Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

geen chromecast en google assistant op mijn hw-q990b surround

(Onderwerp aangemaakt op: 25-11-2022 08:26 PM)
4080 Weergaven
Yakie996
Journeyman
Opties
Hey!

onlangs kocht ik een 990b soundbar, maar deze heeft geen google assistant en chromecast integratie, nochtans staat dit wel op de product pagina. Moet ik dit ergens instellen of een speciale firmware installeren?

image

image

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

De chromecast zou ook gewoon op jouw soundbar moeten werken wanneer jouw telefoon en soundbar verbonden zijn met hetzelfde wifi netwerk. De voice feature is niet het zelfde als de Google-assistent. Je kan SmartThings wel koppelen met je Google Home systeem

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
robertttt
Student
Opties

Op  14-7 is dat dus wel gelukt. 

Tegenwoordig lukt dat niet meer via spraakopdrachten. Ik heb een 10tal Sony en dus Samsung smartspeakers met google chromecast built-in. Voorheen kon ik via Google home spraakopdrachten geven, door bijvoorbeeld speel skyradio via tunin op Samsung Soundbar. 

Nu kan dat niet meer. De reden die ik op internet gevonden heb, is dat Sonos een rechtzaak tegen Google heeft gestart, dat ze dat niet meer wilden. Gevolg is dat Google al die smartspeakers compatibility voor spraakopdrahcten heeft verwijderd...,

Dit kan dus enkel nog handmatig via de app op je telefoon; bijvoorbeeld, ga naar de tunein app, en selecteer casten. Dan kan je de speakers/soundbar nog wel vinden en casten. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
27 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Yakie996, goedemiddag. 

Het klopt dat deze opties er niet opzitten, wel kan je gebruik maken van de Google Assistant maar dan via een externe Google speaker/ Nest speaker. Je kan de Assistant niet op de Soundbar zelf laten weken. 

Groeten,

Martijn

0 Likes
Yakie996
Journeyman
Opties
en de chromecast functie? vind het toch maar raar dat zo'n dure soundbar deze functies niet heeft terwijl het wel aangegeven staat op de website?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dit staat niet helemaal op deze manier aangegeven op onze site, wel kan de soundbar samenwerken met een externe Google speaker. De integratie met Google le wordt ook steeds meer uitgebreid. De ingebouwde chrome cast zal je kunnen benaderen via de SmartThings-app. 

Groeten,

Martijn

Yakie996
Journeyman
Opties
dus de functies zoals google assistant en chromecast komen nog met een update?
groeten
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Of de Google Assistent uiteindelijk ook beschikbaar komt op jouw soundbar is niet bekend, dit is ook voor ons afwachten. En met de chromecast functie kan je vanaf je telefoon zonder problemen casten naar je soundbar.

Groeten,

Martijn

Yakie996
Journeyman
Opties
de soundbar komt nergens bij mijn cast apparaten enkel op spotify maar dat is via spotify connect
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Is de soundbar ook verbonden met het zelfde Wi-Fi netwerk als je telefoon? Om muziek te sturen / af te spelen van een telefoon of tablet naar een soundbar of speaker moeten alle producten met hetzelfde Wi-Fi netwerk verbonden zijn en vervolgens kun je naar apps zoals Deezer, Tidal en etc. gaan en daar het casten selecteren om vervolgens het apparaat te selecteren waar je de muziek op wil spelen.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Yakie996
Journeyman
Opties
Ja zit op hetzelfde netwerk, al mijn andere chromecast aparaten werken wel.

Groetjes
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Is de soundbar verder up-2-date? En krijg je deze optie wel als je de soundbar verbindt met een hotspot? 

0 Likes