Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geluid niet synchroon met beeld.

(Onderwerp aangemaakt op: 28-10-2022 04:10 PM)
7114 Weergaven
Hitvision
Apprentice
Opties
Ik heb sinds kort een probleem. Het geluid loopt niet meer synchroon met het beeld.

Ik heb een Ziggo Mediabox Next. Deze is rechtstreeks aangesloten op een QN95A via hdmi met de huuste specs. Via de TV is een HW-Q990B soundbar (via eArc) aangesloten. De TV herkent dit ook als zodanig en audio staat ingesteld op doorvoer. Ziggo staat op Dolby uitvoer (wat ook mijn voorkeur is).

Sinds kort heb ik het probleem dat zodra ik de soundbar aanzet het geluid slechts de eerste (zeg 10-20) seconden gelijk loopt. Daarna is het out of sync. Dit wel zeggen het geluid is te laat. Instelling voor audiovertraging heeft dus geen nut want het is al te laat. TV staat ingesteld op Q-symphony. TV alleen en het geluid is goed echter samen met de soundbar is het geluid te laat. Ik heb het vermoeden dat dit komt door een recente update.

Zijn er mensen die dit probleem ook hebben of hier een oplossing voor hebben.

Ik hoor het graag.

Christian.
0 Likes
Spring naar oplossing
14 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @popeyebos ,

Thanks! Mooi spul bij elkaar. Ik had begrepen dat de reset niet had geholpen.
Houd het voorlopig even in de gaten. Anders weer even melden.

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
popeyebos
Explorer
Opties
Okey, tot nu toe twee keer gereset in drie weken. Als het weer nodig is laat ik het weten.
popeyebos
Explorer
Opties
Hey Dick, ik heb zojuist weer moeten resetten...Gisteren niets aan de hand, en vandaag totaal niet synchroon.
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @popeyebos ,

Het niet synchroon lopen kan bij de Next veroorzaakt worden door een audiosetting bij Dolby.

1. Zet altijd om

2.Volg aanbod

3. Uitgeschakeld

Je zou hiermee kunnen spelen. Bij 'uitgeschakeld' zou het verdwenen moeten zijn.
Omdat het bij jou bij alle bronnen gebeurt, zou ik er een monteur naar laten kijken.

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @popeyebos ,

Heb je nog gekeken naar de audiosettings van de Next?

signatureee
Groet, Dick