Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

HW A450 blijft zichzelf automatisch aanzetten

(Onderwerp aangemaakt op: 28-02-2023 04:09 PM)
287 Weergaven
schroef
Navigator
Opties

Sinds enkele dagen heb ik een HW A450 set. Leuke set, kleine probleempjes helaas. Een ervan is dat het apparaat zichzelf telkens weer aanzet. Het viel mij op na de eerste dag dat het aanstond., dus dacht vergeten uit te zetten. Dus uitgezet, binnen 2-3 minuten stond het weer aan. Mijn eerste gedachte was iets met de Bluetooth, vond in de manual een optie voor Auto Bluetooth connection. Maar dit zou alleen moeten werken bij nieuwe pairing events.

Weet iemand iets hiervan? Het is niet altijd zichtbaar of het apparaat aanstaat, maar op de woofer  aan de achterzijde zie ik het blauwe lampje branden. Soms als ik er oplet, dan zie ik de welkomst tekst verschijnen spontaan. Ookal heb ik het apparaat net 1-2 eerder uitgezet

0 Likes
8 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @schroef ,

Meestal hoort er ook een tv bij. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
InstellingenOndersteuningOver deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Hoe is de soundbar aangesloten op de tv? Optisch? Bluetooth?
Staat de tv dan aan of op standby?

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @schroef ,

Is je probleem inmiddels opgelost? Er staan namelijk nog vragen open..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
schroef
Navigator
Opties

Nee, heb ook met Samsung Nederland gechat op Twitter, maar geen response meer ontvangen na eerste gesprek 

Samsung USA antwoorde wel concreter. Alles uitgelegd en ze zei langs een monteur gaan om apparaat te checken 

Soundbar is aangesloten op een Hisense u6g

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @schroef ,

Moeten wij dan verder nog iets ondernemen?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
schroef
Navigator
Opties

Nou een system update zou mooi zijn. Het komt blijkbaar dit de Hisense tv. Als the optische kabel eruit haal en dan de soundbar uitzet, dan blijft deze ook uit. Als ik hem er weer terug inplug, dan gaat de soundbar na 1-2 minuten weer. Het probleem is dat er nergens een optie is die dit regelt, het is ook vreemd dan een rand apparaat de soundbar zomaar kan aanzetten.

Ik vraag mij af of OFF daar werkelijk off is, aangezien er wel een BT modus is dat deze automatisch aan kan gaan wanneer een gepaired apparaat aan gaat

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @schroef, goedemiddag.

Uiteraard zitten wij niet stil en blijven wij on sook bezig houden met het verbeteren van de gebruikerservaring, onder andere doormiddel van software updates. Wanneer een soundbar is verbonden met een TV kan je op de TV instellen dat het geluid via de soundbar gaat, de soundbar wordt dan ook automatisch ingeschakeld als de TV aangaat.

Helemaal uit zal de soundbar niet gaan, wanneer je deze uitzet zal de soundbar in een Stand-by modus gaan.

Wel kan je een wijziging aanbrengen wanneer de soundbar een koppelverzoek ontvangt: 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
schroef
Navigator
Opties

Dag Martijn,

Je die Bluetooth functie ken ik. Echter vraag ik mij af waarom de soundbar aan gaat als deze via digital input, lees optical cable, aangesloten is en de tv in standby gezet wordt. Er is dan geen signaal, ik vraag mij af waarom de soundbar daan aan gaat. Want in bluetooth mode en de tv in standby, dan blijft de soundbar wel uit

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Is de soundbar verder up-2-date? En heb je deze ook al  eens gereset? Ervaar je dit ook met een nieuwe optische kabel?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200