Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen geluid meer via HDMI-Arc aansluiting.

(Onderwerp aangemaakt op: 09-07-2021 11:26 AM)
2674 Weergaven
Cofrasoft
Journeyman
Opties

Heb sinds mei een soundbar HW-Q950T, na installatie perfect geluid, en werkend via hadmi-arc, echte sinds begin juli

krijg ik geen geluid meer via hdmi arc, heb de community door gespit en alle mogelijk geprobeerd echter zonder resultaat, via WIFI werkt de soundbar wel.

TV is : Samsung UE65NU7400  met software T-KTM2DEUC-1310.4,BT,S

Heb TV Gereset, ook een uur spanningsloos, nieuwe HDMI Kabel (Hoge snelheid, Ethernet en ARC compatible)

Zelfdiagnose TV OK

Soundbar gereset software is HW-Q950T-1019.5

App - ID 68:72::c3:72:81:20

Software sub-module 74

Plugin versie 2.2.97 

Zie op het display ook geen ARC meer verschijnen. 

Wie weet voor mij een oplossing, ben verder zeer tevreden over het geluid, maar heb toch liever deze via HDMI, want nu moet ik elke keer handmatig het geluid van de TV van TV speaker op Soundbar WIFI zetten.

mv.gr. Cofrasoft

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Cofrasoft , Frans,

Geen dank! Dat is een mooi bericht! In principe hoeft de Next niet op een ARC poort.
Het blijft vreemd dat de ARC functie niet werkt. Geen idee of dit een software/hardware issue is.
Je zou nog kunnen proberen om er remote naar te laten kijken -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Houd er wel rekening mee dat een optische verbinding z'n beperkingen heeft.
HD-audioformaten als Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio en Dolby Atmos kunnen niet worden doorgegeven.
Dit komt door de beperkte bandbreedte van een optische kabel.
Ook kun je de remote van de tv niet meer gebruiken om de tv en de HW-Q950T samen te bedienen.
Zou je misschien het topic als Opgelost willen markeren?
Bij Opties op Accepteer Oplossing klikken. Thanks!

Fijn weekend!

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Cofrasoft ,

Best veel ondernomen. Is het mogelijk om de soundbar met een optische (Toslink) kabel te verbinden?
Om uit te sluiten of de soundbar misschien defect is.
https://www.allekabels.nl/audio_kabels/spdif_kabel/spdif-toslink-kabel.html

signatureee
Groet, Dick

Cofrasoft
Journeyman
Opties

Ga dit morgen proberen, keep you informed

Groetjes Frans

Cofrasoft
Journeyman
Opties

Beste Dick,

Heb een optische kabel aangesloten, en het werkt weer naar behoren dus, so far so good, neemt echter niet weg dat de ARC-functie niet werkt, en ik deze misschien in de toekomst wel wil/moet gebruiken.  Voor het volledige plaatje, ik heb mijn settopbox (Ziggo Next) aangesloten op de HDMI-ARC aansluiting op de TV en geluid dus nu via de optische kabel, volgens mijn bescheiden mening geeft de HDMI-ARC poort op de TV geen problemen, maar geeft de Soundbar het geluid via HDMI-ARC niet door (zie ook geen ARC melding op display), en als ik zo de berichten lees op deze community ben ik niet de enige met dit probleem(pje). Is dit een software/hardware probleem en wordt hier voor een oplossing binnenkort gemaakt?

In ieder geval kan ik voorlopig weer van het prima geluid genieten, en vast bedankt voor je support.

mv.gr. Frans (Cofrasoft)

Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Cofrasoft , Frans,

Geen dank! Dat is een mooi bericht! In principe hoeft de Next niet op een ARC poort.
Het blijft vreemd dat de ARC functie niet werkt. Geen idee of dit een software/hardware issue is.
Je zou nog kunnen proberen om er remote naar te laten kijken -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Houd er wel rekening mee dat een optische verbinding z'n beperkingen heeft.
HD-audioformaten als Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio en Dolby Atmos kunnen niet worden doorgegeven.
Dit komt door de beperkte bandbreedte van een optische kabel.
Ook kun je de remote van de tv niet meer gebruiken om de tv en de HW-Q950T samen te bedienen.
Zou je misschien het topic als Opgelost willen markeren?
Bij Opties op Accepteer Oplossing klikken. Thanks!

Fijn weekend!

signatureee
Groet, Dick

otje
First Poster
Opties
Bewaren
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@otje ,

Wat moet er bewaard worden? Alle likes die je tot nu toe gegeven hebt?
Beide onduidelijk: https://eu.community.samsung.com/t5/user/viewprofilepage/user-id/2785832

signatureee
Groet, Dick

Sebastian B
First Poster
Opties

Ik had vandaag het zelfde probleem met mijn hw-q80r, heeft 7 maanden perfect gewerkt en ineens vandaag werkt de arc verbinding niet meer. Ik heb contact opgenomen met de leverancier en die wijzen gelijk naar het moederboard en moet ik het hele systeem terug sturen. Het leek mij nogal vreemd dat het moederboard defect zou zijn en hierdoor maar 1 optie niet meer werkt. Mijn ervaring is dat als het moederboard stuk is het hele systeem niet meer werkt. Na even zoeken kwam ik uit op 2 mogelijke oplossingen, 1 is het updaten van de firmware. Dit heb ik geprobeerd en na de update op een usb stick gezet te hebben en vervolgens in de service aansluiting in de soundbar gedrukt te hebben gebeurde er helemaal niets. Ik vroeg me af wat ik hier verkeerd doe? Misschien verkeerde usb o.i.d. kan dat? Usb stick maar weer even aan de kant gelegd en het volgende punt geprobeerd welke voor nu heeft gewerkt.

Ik las dat er problemen kunnen komen door de rear speakers, geen idee hoe en waarom maar ik heb de module van de rear speakers uit het stopcontact getrokken en direct kwam het geluid van de tv via de arc over de soundbar. Vervolgens weer de module van de rear speakers in het stopcontact gestopt en deze sprong ook weer gelijk aan en alles lijkt weer perfect te werken. Ik heb nog geen idee voor hoe lang maar mijn inziens heeft dit dus niets te maken met het moederboard maar is dit een software matig probleem. 

0 Likes