op 10-10-2020 03:37 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Als ik mijn HW-q950t uitzet dan springen de achterspeakers en de subwoofer na een minuut aan en beginnen te blauw knipperen. Dit is nadat de soundbar is uitgezet met de afstandsbediening. Na enige tijd gaan ze dan toch uit: lampje rood. Als ik de bar weer aanzet gaan de achterspeakers en subwoofer ook weer aan, maar er komt dan geen geluid meer uit. Dit kan worden herstelt door eerst de soundbar uit te zetten en dan de subwoofer en achterspeakers ook en dan weer in die volgorde aan te zetten. Dan doet alles het weer, maar dat kan niet de bedoeling zijn. Heeft iemand dit meegemaakt, is er een oplossing voor of moet een software update uitkomst bieden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
1 Oplossing
Geaccepteerde oplossingen
op 30-11-2020 01:25 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goedemiddag.
Mijn probleem is inmiddels opgelost. Het probleem zat hem toch in de subwoofer. Hierbij een beschrijving van de stappen die je moet ondernemen. Wellicht dat het andere ook helpt:
Stap1)
- Controleer eerst of het systeem (desnoods na powercycle) helemaal functioneert en dat alle boxen dan te horen zijn
Stap2) zet de soundbar uit. Controleer welke speakers uitgaan. Wacht tot de subwoofer op rood gaat.
Stap3) Als de subwoofer rood is, zet de soundbar weer aan. Controleer of de subwoofer blauw wordt. (Blijft deze rood ga naar stap 4; bij blauw heb je waarsschijnlijk geen of een ander probleem. Controleer dan je instellingen)
Stap4) Pak de subwoofer op en zet deze midden in de kamer neer en sluit deze aan.
Stap5) Na koppeling test wederom alle speakers.
Stap6) Zet nu alles uit en wacht tot alle speakers op rood gaan. Zet daarna alles weer aan. Werkt dit, zoek dan een andere plaats voor je subwoofer. Mogelijk staat deze te dicht bij een router of ander zender.
Bij mij werkt het op deze manier. Alleen nog een nieuwe plaats zoeken. Het lijkt erop dat de antennes makkelijk te storen zijn.
Succes!
- « Vorige
- Volgende »
op 12-10-2020 04:09 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 13-10-2020 10:09 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goedemorgen,
Ik zie dat er gisteren een software update uitgekomen is. Versie 1017.5. Ik weet alleen niet of deze al via de smartthings app te updaten is of dat het via USB moet. Ik moet deze er zelf nog op zetten. Kan iemand vertellen wat deze update inhoud? kan dit nergens vinden.
op 13-10-2020 10:20 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hi @Diamjacobs, goedemorgen.
Wat deze update precies met zich meebrengt is ook bij ons niet bekend.
Houd je ons op de hoogte of het allemaal gelukt is?
Groeten,
Martijn
op 13-10-2020 03:26 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hallo Martijn,
Ik heb de reset uitgevoerd, helaas zonder resultaat. Het probleem zoals beschreven blijft bestaan.
Als het systeem volledig werkt zie je in de app geen achterspeakers. Wel is de subwoofer aanpasbaar. Het lijkt wel of de achterspeakers en de woofer na een kleine minuut nadat de soundbar uitgezet is, weer automatisch aan gaan. Omdat de soundbar dan niet meer aanstaat geven deze aan dat er geen verbinding is. Na enige tijd gaan ze dan weer automatisch uit. Vervolgens als ik de bar weer aanzet gaan de spreakers wel aan maar verbinden dan niet. Als ik dan de app open is het ook niet mogelijk om de woofer aan te passen.
Het zou mooi zijn als hier een oplossing voor komt. De soundbar is nu een weekje oud maar na een paar dagen had ik dit probleem al. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn met een dergelijke investering.
Groet,
Techvriend
op 13-10-2020 03:46 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Wanneer de nieuwe software update en de reset hier geen verschil in maakt, is omruiling voor zo'n jong toestel een betere oplossing dan een reparatie.
Groeten,
Martijn
op 13-10-2020 03:50 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hoi Martijn,
Dank voor het snelle bericht. Ik ga ervan uit dat de software update een dezer dagen automatisch gebeurt en anders doe ik het handmatig. Mocht dat niet baten dan meld ik me weer.
Groet,
Techvriend
op 14-10-2020 09:52 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ik heb de update er op staan inmiddels, het enige wat ik kan zien is dat er een extra geluidsuitvoer modus bijgekomen is, soundbar via E-arc ( was er al ) en nu ook via WIFI. Het klopt volgens mij dat je de rear speakers niet kan aanpassen via de app, dit kan ik ook niet en heb ik ook nooit gekund... Op het moment dat de soundbar uit gaat knipperen de led lampjes op de rear speakers en subwoofer ongeveer een minuut blauw, dat heb ik ook, vervolgens gaan ze uit. Volgens mij is dat normaal. Ik heb ook 1X gehad dat de subwoofer geen connectie maakte en toen heb ik de stroomkabel van de sub er even uit gehad, hierna was het probleem verholpen en heb ik deze issue nooit meer gehad.
01-11-2020 04:19 AM - bewerkt 01-11-2020 08:46 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Wat een drama
Diverse malen reset geprobeerd ,mag echter niet baten
soundbar hw-q950t, hangt aan 55q90t tv via bijgeleverde hdmi kabel
op 02-11-2020 09:14 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
De update heb ik twee weken geleden uitgevoerd. De verbinding is wel iets verbeterd, maar valt nog eens in de twee dagen weg. Wat toch ook vreemd is, is dat de achterboxen steeds weer even aan gaan nadat de soundbite is uitgezet. Lijkt me een software ding.

- « Vorige
- Volgende »