid beeld maar ook HDMI. AnyNet staat gewoon aan. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de manier het Formeler Z11 kastje een claim legt op een HDMI poort. Ik heb dit sinds ik dit kastje heb aangesloten en hiervoor met Zowel een DELTA (TV), Apple (TV) nooit enig probleem gehad. Kan dit niet met kabels te maken hebben ?

0 Likes
rbarock
Journeyman
Opties

Dick, heb de TV aangekocht bij El Vidas, Groningen. TV is van 2020

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @rbarock ,

EL-Vidas is een partner van bol.com en staat hierom bekend. Geen leuke toko:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/el-vidas.nl/details?companyId=2c84c449-8fd9-4f92-a618-4b9e83b8...

Deze vraag staat nog open:
Staat Anynet+ aan op de tv? Bij Instellingen
AlgemeenBeheer externe apparatenAnynet+ (HDMI-CEC).

Je kunt er ook even remote naar laten kijken -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel eerst op SMART TV’s klikken en daarna naar beneden scrollen.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
rbarock
Journeyman
Opties

Dag Dick, 

Staat Anynet+ aan op de tv? JA staat aan

groet Rene

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @rbarock, goedemiddag. 

Je hebt zo te lezen al een hoop geprobeerd 👍 Hoe wordt het geluid weergegeven, gaat dit via de TV zelf of een soundbar? Heb je wel nog geluid als je schakelt naar je AppleTV? 

En heb je bij beide ontvangers (KPN & Z11) ook mogelijkheden voor een andere geluidsuitvoer of instelling?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Oplossing
rbarock
Journeyman
Opties

Dag Martijn,

Gisteren weer geprobeerd met nu ook mijn Apple Tv aangesloten. En de gehele avond gekeken via de Z11 Formuler. En alles bleef nu werken. Dat geeft bij mij de conclusie dat het niet aan de TV ligt maar ook niet aan het Z11 kastje. Het ligt in mijn ogen aan de applicatie op die Z11namelijk de Mytvonline3 applicatie. Zodra ik die ga gebruiken dan gaat het mis.

Oplossing
rbarock
Journeyman
Opties

OPGELOST!!!!

Het probleem zat hem in de software, eergisteren een update gekregen op mijn Z11 en het probleem is weg. In de release notes stond dat de HDMI gereset werd.