op 03-12-2021 07:25 PM
Hallo,
Ik heb sinds vorige week een soundbar aangeschaft, de Samsung HW-Q800A. Deze zit via een ARC kabel gekoppeld aan de Samsung UE55NU8000. Sinds we deze set up hebben hapert het beeld van de tv soms. Ik ben erg benieuwd of het een met het ander te maken heeft aangezien we hier voorheen geen last van hadden. Ik heb de Clean Digital View en de Auto Motion Plus uitgezet. Ook heb ik de tv ge-reset. Dit heeft geholpen maar het is nog niet helemaal naar mijn wens. Zou iemand mij hier misschien mee kunnen helpen?
Mvg,
Mike
op 06-12-2021 04:36 PM
Hoi @Mike921, goedemiddag.
Allereerst gefeliciteerd met de uitbreiding voor de TV en welkom op de Samsung Community! Dit zou verder geen invloed mogen hebben op de beelden.
Vanaf welke bron haperen de beelden?
Is de soundbar ook ingesteld als TV luidspreker?
Groeten,
Martijn
op 06-12-2021 04:45 PM
Hoi Martijn.
Dankjewel! Ze haperen nagenoeg niet meer. In het begin haperde vooral het gewone tv kijken. Bij Netflix of Amazon ondervond ik geen problemen. De soundbar is ingesteld als tv luidspreker. Ik zou graag gewoon nog wat vloeiender weg willen willen kijken.
op 06-12-2021 04:51 PM
op 06-12-2021 04:55 PM
Via de WiFi ontvang ik ze nu. Modem zit 3m verderop. Zou echter ook een directe kabel met glasvlezen in kunnen pluggen. Graag zou ik teruggaan naar de oude instellingen met Clean Digital View en Auto Motion plus. Dat leek toch even wat fijner weg te kijken. Haperend beeld was echt nooit een probleem tot na het installeren van die soundbar. Kan het probleem de ARC kabel zijn of problemen bij de provider?
Graag hoor ik meer
op 06-12-2021 05:01 PM
op 06-12-2021 05:03 PM
Hi MartijnK,
Dus ik zou terug naar de oude instellingen kunnen gaan zonder problemen? En zou het enig verschil maken als ik er een directe kabel met internet voeding in zou pluggen? Of is er toch iets met installeren niet volledig aangesloten wat enige ruis kan geven? Vind het namelijk wel vreemd dat apps als Netflix het wel naar behoren doen aangezien ik hier ook internet voor nodig heb?
op 06-12-2021 05:07 PM