Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

HW-Q800T probleem met WiFi

(Onderwerp aangemaakt op: 27-09-2022 01:09 PM)
654 Weergaven
RP-1
First Poster
Opties

Sinds kort kunnen we onze soundbar HW-Q800T niet meer verbinden met de Samartthings-app, waardoor dus ook geen verbinding meer gemaakt kan worden met Wifi en we dus ook niet via onze telefoon/computer/laptap Spotify kunnen afspelen op de soundbar. Nieuwe installatie van de app heeft niets opgelost. Resetten van de soundbar ook niet. Network-knopje aan de onderkant van soundbar ingedrukt en weer geprobeerd, nog steeds geen resultaat. Support van Samsung kwam ook niet verder dan: opnieuw de app installeren en proberen te resetten. We hebben nu al ..tig keer opnieuw geprobeerd de soundbar met de app te verbinden maar steeds zonder resultaat en een foutcode waar je verder ook niets mee kan. Hoe krijgen we de verbinding weer tot stand???

0 Likes
5 Antwoorden
MarkV70
Voyager
Opties
Hallo, wat ik zo lees is dit een probleem met het toewijzen van een ipadres. Ik weet niet hoe uw kennis van uw router is maar u moet daar naartoe. Dit probleem treed bij welk merk altijd wel een keer op. De erste keer wijst uw router een ip en Mac adres aan uw soundbar. Wanneer u de app opnieuw installeert zal het niets uitmaken. U moet dus naar uw router daar inloggen als administrator en de soundbar verwijderen. Dan installeert u alles opnieuw, uw router zal dan een nieuw ip en Mac adres toewijzen waarna het probleem zal zijn opgelost.

Mocht u hulp nodig hebben met uw router dan hoor ik graag het type en merk waarna ik u wellicht op afstand kan adviseren. Succes Mark
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@MarkV70 ,

Ik begrijp het even niet. Een MAC-adres wordt niet uitgedeeld, maar hoort bij het device.
Enkel een IP-adres kan uitgedeeld worden door de DHCP server..

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @RP-1 ,

Heb je al geprobeerd om de SB uit SmartThings te verwijderen en weer toe te voegen?

signatureee
Groet, Dick

MarkV70
Voyager
Opties
Macadrrs kan je wel degelijk wijzigen bij problemen. Doe ik standaard bij alle nieuwe apparaten.
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@MarkV70 ,

Ook dat kan niet. Het MAC-adres is een uniek identificatienummer van bv. een netwerkmodule
MAC wordt ook wel hardware-adres of fysiek adres genoemd.
Heb je uitleg voor de TS hoe je dit doet?

signatureee
Groet, Dick