Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Audio valt weg na update playstation 5

(Onderwerp aangemaakt op: 12-10-2023 12:33 PM)
536 Weergaven
Days
Pioneer
Opties
Hallo, 

Ik heb een q950t en een q95t tv en soundbar, alles werkt prima alleen na een update op de playstation 5 van dolby atmos heb ik dat de audio wegvalt voor 1 seconden wanneer ik een spel speel. De soundbar geeft aan dolby atmos. Tv audio staat op earc en pass trough.
Playstation is hdmi 4 en soundbar is hdmi 3.
Ook als ik dts aanzet op de playstation pakt hij dolby atmos.

Kan iemand helpen of heeft iemand dit ook?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Days
Pioneer
Opties

Het werkt met de pro ook niet. Op dolby zetten op de console en atmos uit op de soundbar. Dan is het goed.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Days, goedemorgen.

Goed dat je ons een berichtje stuurt! Zijn zowel je TV als soundbar ook up-2-date? Hoe is de geluidsweergave van de apps op je TV, wordt het geluid dan ook onderbroken? 

En maak je ook gebruik van een HDMI 2.1 kabel voor de verbinding tussen je PlayStation en de TV?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Days
Pioneer
Opties
Hi Martijn,

Ja alles is up to date. De atmos werkt gewoon via Amazon prime of netflix via de app op de tv zonder hickups.
Zodra atmos aangaat wordt de audio ook grijs, dat is altijd al zo en de soundbar geeft ook aan atmos. Dus de playstation ziet wel de atmos alleen elke keer is er een hickup van 1 seconden om de zoveel tijd.
Als ik atmos uitzet op de tv dan werkt alles goed alleen heb ik geen atmos op de playstation dan.
Ik heb hdmi 2.1 op hdmi 3 van de one connect naar de soundbar. En hdmi 2.1 van hdmi 4 oneconnect naar de ps5.
Ik ken iemand die hetzelfde model en soundbar heeft en hij heeft hetzelfde. Maar zit dit nu in de playstation of de tv?

Groet,
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Omdat je aangeeft dit niet te ervaren met de apps op je TV, neig ik naar de PlayStation. Of dit ook werkt als je deze hebt gestart in de Veilige Modus is mij niet bekend, wel is dit natuurlijk het proberen waard 😇

Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3S2rNBu

Om na te gaan of dit vanuit ons kan worden opgelost, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Houd je me op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Days
Pioneer
Opties
Ik ga dit melden bij playstation en laat het hier weten. Ik zie ook dat de hdmi van earc naar hdmi gaat als ik de playstation heb gebruikt nu
Niels88
Apprentice
Opties

Hallo,

Ik heb toevallig het zelfde probleem. Weet u de oplossing toevallig?

0 Likes
Days
Pioneer
Opties
Hoi, ik heb de atmos uitgezet in de opties van de tv. Als ik via een app een film kijk met atmos pakt hij deze vanzelf ook al staat die uit. Op de playstation werkt het niet goed. Ik heb deze op dts gezet. Mss met de playstation pro dat het wel werkt.
0 Likes
Oplossing
Days
Pioneer
Opties

Het werkt met de pro ook niet. Op dolby zetten op de console en atmos uit op de soundbar. Dan is het goed.