Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Beeld hapert UE55NU8000 na installeren Samsung HW-Q800A soundbar

(Onderwerp aangemaakt op: 03-12-2021 07:25 PM)
324 Weergaven
Mike921
Apprentice
Opties

Hallo,

Ik heb sinds vorige week een soundbar aangeschaft, de Samsung HW-Q800A. Deze zit via een ARC kabel gekoppeld aan de Samsung UE55NU8000. Sinds we deze set up hebben hapert het beeld van de tv soms. Ik ben erg benieuwd of het een met het ander te maken heeft aangezien we hier voorheen geen last van hadden. Ik heb de Clean Digital View en de Auto Motion Plus uitgezet. Ook heb ik de tv ge-reset. Dit heeft geholpen maar het is nog niet helemaal naar mijn wens. Zou iemand mij hier misschien mee kunnen helpen?

Mvg,

Mike

0 Likes
7 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Mike921, goedemiddag.

Allereerst gefeliciteerd met de uitbreiding voor de TV en welkom op de Samsung Community! Dit zou verder geen invloed mogen hebben op de beelden.

Vanaf welke bron haperen de beelden?

Is de soundbar ook ingesteld als TV luidspreker?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Mike921
Apprentice
Opties

Hoi Martijn.

Dankjewel! Ze haperen nagenoeg niet meer. In het begin haperde vooral het gewone tv kijken. Bij Netflix of Amazon ondervond ik geen problemen. De soundbar is ingesteld als tv luidspreker. Ik zou graag gewoon nog wat vloeiender weg willen willen kijken. 

MartijnK
MegaStar
Opties

Wat fijn om te lezen dat het zo goed als weg is. Hoe ontvang je de TV zenders?

Uiteraard zitten wij ook niet stil en blijven we ons ook bezighouden met het verbeteren van gebruikerservaring, je ontvangt dan ook regelmatig een update voor zowel je TV als de soundbar. 

Groeten,

Martijn

0 Likes
Mike921
Apprentice
Opties

Via de WiFi ontvang ik ze nu. Modem zit 3m verderop. Zou echter ook een directe kabel met glasvlezen in kunnen pluggen. Graag zou ik teruggaan naar de oude instellingen met Clean Digital View en Auto Motion plus. Dat leek toch even wat fijner weg te kijken. Haperend beeld was echt nooit een probleem tot na het installeren van die soundbar. Kan het probleem de ARC kabel zijn of problemen bij de provider?

Graag hoor ik meer

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Het lijkt me niet dat een soundbar met een kabel hiervoor verantwoordelijk is, je gaf al aan dat je dit niet hebt ervaren met de apps op de TV zelf. Wellicht dat het iets met je internetverbinding te maken heeft.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Mike921
Apprentice
Opties

Hi MartijnK,

Dus ik zou terug naar de oude instellingen kunnen gaan zonder problemen? En zou het enig verschil maken als ik er een directe kabel met internet voeding in zou pluggen? Of is er toch iets met installeren niet volledig aangesloten wat enige ruis kan geven? Vind het namelijk wel vreemd dat apps als Netflix het wel naar behoren doen aangezien ik hier ook internet voor nodig heb?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Je kan altijd de instellingen terugzetten, dit zou geen probleem mogen zijn. Waarom er verschil is tussen de apps op je TV en de TV zenders is mij niet duidelijk, dit kan jouw provider je vast  wel uitleggen.

Groeten,

Martijn

0 Likes