Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Welke Samsung smartphones ondersteunen MHL?

(Onderwerp aangemaakt op: 15-01-2023 12:32 PM)
3348 Weergaven
WimB3
Student
Opties

Na veel zoeken en appen is mij duidelijk geworden dat het niet alle Samsung smartphones via USB-c en een HDMI kabel op een TV aangesloten kunnen worden. MHL ondersteuning is dan vereist. Maar ... welke actuele Samsung telefoons ondersteunen dat nu? Het experience center hier zegt dat dat niet bekend is, maar dat kan ik niet geloven. Ik heb onlangs een nieuwe A53 gekocht en die blijkt dit dus niet te ondersteunen. Nu ben ik op zoek naar een andere Samsung die dat wel kan. Maar wil nu wel een daarvoor geschikte.

N.B. het is voor mij een eis dat het beeld van de telefoon via een HDMI kabel op de TV getoond kan worden.  Chromocast achtige oplossingen heb ik niks aan, omdat in de omgeving waar ik het wil gaan gebruiken geen WiFi beschikbaar is.

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
WimB3
Student
Opties

Hoi, bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik had al een klein vermoeden dat de telefoon MHL (en bij Samsung daarmee waarschijnlijk dus ook DEX moet ondersteunen). Jullie reacties wijzen ook in die richting en ook de manuals van de S10 t/m S20 geven aan dat het met deze modellen mogelijk met zijn om het beeld op een gewone TV te mirroren. Ik ga dus maar een andere telefoon aanschaffen.  Wat ik jammer vind is dat dit zo onbekend is bij Samsung zelf ("er is geen lijst"), en dat ook de sites die MHL compatibele apparatuur opsommen, niet de  recentere modellen van Samsung bevatten. Maar nogmaals iedereen bedankt voor de reactie! 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Deze informatie is helaas niet bekend hier.

De nieuwste flagships zouden dit aan moeten kunnen maar een garantie is het niet. Ik zou het met de S22 Ultra proberen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Die Youtube video laat zien hoe het met Samsung Dex werkt. De topicstarter wilt via HDMI het scherm direct delen. Dit werkt niet met alle telefoons / televisies. Dat is een kwestie van testen.
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Wim. Welke TV heb je? Graag de volledige Modelcode.
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Zonder te weten welke TV de topicstarter heeft wordt het lastig om een antwoord te geven. Het antwoord van het experience center is terecht. Dex zou een heel ander verhaal zijn maar als je je telefoon wilt mirroren met een TV zul je opzoek moeten gaan naar een goede combinatie telefoon + TV.
Oplossing
WimB3
Student
Opties

Hoi, bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik had al een klein vermoeden dat de telefoon MHL (en bij Samsung daarmee waarschijnlijk dus ook DEX moet ondersteunen). Jullie reacties wijzen ook in die richting en ook de manuals van de S10 t/m S20 geven aan dat het met deze modellen mogelijk met zijn om het beeld op een gewone TV te mirroren. Ik ga dus maar een andere telefoon aanschaffen.  Wat ik jammer vind is dat dit zo onbekend is bij Samsung zelf ("er is geen lijst"), en dat ook de sites die MHL compatibele apparatuur opsommen, niet de  recentere modellen van Samsung bevatten. Maar nogmaals iedereen bedankt voor de reactie! 

MartijnK
MegaStar
Opties

@VixyFox

Dit wordt ook niet ondersteund door de S21 Ultra, kijk hier voor alle specificaties van de S21 Ultra: https://bit.ly/3jcT0A0

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Śito
First Poster
Opties
Hoi, ik wou met een usb-c naar HDMi kabel mijn z flip 4 aansluiten onder een monitor.
In het begin schreef er: "aan het aansluiten". 
Uiteindelijk lukte het niet. Ik wou me verbinden met een lg tv. Blijkbaar mankeert er MHL ondersteuning in dit aparaat.
Zou ik mogen vragen voor de ondersteuning toe te voegen met een volgende update. 
Hartelijk bedankt.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag,

Samsung is al in 2015 gestopt met ondersteuning hiervan, er was laatst ook een topic hierover en het antwoord daar is correct:

https://eu.community.samsung.com/t5/accessoires/welke-samsung-smartphones-onderstuenen-mhl/td-p/6740...

Hier kun je verder alles lezen. Er zal verder ook geen ondersteuning komen hiervoor. Wel kun je via Samsung Dex gebruik maken van je televisie.