Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geluid niet synchroon met beeld.

(Onderwerp aangemaakt op: 28-10-2022 04:10 PM)
7132 Weergaven

Ik heb deze vraag ook!

Hitvision
Apprentice
Opties
Ik heb sinds kort een probleem. Het geluid loopt niet meer synchroon met het beeld.

Ik heb een Ziggo Mediabox Next. Deze is rechtstreeks aangesloten op een QN95A via hdmi met de huuste specs. Via de TV is een HW-Q990B soundbar (via eArc) aangesloten. De TV herkent dit ook als zodanig en audio staat ingesteld op doorvoer. Ziggo staat op Dolby uitvoer (wat ook mijn voorkeur is).

Sinds kort heb ik het probleem dat zodra ik de soundbar aanzet het geluid slechts de eerste (zeg 10-20) seconden gelijk loopt. Daarna is het out of sync. Dit wel zeggen het geluid is te laat. Instelling voor audiovertraging heeft dus geen nut want het is al te laat. TV staat ingesteld op Q-symphony. TV alleen en het geluid is goed echter samen met de soundbar is het geluid te laat. Ik heb het vermoeden dat dit komt door een recente update.

Zijn er mensen die dit probleem ook hebben of hier een oplossing voor hebben.

Ik hoor het graag.

Christian.
0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Hitvision , Christian,

Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken: InstellingenOndersteuningOver deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar InstellingenOndersteuningOver deze tv.
Gebeurt dit bij alle bronnen? Next? Apps? Zou je de tv en de soundbar willen resetten?
Tv: 
Instellingen→AlgemeenResetten. Soundbar: houd de volumetoetsen + en - op de bar ingedrukt totdat INIT in het display verschijnt.

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @popeyebos ,

Thanks! Mooi spul bij elkaar. Ik had begrepen dat de reset niet had geholpen.
Houd het voorlopig even in de gaten. Anders weer even melden.

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
14 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Hitvision , Christian,

Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken: InstellingenOndersteuningOver deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar InstellingenOndersteuningOver deze tv.
Gebeurt dit bij alle bronnen? Next? Apps? Zou je de tv en de soundbar willen resetten?
Tv: 
Instellingen→AlgemeenResetten. Soundbar: houd de volumetoetsen + en - op de bar ingedrukt totdat INIT in het display verschijnt.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Hitvision
Apprentice
Opties
Ik ga beiden resetten. Modelnummer QE55QN95AATXXN. Prime video als voorbeeld draait wel prima. Alle externe bronnen geven dit probleem. Ik zal straks even resetten en kijken of dit het pepbleem oplost.
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Hitvision ,

Is het nog gelukt om te resetten?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Hitvision
Apprentice
Opties
Nu enkele dagen verder lijkt dit het vooralsnog te hebben opgelost. Er lijkt nog een heel kleine vertraging in te zitten maar heb spacefit en auto EQ nog niet gekalibreerd dus wellicht is het dan wel weer zoals het hoort. Alvast super bedankt voor je hulp.
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Hitvision ,

Geen dank! Jij bedankt voor je terugkoppeling.
Houd het voorlopig even in de gaten.
Anders weer even melden.

Fijne dag nog!

signatureee
Groet, Dick

Hitvision
Apprentice
Opties
👍Jij ook.
popeyebos
Explorer
Opties
Hey Dick, dit probleem heb ik ook twee keer gehad, resetten helpt maar na enige tijd komt het spontaan terug. Wat kan ik doen?
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @popeyebos ,

Lastig om te beantwoorden zonder de gegevens van de apparatuur 🤷‍♂️.
Zou je die door willen geven?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
popeyebos
Explorer
Opties
Zeker wel. Ik heb de Samsung HW-Q990B/XN soundbar aangesloten op de LG OLED65C9PLA. Er is een HAMA HDMI-kabel UHSe 8K 2m aangesloten op de HDMI eARC en op de HDMI in 2 (ARC). Het out of sync gebeurt bij elke bron. In dit geval de Netflix app op de TB zelf...Voor nu dus door resetten opgelost. Ik hoop dat er een definitieve oplossing is.
0 Likes