op 03-12-2022 10:15 AM
Hallo,
Ik heb sinds december 2021 een All-in-one S-series soundbar HW-S60A .
Ik had die met mijn Samsung tv verbonden met een HDMI-kabel en dat werkte perfect.
Maar sinds een maand of zo werkt deze verbinding niet meer en herkent mijn tv de soundbar niet meer.
Er was niets gewijzigd aan de instellingen of zo, gewoon van de één op de andere dag werkte het niet meer.
Ik heb al een andere HDMI kabel geprobeerd maar ook daarmee kreeg ik geen geluid uit de soundbar.
Via bluetooth werkt de soundbar wél, maar dat is storend omdat deze blijkbaar steeds naar verbinding moet zoeken en er praktisch elke minuut een hapering in het geluid is.
Moet ik best de soundbar binnenbrengen voor reparatie of kan dit op een andere manier worden opgelost?
Alvast bedankt,
Guido
op 05-12-2022 10:41 AM
Hi @Guido Van Malderen, goedemorgen.
Is jouw soundbar verder up-2-date? Heb je de soundbar ook al eens gereset? Houdt de Play/Pauze knop voor tenminste 5 seconden vast wanneer de soundbar uit staat, in het display verschijnt INIT, de soundbar is nu gereset.
Was de ändere "HDMI" kabel een nieuwe kabel?
Groeten,
Martijn
op 05-12-2022 04:13 PM
Dag Martijn,
De soundbar is net geen jaar oud en ik dacht dat updates automatisch gebeuren.
Hoe kan ik zien dat de soundbar up-2-date is?
Resetten lukt niet denk ik, ik zie alleszins geen INIT verschijnen als ik dit probeer.
Een probleem is ook dat de tv de soundbar niet meer kan vinden via HDMI verbinding, eerst was dat wél het geval. Enkel via Wifi en bluetooth kan ik de soundbar selecteren.
De andere HDMI kabel was nieuw.
Groeten,
Guido
op 06-12-2022 10:19 AM
Wat is het modelnummer van jouw TV? Wanneer dit ook een Samsung TV is hebben wij ook de mogelijkheid voor een Hulp-op-Afstand sessie. Mijn collega belt je dan terug en logt op afstand in op jouw TV en kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Groeten,
Martijn
op 06-12-2022 10:49 AM
Martijn,
Mijn tv is een Samsung UE40MU6450.
Ik zal contact opnemen met hulp op afstand.
Alvast al bedankt.
Groeten,
Guido
op 06-12-2022 10:59 AM
op 26-12-2022 11:31 AM
op 26-12-2022 12:24 PM
Robbe,
Ik heb contact opgenomen met hulp of afstand en ik moest voor zowel de soundbar als de tv voor enkele minuten (best een 5-tal minuten) de stroomverbinding uitschakelen. Dus ofwel de stekker uit het stopcontact van beide apparaten ofwel de adapters in de toestellen zelf.
Toen ik de tv en de soundbar daarna weer inschakelde, herkende de tv opnieuw de soundbar.
Simpele oplossing, maar je moet het wel weten.
Hopelijk werkt het ook bij jou.
Groeten,
Guido