Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

geen chromecast en google assistant op mijn hw-q990b surround

(Onderwerp aangemaakt op: 07-11-2023 09:08 AM)
543 Weergaven
Yakie996
Journeyman
Opties
Hey!

onlangs kocht ik een 990b soundbar, maar deze heeft geen google assistant en chromecast integratie, nochtans staat dit wel op de product pagina. Moet ik dit ergens instellen of een speciale firmware installeren?

image

image

0 Likes
27 Antwoorden
Members_qjKY84q
First Poster
Opties

Ik heb hetzelfde probleem, heb het ook nog nagevraagd bij Samsung en mij werd verteld dat hij chromecast ondersteund maar kan de optie ook nergens vinden.

0 Likes
Members_qjKY84q
First Poster
Opties

Ik heb hetzelfde probleem, staat toch duidelijk in de specs dat hij Chromecast ondersteuning moet hebben.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

De build-in Chromecast werkt niet hetzelfde als een losse chrome cast. Met de ingebouwde chrome cast kan je alleen muziek naar je soundbar streamen/casten, je kan dit via de muziekapp zelf starten.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
dondanny
First Poster
Opties

Eerst soundbar aan samsung smartthings koppelen. Daarna smartthings koppelen aan google home daarna zie je de soundbar  in je google nest hub .wil je de soundbar gebruiken als standaard speaker van je hub doe dan het volgende

1.Zeg tegen de hub oke google radio  10

2.ga naar de cast knop op de hub en selecteer jouw soundbar en schakel cast geluid op jouw hub uit

3.open nu jouw google home app en nu zie je soundbar met (av)ervoor en dat je hem moet koppelen aan een ruimte ,doe dit naar je gewenste ruimte.

4.   nu heb je 2 soundbar,s in je google home staan selecteer je soundbar met (av) ervoor als standaard speaker voor jouw hub

DJ_NoMercy
Student
Opties

Werkt voor geen meter.

Geluid is perfect van deze veredelde box. Daarvoor heb ik hem gehouden maar connectie met google is rond uit K.U.T. kwalitatief uitermate teleurstellend. 

Enkel spotify casten werkt. 

Sound bar word geen eens gevonden door cast optie van Google nes.

Super soundbar maar muziek stream alleen via spotify

Of via nvidea shield met ingebouwde googassistant. Maar dan moet de tv aanblijven bij mij wat II BS vind.

Kijk nog of ik hdmi kan doorvoeren 

Die ik nvidea shield in soundbar en dan tv

Dan loopt ineens de nvida tv streams niet meer synchroon dus ook daar werkt de soundbar niet goed mee.

Volgende jeer echt geen samsung meer voor mij. Mooie spullen maar altijd gezeik of omslachtig omdat ze niet willen toegeven aan goigle assistant maar blijven prutsen met die schijt bixby en alexa.

0 Likes
robertttt
Student
Opties

Met de q990c kan dit in ieder geval wel. Smartthings app toevoegen aan je google home app, en dan is het mogelijk om de soundbar toe te voegen aan je huis, een kamer en verschillende speakergroepen. 

0 Likes
Mister Tonline
First Poster
Opties

Ik heb het probleem dat de app Google Home mijn soundbar als standaardspeler heeft staan maar dat als ik google vraag om bijv. Skyradio af te spelen hij toch de speaker van mijn Google Nest gebruikt. Hoe heb jij dit gedaan?

0 Likes
Oplossing
robertttt
Student
Opties

Op  14-7 is dat dus wel gelukt. 

Tegenwoordig lukt dat niet meer via spraakopdrachten. Ik heb een 10tal Sony en dus Samsung smartspeakers met google chromecast built-in. Voorheen kon ik via Google home spraakopdrachten geven, door bijvoorbeeld speel skyradio via tunin op Samsung Soundbar. 

Nu kan dat niet meer. De reden die ik op internet gevonden heb, is dat Sonos een rechtzaak tegen Google heeft gestart, dat ze dat niet meer wilden. Gevolg is dat Google al die smartspeakers compatibility voor spraakopdrahcten heeft verwijderd...,

Dit kan dus enkel nog handmatig via de app op je telefoon; bijvoorbeeld, ga naar de tunein app, en selecteer casten. Dan kan je de speakers/soundbar nog wel vinden en casten. 

0 Likes